Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  در نطق پیش از دستور گفت: پیشاپیش فرارسیدن عید پرنور و برکت غدیر را به ملت شریف ایران، تمامی محبین و شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام و عموم مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. واقعه غدیرخم شاخص و معیار و میزان ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه‌های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار علیهم السلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین چهل و دومین سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامی می‌داریم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشان، این نهاد انقلابی با الگوگیری از نهضت مترقی مشروطه، عهده دار وظیفه پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد.

وی تاکید کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت بخش و در هم تنیده‌ای هستندکه شورای نگهبان درتمام این سال‌ها توانسته است با دقت و حساسیت و علیرغم همه هجمه‌های داخلی و خارجی از آنها مراقبت کند و اجازه نداد مسیر ریل گذاری کشور در قانون اساسی و شرع مقدس به انحراف گراییده شود.

رییس قوه مقننه توفیقات روز افزون برای شورای نگهبان و عمل به وظایف قانونی برای اعتلای کشور را از خداوند خواستار شد.

وی در ادامه فرارسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامی داشت و عنوان کرد: حمایت کامل و توجه به توانمندسازی افراد دارای نیازهای ویژه و تمامی افرادی که بر اساس قانون به هر شکلی نیازمند حمایت نهادهای حمایتی کشور هستند، وظیفه قطعی و حاکمیتی است.

قالیباف تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ظرفیت‌سازی اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است تا با هدفمند کردن این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش از چرخه فقر باشیم. همچنین به منظور تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد و رفع مشکل ضمانت تسهیلات برای اولین بار، مجوز ایجاد صندوق تضمینی برای نهادهای حمایتی فراهم شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری اعتبار ویژه‌ ۲۰ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در نظر گرفته است و اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت به بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری شده، حمایت از بیکاران، زندانیان جرائم غیرعمد، زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته حضرت امام رضوان  الله تعالی علیه، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با تصویب مجلس مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن مددجویان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. اینها فقط برخی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهند مجلس شورای اسلامی ریل گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی از حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت در توانمندسازی افراد دارای نیازهای ویژه ، این موارد به طور کامل در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ما بتوانیم وظایف خود را در قبال این بلندنظران انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای نگهبان محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی نهادهای حمایتی شورای نگهبان هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم

صالح اسکندری، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امنا فهرست ۱۶ نفره خود را به مردم معرفی خواهد کرد، گفت: سیاست ما اشتراک حداکثری با فهرست صبح ایران است.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی "شانا" در دور دوم انتخابات ۱۳ نامزد اختصاصی دارد، گفت: احتمالاً ۳ نامزد دیگر به این فهرست اضافه شوند که متعلق به فهرست‌های امنا یا صبح ایران باشند.

وی با بیان اینکه سیاست امنا در دوره گذشته نیز اشتراک صفر نبوده و معتقد است باید فارغ از قبیله گرایی افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم، افزود: چنانچه شانا ۳ نامزد از امنا یا صبح ایران به فهرست خود اضافه کند، از نظر ما بلامانع است.

اسکندری با بیان اینکه ترکیب نهایی فراکسیون‌های مجلس بعد از دور دوم و تعیین تکلیف ۴۵ نفر باقی مانده شفاف‌تر خواهد شد، گفت: با توجه به عدم حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در مجلس دوازدهم بعید نیست دو فراکسیون قدرتمند از مجموعه نیروهای انقلابی با تفاوت دیدگاه و سلیقه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مبتنی بر بند ۱۵ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری اولویت بندی در مجموعه فعالیت‌های مجلس به منظور گره گشایی از امور اجرایی و رفع مشکلات معیشتی مردم باید در دستورکار قرار گیرد، افزود: تقویت ارزش پول ملی، پیگیری اجرای سند ملی آمایش و سیاست سرزمینی، پیگیری طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها که ان‌شاالله قانون شود، پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان توسط بانک‌ها در قانون جوانی جمعیت و … می‌توانند مهمترین موضوعات باشند.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه اولویت بنده بیشتر حضور در کمیسیون امور داخلی و شوراها است، گفت: اما معتقدم باید این کمیسیون با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارتقا پیدا کند و به کمیسیون "حکمرانی، امور عمومی و آینده" تبدیل شود.

وی با اشاره به تحولات گسترده در موضوع حکمرانی با توجه به پیش‌ران‌ها از جمله هوش مصنوعی، افزود: در مجالس برخی کشورهای اروپایی امروزه کمیسیون‌های آینده تشکیل شده و به طور تخصصی متغیرهای آینده در حکمرانی در حوزه سیاست گذاری، قانون گذاری و نظارت را پیگیری می‌کنند.

صالح اسکندری با بیان اینکه خبرگزاری مهر یکی از رسانه‌های پیش‌رو و خلاق در دوره‌های مختلف بوده است، گفت: سرمایه‌های انسانی ارزشمندی در این خبرگزاری حضور دارند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری مهر و پویش با مهر انتخاب کنیم می‌تواند مرجعیت ساز باشد، افزود: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات معمولاً آرا رأی دهندگان کیفی‌تر است، مرجعیت‌های سیاسی از این دست راهگشا است.

کد خبر 6094645 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم