Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:43:19 GMT

شهرداری لوایح خود را به مرکز مطالعات ارسال کند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۹۵۸۴

شهرداری لوایح خود را به مرکز مطالعات ارسال کند

به گزارش خبرنگار مهر، پس از رونمایی سامانه جامع مطالعات شهری در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورای شهر در رابطه با آن نظرات خود را ارائه دادند.

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی این سامانه گفت: اگر بخواهیم ظرفیت شهری را در یک پرتال قرار دهیم و از ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم امری بزرگ است و آثار خوبی از خود به جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقدامی که امروز انجام می‌شود منجر به افزایش ظرفیت شهرداری‌های سراسر کشور می‌شود.

مهدی پیرهادی دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: بنده‌ای نامه‌ای به شهردار تهران نوشته ام و از او خواسته ام پیش از ارسال لوایح به شورای شهر آنها را به مرکز مطالعات ارسال کند تا پیش از آن نظر کارشناسان را نیز اخذ کند.

در ادامه بابایی عضو شورای شهر تهران گفت: این شبکه دانشی برای شهرداری تهران و یکی از الزامات پیشرفت در عصر جدید شبکه دانشی است.

وی ادامه داد: در گذشته خلأ شبکه دانشی در پایتخت حس می‌شد و امیدوارم این بستر در تمامی شهرهای ایران ایجاد شود تا در آینده شاهد همکاری‌های مشترک تحقیقاتی میان شهرهای مختلف کشور باشیم.

در ادامه سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران نیز گفت: کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از پژوهش‌های مرکز مطالعات بهره‌های بسیاری برده است.

وی ادامه داد: آخرین بررسی صورت گرفته در بحث متروپل بود و توانستیم با مرکز مطالعات اقداماتی را پیش ببریم.

در ادامه مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: ایجاد این سامانه اقدام بسیار خوبی است و پیشنهاد من این است که برای این سامانه شاخص انتخاب شود.

کد خبر 5540091 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران احمد صادقی شهرداری تهران شهرداری تهران بهزیستی شورای شهر تهران علیرضا زاکانی گردشگری آلودگی هوا حج تمتع سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عفاف و حجاب شهر تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی عضو شورای شهر تهران مرکز مطالعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا فخاری، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

کد خبر 849083 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه استاندار تهران تهران

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی