Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، سازمان الحشد الشعبی را یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی عراق دانست و بر اهمیت حمایت، دفاع و حفاظت از آن تأکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، رهبر  جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در جمع شیوخ عشایر استان بابل این کشور ابعاد سیاسی، اخلاقی، عقیدتی و تربیتی غدیر را تبیین و تأکید کرد که رسالت غدیر، وحدت کلمه و خیرخواهی و اصلاح و مسئولیت‌پذیری است و غدیر خاص شیعیان نیست بلکه ابعاد گسترده انسانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به مناسبت سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش تأکید کرد که فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق همه معادلات در میدان جنگ را جابه‌جا کرد و همه طیف‌های ملت به این فتوای مبارک لبیک گفتند و در میدان‌ها حاضر شدند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود: نیروهای الحشد الشعبی جان و خون خود را در نهایت فروتنی در راه آزادی زمین، ناموس و مقدسات تقدیم کردند و به لطف این خون‌هاست که امروز از امنیت و ثبات برخورداریم و باید این جوانان را در یاد داشته باشیم و فداکاری و سلحشوری آنان را ثبت و ضبط کنیم و به آن ببالیم که موجب فخر و عزت و کرامت ما شدند.

سید عمار حکیم سازمان حشد الشعبی را یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی کشور دانست و بر اهمیت حمایت و دفاع و حفاظت از آن تأکید کرد و از نیروهای الحشد الشعبی نیز خواست که به تلاش برای ایجاد نهاد سالم، درست و مناسب خود ادامه دهند و تشکیلات داخلی خود را به لحاظ اداری و نظامی سامان بخشند و میراث شهدای خود را ثبت و ضبط و در قالب کتاب و آثار هنری منتشر کنند.

وی همچنین با اشاره تحولات سیاسی جاری در عراق از سران کُرد این کشور خواست که هرچه سریع‌تر و تا پیش از جلسه آینده مجلس که در هفته جاری برگزار خواهد شد، درباره نامزد ریاست جمهوری یا سازوکار نامزدی برای این مقام به توافق برسند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود که نیروها و جریان های زیر مجموعه شورای "چارچوب هماهنگی" شیعی نیز در انتخاب فوری نامزد نخست‌وزیری و تشکیل دولت ملیِ خدمات‌محور در عراق جدی هستند.

سید عمار حکیم بار دیگر گفت که جریان حکمت ملی عراق در دولت آینده شرکت نخواهد کرد؛ هرچند همچنان به مسئولیت خود در قبال ملت عراق پایبند است و برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تقویت و تشویق و کمک به تشکیل دولت این کشور تلاش می‌کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید عمار حکیم ، عراق ، الحشد الشعبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید عمار حکیم عراق الحشد الشعبی جریان حکمت ملی عراق سید عمار حکیم الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه عوامل ستاد اجرائی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با رییس، معاونان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ویژه برنامه های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی از ویژه برنامه‌های ویژه بزرگداشت فردوسی است.

محمد حسین‌زاده با اشاره به همکاری، همراهی و هماهنگی شکل گرفته بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث‌فرهنگی و انجمن مفاخر کشور برای بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: تجلیل از فردوسی شناسان، شاهنامه پژوهان و نواختن زنگ فردوسی در مدارس از مواردی است که توسط دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در سطح استان‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: شاعران مفاخر استان خراسان رضوی شامل فردوسی، خیام و عطار نیشابوری و بیهقی در تقویم رسمی کشور دارای روز ملی هستند که با توجه به جایگاه علمی و پژوهشی، دانشگاه فردوسی باید در برنامه‌های آنها نیز مشارکت داشته باشد.

سید جواد موسوی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: همگرایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است و باید از ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این رویداد ملی بیشتر بهره‌مند شویم.

فرزاد قائمی دبیر علمی همایش فردوسی با اشاره به سابقه و رویکرد برگزاری همایش‌های بزرگداشت فردوسی گفت: بعد از دهه ۷۰ که مقام معظم رهبری از منطقه توس بازدید کردند و بر آبادانی این منطقه تاکید کردند، دوباره فردوسی کانون به کانون توجه تبدیل شد و دانشگاه نیز در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری بزرگداشت فردوسی نقش داشته است.

دیگر خبرها

  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران