Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونگذاران مقدونیه شمالی به تصویب یک توافق حاصل شده با واسطه‌گری فرانسه با موضوع حل مناقشه با بلغارستان و هموار کردن راه برای اجرای مذاکرات مورد انتظار مربوط به عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا پرداختند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان مقدونیه شمالی متشکل از ۱۲۰ کرسی با ۶۸ رای مثبت این توافق را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران اپوزیسیون در این رای گیری شرکت نکرده و سالن را ترک کردند.

دیمیتار کوواسفسکی، نخست وزیر مقدونیه شمالی در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از آن که کابینه‌اش سند نهایی ارائه شده از سوی پارلمان را تصویب نهایی کرد، گفت: امروز ما به گشایش یک دورنمای جدید برای کشورمان می‌پردازیم. از امروز ما به تسریع گامهایمان برای پیوستن به خانواده اتحادیه اروپا می‌پردازیم.

کوواسفسکی اظهار کرد، اولین نشست میان دولتش و اتحادیه اروپا روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

در این توافق پیشنهاد شده که قانون اساسی مقدونیه شمالی، با هدف به رسمیت شناختن اقلیت بلغار در این کشور اصلاح شود. این سند پیشنهادی بلغارستان را ملزم به این که زبان مقدونیه‌ای را به رسمیت بشناسد، نمی‌کند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا که به شهر اسکوپیه سفر کرده، پیشتر از قانونگذاران مقدونیه شمالی خواسته بود این توافق را به تصویب برسانند. او بیان کرد که آرای مثبت به این توافق "راه را برای گشایش سریع مذاکرات الحاق مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا هموار می‌کند".

این در حالی است که مسیر آلبانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا به سبب وابسته شدن پیشرفت این کشور در این مسیر به پیشرفت مقدونیه شمالی با توقف مواجه شده است.

 ادی راما، نخست وزیر آلبانی اظهار کرد، فردا دوشنبه هیاتی آلبانیایی به بروکسل سفر خواهد کرد تا مذاکرات مربوط به عضویت را شروع کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از این رای مثبت استقبال کرده و گفت واشنگتن "بده بستان‌های دشواری که در این توافق در نظر گرفته شد را تصدیق می‌کند در حالی که این توافق هویت فرهنگی و زبانی مقدونیه‌ای را برای مقدونیه شمالی به رسمیت شناخته و مورد احترام قرار داده است."

در همین حال هریستیجان میکوسکی، رهبر بزرگترین حزب اپوزیسیون مقدونیه شمالی (VMRO-DPMNE) که حزبش از ابتدای ژوئیه به این توافق اعتراض کرده اظهار کرد: هنوز هیچ چیز خاتمه نیافته است.

او اضافه کرد، حزبش از تغییرات قانون اساسی که برای تصویب نیاز به اکثریت دو سومی دارد حمایت نخواهد کرد. پارلمان بلغارستان ماه گذشته میلادی وتوی خود بر مذاکرات مقدونیه-اتحادیه اروپا را لغو کرد. این امر همچنین موجب به را افتادن اعتراضات در بلغارستان و اجرایی شدن یک رای عدم اعتماد که دولت را سرنگون ساخت، شد.

مقدونیه شمالی که از جمهوری‌های متعلق به یوگسلاوی سابق است ۱۷ سال است که کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپاست اما تایید شدنش برای مذاکرات مربوط به الحاق به این اتحادیه نخستین بار از جانب یونان و سپس از جانب بلغارستان بلوکه شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مقدونیه شمالی ، کمیسیون اروپا ، بلغارستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقدونیه شمالی کمیسیون اروپا بلغارستان مقدونیه شمالی اتحادیه اروپا رای مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان

سرمربی پیشین رئال مادرید به دنبال حضور روی نیمکت میلان است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه میلان قصد دارد در پایان فصل جاری به همکاری پنج ساله خود با استفانو پیولی پایان دهد و از حالا به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای او است. رسانه‌های ایتالیایی در روزهای اخیر از نام‌هایی همچون آنتونیو کونته، پائولو فونسکا، مائوریتزیو ساری و مارک فن‌بومل به عنوان گزینه‌های مدنظر مدیران باشگاه میلان یاد کرد‌ه‌اند اما حالا خبر می‌رسد که سرمربی پیشین رئال مادرید در آستانه انتخاب به عنوان سرمربی بعدی روسونری است.

بر اساس گزارش رسانه «رلوو» اسپانیا؛ باشگاه میلان در حال پیشروی در مذاکرات با خولن لوپتگی به عنوان انتخاب او به عنوان سرمربی جدید برای جانشینی پیولی است. مذکرات بین طرفین مثبت بوده و اولویت لوپتگی هم میلان است، این در حالی است که او از وستهام و چند باشگاه اروپایی دیگر هم پیشنهادهایی دارد.

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

خولن لوپتگی فصل گذشته روی نیمکت ولورهمپتون حضور داشت و در نهایت پس از به پایان بردن فصل در رده سیزدهم لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت مسیرش را از این باشگاه انگلیسی جدا کند.

پیشتر برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که سرمربی پیشین تیم‌های پورتو، رئال مادرید و سویا اخیراً پبشنهاد باشگاه الاتحاد عربستان با دستمزد 15.4 میلیون پوند در سال را رد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان