Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره افزایش خشونت در پایتخت هائیتی ابراز نگرانی کرده و گفت که آنها به محض آماده شدن شرایط وارد عمل می‌شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش روز شنبه دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است که تنها ۹۹ تن حین درگیری‌های اخیر میان باندهای رقیب در منطقه سیته سولیل پایتخت هائیتی کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدار ساعاتی پس از آن مطرح شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن مأموریت یک دفتر سازمان ملل در این کشور ملتهب حوزه کارائیب تمدید شد و از همه کشورها خواست تا انتقال تسلیحات سبک و مهمات را به هر کسی که در آنجا از خشونت‌های گروهی و فعالیت جنایتکاران حمایت می‌کند، متوقف کنند.

آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کردند که آماده کمک به جوامع درگیر پس از ایمن شدن اوضاع هستند و جرمی لورنس، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به بیان این خطرات پرداخت.

او شنبه گفت: ما تاکنون از ژانویه تا پایان ژوئن، ۹۳۴ قتل، ۶۸۴ زخمی و ۶۸۰ آدم‌ربایی را در سراسر پایتخت ثبت کرده‌ایم. در بازه زمانی پنج روزه، از هشتم تا دوازدهم ژوئیه، دست‌کم ۲۳۴ تن دیگر در خشونت مرتبط به باندهای تبهکار در محله سیته سولیل این شهر کشته یا زخمی شده‌اند. اکثر قربانیان مستقیما ارتباطی با این باندها نداشتند اما هدف گرفته شدند.

این سخنگو از باندهای تبکار هائیتی خواست تا خشونت‌ها را متوقف کنند و همچنین به مقامات این کشور تاکید کرد تا اطمینان حاصل کنند حقوق بشر بنیادین در کانون پاسخ‌های آنها به این بحران است. به گفته او، مبارزه علیه مصونیت و خشونت جنسی، در کنار تقویت نظارت حقوق بشر و گزارش‌دهی، باید در اولویت قرار داشته باشد.

قطعنامه شورای امنیت که از سوی ایالات متحده و مکزیک ارائه شده بود، روز جمعه با ۱۵ رای موافق تصویب و خواستار توقف فوری خشونت باندهای تبهکار و فعالیت‌های مجرمانه شد؛ نکته‌ای که چین هم بر آن تاکید کرد.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: اقدامات باندهای به شدت مسلح، پیچیده‌تر می‌شود و حملات هم‌زمان، هماهنگ و سازمان‌یافته‌ای را در مناطق مختلف انجام می‌دهند. دولت هائیتی وظیفه دارد از حق زندگی شهروندان، حتی مقابل تهدیداتی که از جانب نهادهای خصوصی ایجاد می‌شود، محافظت کند.

آژانس‌های سازمان ملل می‌گویند که برخی از باندهای تبهکار حتی دسترسی به آب آشامیدنی و غذا را برای کنترل جمعیت منع می‌کنند و این امر سوءتغذیه را تشدید می‌کند.

ریچارد میلز، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، این قطعنامه جدید به هیات سازمان ملل اجازه می‌دهد تا گفت‌وگوی سیاسی را ارتقا داده و ظرفیت پلیس ملی هائیتی برای کنترل خشونت باندها و حفاظت از حقوق بشر را تقویت کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هائیتی ، سازمان ملل متحد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هائیتی سازمان ملل متحد سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟

آفتاب‌‌نیوز :

براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا