Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: چند هفته‌ای است موضوع حجاب در فضای مجازی ترند شده و نوعی دودستگی میان کاربران ایجاد کرده است؛ اما این دودستگی تنها به فضای مجازی ختم نشد بلکه در فضای جامعه نیز مورد حساسیت و تبدیل به بحث داغ میان عده‌ای از افراد شده است.  شماری از خطیبان جمعه نیز بر تحکیم عفاف و حجاب در جامعه تأکید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص سیدعلی یزدی‌خواه نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرنگار جماران گفت: بحث عفت و عفاف در وجود تک تک انسان‌ها نهانیده شده و بالطبع انسان‌ها از برهنگی خوششان نمی‌آید. ایرانیان با تمدن بیش از ۸ هزار سال ثابت کرده اند به این ارزش‌ها پایبند هستند. حجاب و عفاف برای خانواده‌ها امنیت روانی به وجود می‌آورد. کسی که هنجارشکنی می کند در خانه خود این کار را انجام نمی‌دهد؛ زمانی که با خانواده‌ام بیرون می روم و می بینم خانم یا آقایی هنجارشکنی می کند یعنی امنیت روانی ما را بر هم میزند.

وی یادآور شد: مجلس قانون حجاب را تصویب کرد و فراجا باید در محدوده قانون با متخلف برخورد کند. البته این نکته قابل تامل است که ما در مراسم شهید سلیمانی، در برنامه‌های ۲۲ بهمن، روز قدس، شب‌های قدر و دعای عرفه هزاران خانم داریم که شاید حجاب‌شان کامل نباشد اما این دلیل بر بی‌اعتقادی آن‌ها نیست، اهل دعا، نماز و روزه هستند ما باید این‌ها را با هنجارشکنان تفکیک کنیم.

به هیچ وجه حاضر به برخوردهای سلبی نیستیم

وی ادامه داد: بحث چرایی حجاب و عفاف جزو موضوعات دانشگاهی، حوزوی و پژوهشی است و باید علت‌های مشکلات این حوزه و نیز  برنامه‌های در دستور کار، بررسی شود. ما به هیچ وجه حاضر به برخوردهای سلبی نیستیم، زیرا اقناع ایجاد نمی کند؛ اما اگر گروه انگشت شماری باشند که بخواهند همه چیز را مورد هجمه قرار بدهند فراجا باید بین هنجارشکن که موضوع را به سخره گرفته و آنکه دقت نکرده اند تفکیک قائل شود.

سیاست ما عین دیانت ما است

ایزدی‌خواه در باب حجاب که با توجه به سخنان برخی خطیبان جمعه به امری سیاسی نیز تبدیل شده، گفت: گاهی اوقات افراد مطالبه و جهت‌ها را هدایت می‌کنند اصل کلی دین ما عین سیاست است؛ پیامبر ما مگر پیامبر خدا نبود، پس چرا حکومت تاسیس کرد؟! حکومت‌داری جزو سیاست است. دین ما با سیاست آمیخته است. نمی‌خواهم بگویم سیاست ما عین دیانت ما است، اما مرزهای مشترک دارد. وظیفه‌ خطیب جمعه است که در این زمینه ها سخن بگوید. اگر خطیب جمعه تذکر ندهد خطبه‌اش ناقص است او باید توصیه به تقوا کند؛ می‌گوید من خودم و شما را به تقوا توصیه میکنم. حال تقوا چیست؟! تقوا عبارت از خود نگهداری، خود کنترلی و توجه به واجبات است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حجاب مجلس شورای اسلامی گشت ارشاد برخورد با بی حجابی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب