Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به کشف پرونده کلاهبرداری در قالب فروش لوازم یدکی خودرو در اینستاگرام، گفت: متهم و همدست وی از 11 شاکی، جمعاً مبلغ 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ جواد جهانشیری، گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شاکیان متعدد مبنی بر کلاهبرداری یک صفحه اینستاگرامی فروش لوازم یدکی خودرو زیر قیمت بازار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام انتظامی بیان داشت: بر اساس اظهارات مالباختگان متهم با جلب اعتماد از طریق تعداد فالوور‌های جعلی و کامنت‌های ساختگی با ارائه شماره کارت و دریافت وجه هیچ یک از کالا‌های خریداری شده را برای آن‌ها ارسال نکرده است.
وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا تعدادی کارت بانکی اجاره‌ای که به عنوان مقصد واریز وجوه کلاهبرداری استفاده می‌شده است توسط کارشناسان شناسایی و صاحبان آن‌ها احضار شدند.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی در راستای رسیدگی به پرونده متهم و همدست وی از 11 شاکی جمعاً مبلغ 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که مستندات به همراه دو متهم شناسایی شده به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ جهانشیری افزود: برای شهروندان عزیز ساز و کار خرید از شبکه‌های اجتماعی تعریف نشده است و در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، واتس آپ، روبیکا و سایر شبکه‌های اجتماعی مجاز به تبلیغات کالا و فروش آن از طریق اعلام سایت با نماد اعتماد الکترونیک هستند، در غیر اینصورت خرید از شبکه‌های اجتماعی ریسک بالایی برای خریدار در پی خواهد داشت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا به شماره تماس شبانه روزی مرکز فوریت‌های سایبری با شماره 096380 ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلاهبرداری شبکه های اجتماعی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا زارعی در تشریح این خبر بیان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت ها تشکیل شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگردهای خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

زارعی تصریح کرد: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان های همجوار انتقال می داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت ها می کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ اکیپ از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی شهرستان دلالت دادند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی و در بازجویی های فنی صورت گرفته بیان داشت به همراه ۲ نفر از دوستان خود درسطح شهر نهاوند پس از گشت زنی و شناسایی خودرو مورد نظر جهت سرقت، اقدام خود را عملی و بلافاصله خودرو را از شهر خارج و به فردی به هویت معلوم می فروخته است.

جانشین انتظامی استان در پایان بیان داشت: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودروهای مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

کد خبر 6093517

دیگر خبرها

  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر