Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:26:20 GMT

نهاد «شورای نگهبان» تاسیس شد تا ...

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۹۱۹۸

نهاد «شورای نگهبان» تاسیس شد تا ضمن صیانت از «شرع مبین اسلام» پاسدار «قانون اساسی» باشد و «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام اسلامی را از دستبرد کانون‌های قدرت و ثروت و ایادی استکبار جهانی حفظ کند.

به گزارش ایسنا، به مناسبت 26 تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان بیانیه‌ای از سوی این شورا صادر شد.

مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجربه‌ای جدید را فراروی جهانیان قرار داد تا نشان دهد جز الگوهای مادی شرق و غرب که نظام‌های استکباری به جوامع بشری تحمیل می‌کنند، راهی دیگر نیز وجود دارد که همانا پیروی از ارزش‌های الهی برای نیل بشریت به سعادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که بیش از چهار دهه از عمر شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، نه تنها ملت‌های مسلمان، بلکه مستضعفان و مظلومان جهان به خوبی دریافته‌اند که اندیشه‌های مادی‌گرایانه قدرت‌های استکباری سرانجامی جز زوال ندارد و از سویی این نظام مقدس که حاصل حاکمیت دین الهی بر تمامی شئون جامعه است، مردم ایران را به قله‌های افتخار و موفقیت رهنمون کرده است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تجربه نهضت مشروطیت و اصل دوم متمم قانون اساسی مشروطه، اندیشمندان مجلس خبرگان قانون اساسی به ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی، نهاد «شورای نگهبان» را پیش‌بینی نمودند تا ضمن صیانت از «شرع مبین اسلام»، پاسدار «قانون اساسی» باشد و «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام اسلامی را از دستبرد کانون‌های قدرت و ثروت و ایادی استکبار جهانی حفظ نماید.

شورای نگهبان به عنوان تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اگر چه از منظر حراست از قانون اساسی دارای نمونه‌هایی در سایر نظام‌های حقوقی جهان است، اما به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی در ترسیم حرکت کشور، نهادی بی نظیر است که آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام ناب محمدی(ص) را تحقق بخشیده است. این نهاد کارآمد به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، به عنوان عماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات انحرافی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران، سد کرده است.

اعضای شورای نگهبان ضمن گرامیداشت عیدالله اکبر عید سعید غدیر خم و همچنین گرامیداشت مجاهدت‌ها و تلاش‌های حضرت امام(ره)، بار دیگر با مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران میثاقی دوباره می‌بندند تا نقش خطیر خویش را در دفاع از موازین شرع مقدس اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا کنند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي نگهبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود