Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی سیاسی یمن مخالفت خود را با هرگونه هر خروجی سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه که بر حاکمیت، امنیت و ثبات یمن تأثیر می‌گذارد، اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در بیانیه‌ای به سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و نتایج و خروجی‌های سفر و دیدارهای وی در رابطه با یمن واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا نسبت به تفاهمات صورت گرفته طی دیدارهای بایدن درباره آتش‌بس در یمن ابراز تاسف کرد و نوشت: آتش‌بسی که ائتلاف به مفاد آن پایبند نبوده، تجربه تکان دهنده و ناامیدکننده‌ای بود که در آینده تکرار نمی‌شود.

این شورا تاکید کرد که مداخلات خارجی در امور داخلی یمن مانع اصلی صلح در این کشور است.

در این بیانیه آمده است:  صلح در یمن مستلزم اراده روشن و جدی، تمایل عملی کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به احترام به حاکمیت و استقلال یمن، توقف مداخله نظامی، رفع محاصره و پایان دادن به هرگونه حضور نظامی در کشور و همچنین جبران خسارت‌های جنگ است.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: ابتکارعمل‌های مختلفی را برای کاهش درد و رنج ملت یمن ارائه کردیم و همچنین ائتلاف را به ورود به روند صلح تشویق کردیم، اما بی‌فایده بود و این ائتلاف همچنان محاصره و جلوگیری از ورود کشتی‌ها به بنادر یمن پایبند است و درحالی که حریم هواییشان را بر روی اسرائیل باز می‌کنند، اما همچنان بدون هیچگونه توجیهی و به شکل خودسرانه حریم هوایی و فرودگاه‌های یمن را بسته‌اند. این یک جنایت جنگی واضح و روشن است و در مقابل دیدگان جامعه بین‌المللی رخ می‌دهد که همدست دشمن است.

در ادامه این بیانیه آمده است:  همه این موارد بیان کننده این مساله است که همه مذاکرات آمریکا یا عربستان در مورد موضوع صلح فاقد اعتبار است و موید این است که آمریکا به دنبال تغییر رفتار خود در قبال یمن و کل منطقه نیست و همین مساله باعث می‌شود که سفر بایدن با محکومیت وتقبیح ازسوی ملت یمن مواجه شود.

شورای عالی سیاسی یمن با محکوم کردن تمامی تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آن را خیانت بزرگ به ملت و مساله عادلانه فلسطین دانست و همکاری و تلاش مشترک ملت‌های اسلامی برای خنثی کردن همه این طرح‌های فاجعه‌بار و تلاش‌های صهیونیست‌ها را خواستار شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شورای عالی سیاسی یمن ، انصارالله یمن ، جو بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی سیاسی یمن انصارالله یمن جو بایدن شورای عالی سیاسی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد