Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@15:22:17 GMT

کسب و کار هنرمندان صنایع دستی رونق می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۸۹۳۳

کسب و کار هنرمندان صنایع دستی رونق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد صبح امروز در مراسم ششمین سالگرد جهانی شدن لالجین اظهار کرد: شهر لالجین دارای قدمت تاریخی ۸۰۰ تا هزار ساله در زمینه هنر سفال‌‌گری است. 

وی گفت: هنر سفال‌گری یک میراث گران‌بهایی است که از نسل‌های قدیمی‌ هزار ساله تاریخ به دست ما رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه خاک شهر لالجین، هنرخیز است، زیرا سفال‌ و سفال‌گری هنری نیست که در همه‌جا یافت شود افزود: پیشینیان و پیشکسوتان ما به درستی تشخیص داده‌ بودند که خاک لالجین مناسب هنر سفال‌گری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی‌فرهنگی یونسکو تعیین شده که بر اساس بررسی‌های دقیق و شایسته صورت گرفته است. 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه هنرمندان سفال‌گر شهر لالجین چیره دست و در دنیا شاخص هستند گفت: در دنیا ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهر‌ها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که ۳ روستا و ۲ شهر‌؛ لالجین به خاطر هنر سفال‌گری و ملایر به خاطر مبل و منبت در استان همدان هستند.

وی با بیان اینکه خیلی از گردشگران دنیا به خاطر بازید از شهر لالجین و هنر زیبای سفال‌‌گری به استان سفر می‌کنند تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ها و طرح‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت حوزه گردشگری از اولویت‌ها است. 

استاندار همدان با بیان اینکه آماده کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار طرح توسعه استان است افزود: از حوزه گردشگری استان به ویژه صنایع دستی شهر لالجین به خاطر رونق کسب و کار حمایت و پشتیبانی می‌شود. 

وی گفت: دولت در‌ مقابله با سوداگران حوزه گردشگری به ویژه صنایع دستی شهر لالجین که فرصت‌های شغلی را در‌ راستای منافع شخصی اشغال می‌کنند خواهد ایستاد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه درصدد ارتقا و رونق کسب و کار هنرمندان واقعی در حوزه صنایع دستی هستیم گفت: از طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریتی شهر لالجین در راستای توسعه در بخش‌های مختلف حمایت و پشتیبانی می‌شود.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم، تسهیلات لازم را در اختیار کسانی که بخواهند در زمینه صنایع دستی به ویژه سفال‌گری فعالیت داشته باشند، قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس

کلیدواژه: رونق صنایع دستی سفالگری شهر جهانی سفال حوزه گردشگری شهر لالجین صنایع دستی هنر سفال سفال گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان

ایسنا/خوزستان اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان از تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری شهرستان دزپارت خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضاها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستاهای سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شوراهای روستاها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شوراها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال