Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:59:09 GMT

سندرم قلب شاد چیست و چطور باعث مرگ می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۹۷۱۵

سندرم قلب شاد چیست و چطور باعث مرگ می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر «هیکارو ساتو» و همکارانش در بیمارستان شهر هیروشیما، سال ۲۰۰۲ در تحقیقات خود برای اولین بار به «مرگ بر اثر قلب شکسته» اشاره کردند و نام این بیماری در آن زمان «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» (Takotsubo Cardiomyopathy) اعلام شد. سپس این عارضه «سندرم قلب شکسته» لقب گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دانشمندان ادعا کرده‌اند انسان‌هایی که بسیار شاد هستند نیز ممکن است به این بیماری دچار شوند و با عارضه‌ای تحت عنوان سندرم قلب شاد جان خود را از دست بدهند.

پیش از هرچیز باید اشاره کرد که بیماری «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» به ندرت باعث مرگ می‌شود و مانند سایر کاردیومیوپاتی‌ها (بیماری‌های ماهیچه قلب)، اکثر افراد مبتلا در عرض چند ماه بهبود پیدا می‌کنند. این بیماری ماهیچه قلب را ضعیف می‌کند و بر توانایی آن در پمپاژ خون تاثیرگذار است.

سندرم قلب شاد

محققان آلمانی در تحقیق خود بیماران مبتلا به سندرم تاکوتسوبو را کشف کرده‌اند که این بیماری در آن‌ها به دنبال رویدادهای شاد مانند عروسی، تولد فرزند و برنده شدن جایزه ایجاد شده است.

به‌طور دقیق از ۹۱۰ فردی که این بیماری در آن‌ها تشخیص داده شده، محققان اعلام کردند ۳۷ نفر مبتلا به «سندرم قلب شاد» و ۸۷۳ نفر مبتلا به «سندرم قلب شکسته» بودند. سندرم قلب شاد بیشتر در مردان مشاهده شده است.

مطالعه دیگری که روی حدود ۱۳۵ هزار شهروند ایالات متحده انجام شده، نشان می‌دهد تعداد افرادی که با این بیماری تشخیص داده شده‌اند، طی ۱۱ سال (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷) به‌طور پیوسته افزایش پیدا کرده است. نکته جالب اینکه برخلاف سندرم قلب شاد که عمدتا در مردان دیده شده بود، سندرم قلب شکسته بیشتر در زنان (۸۸ درصد) و افراد ۵۰ سال و بالاتر دیده شده است.

احتمالا در آینده موارد بیشتری از این بیماری پیدا شود، زیرا آگاهی بهتری نسبت به آن ایجاد شده، انسان‌ها بیشتر عمر می‌کنند و ابزارهای تشخیصی پیشرفته‌تری وجود دارد. با این حال، محققان اعلام کرده‌اند که مرگ‌ومیر و عوارض ناشی از این دو سندرم تقریبا یکسان و نادر است و نیاز زیادی وجود ندارد که انسان‌ها نگران خندیدن بیش از اندازه یا احساساتی شدن خود شوند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر عارضه قلبی مرگ و میر آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر قلب شکسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تب مالت چیست؟ + فیلم

بیماری تب مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده و به‌شدت مسری است. مصرف شیر غیرپاستوریزه، گوشت خام یا نیمه‌خام و تماس نزدیک با ترشحات بدن حیوان مبتلا به بیماری، از دلایل اصلی انتقال این بیماری به انسان هستند. این بیماری با نام‌های بروسلوز، تب مدیترانه و تب ناخواسته نیز شناخته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • تب مالت چیست؟ + فیلم
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • طلسم پرسپولیس برابر سپاهان شکسته می‌شود؟
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد