Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@13:23:02 GMT

آماده سازی پرده جدید کعبه برای محرم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۹۷۲۰

آماده سازی پرده جدید کعبه برای محرم

به گزارش حوزه فرهنگ و  هنر خبرگزاری تقریب، پرده جدید کعبه هر ساله طی مراسمی در روز عرفه در حالی که حجاج در عرفات بودند، تعویض می‌شد. اما امسال متولیان مسجدالحرام تصمیم گرفتند که پرده جدید کعبه را در نخستین روز ماه محرم تعویض کنند.


در حالی که کمتر از ۲ هفته تا آغاز مراسم تعویض پرده جدید کعبه باقی مانده است، این پرده جدید آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در پرده جدید خانه خدا ۶۷۰ کیلو ابریشم خالص، ۱۲۰ کیلو سیم طلا و ۱۰۰ کیلو سیم نقره به کار رفته است.



همچنین امسال برای نخستین‌بار، در بخشی از مسجدالحرام کارگاه دوخت پرده کعبه راه‌اندازی شده بود که زائران حج تمتع امکان دوخت قسمتی از این پرده جدید را داشتند. این امر با استقبال جمعی از زائران خانه خدا همراه بود و بسیاری برای دوخت پرده کعبه صف کشیدند و ساعت‌ها در انتظار ماندند.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: خانه خدا پرده کعبه ماه محرم پرده جدید کعبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال