Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت کالاهایی مانند نفت ممکن است در ماه‌های اخیر کاهش یافته و یا شروع به کاهش کرده باشد، اما جورجیوا عنوان کرد که این اقدامات در پاسخ به ریسک‌های رکود انجام خواهد شد و لزومانه به این دلیل که تورم مهار شده است.

بانک‌های مرکزی برای کنترل تورم اقدام می‌کنند و این یک اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها باید تا زمانی که مشخص شود انتظارات تورمی همچنان ثابت است، به این روند ادامه دهند.

در حال حاضر ما همچنان شاهد افزایش تورم هستیم و باید در سرد کردن این شرایط داغ اقتصادی موفق‌تر عمل کنیم.

اختلالات ناشی از شیوع کووید – ۱۹ در زنجیره تامین تنگناهایی ایجاد کرده و از ابتدای سال جاری، ادامه جنگ در اوکراین هم این شوک‌ها را تشدید کرده است. نتیجه این روند افزایش قیمت کالاها از جمله کالاهای اساسی مانند غذا، کود و انرژی بوده است.

در حالی که تورم مواد غذایی پیش از شیوع همه‌گیری و جنگ شروع شده بود، این دو رویداد تنها این مساله را تشدید کرده‌اند. بر اساس گزارش بانک جهانی، قیمت جهانی مواد غذایی بین ماه‌های مارچ و آپریل سال جاری به بالاترین سطح خود رسید. شاخص قیمت مواد غذایی بانک جهانی برای ماه‌های مارچ تا آپریل ۱۵ درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش یافت که نسبت به دو سال قبل، افزایش ۸۰ درصدی نشان می‌دهد.

سازمان غذا و کشاورزی روز جمعه در نشست گروه ۲۰ اعلام کرد که افراد مبتلا به سوءتغذیه در جهان، امسال ۷.۶ میلیون نفر افزایش خواهند یافت و در سال ۲۰۲۳ هم ۱۹ میلیون نفر دیگر به این جمعیت افزوده خواهد شد.

قیمت نفت هم پس از ثباتی کوتاه روند کاهشی در پیش گرفته و از بالاترین رقم خود یعنی ۱۲۰ دلار در هر بشکه در اوایل ژوئن، به کمتر از ۱۰۰ دلار در هفته گذشته سقوط کرده است.

با این حال، تورم مصرف کننده در ایالات متحده در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در چهل سال گذشته یعنی ۹.۱درصد رسید، وضعیتی که توسط جنت یلن وزیر خزانه‌داری در نشست گروه ۲۰ به عنوان «افزایش غیرقابل قبول» توصیف شد.

در حالی که بسیاری از داده‌های مورد استفاده برای تعیین تورم دارای تاخیر هستند، جورجیوا به سی‌ان‌بی‌سی گفت که همه نشانه‌ها خبر از آن می‌دهند که تورم هنوز مهار نشده است.

رییس صندوق بین‌المللی پول افزود که کنترل تورم دارای اهمیت زیادی است، در غیر این صورت درآمدها کاهش می‌یابد و بیشترین ضربه را در فقیرترین نقاط جهان وارد می‌کند.

یلن با انعکاس درس‌های آموخته شده از بحران‌های اقتصادی گذشته، روز جمعه در نشست گروه ۲۰ عنوان کرد که برای دولت‌ها بسیار مهم است که یک «کتاب بازی» از پاسخ‌های سیاستی ایجاد و آن را حفظ کنند که «مدت و شدت رکودها را به حداقل برساند» و «عواقب نامطلوب اقتصادی را بر روی شرکت‌ها و افراد کاهش دهد.»

سری مولیان ایندراواتی وزیر دارایی اندونزی نیز در بخشی از نشست گروه ۲۰ در تشریح «کتاب بازی» اندونزی توضیح داد: کنترل تقاضا در این مقطع کلیدی است چرا که اقدامات تسهیل مالی و پولی اجرا شده در آغاز همه‌گیری کرونا، تقاضا را احیا کرده اما نتوانسته عرضه را احیا کند.

وی افزود: برای مثال، اندونزی سقف کسری مالی ۳ درصدی خود را – به مدت سه سال – به منظور ایجاد محرک در اقتصاد برای مقابله با شرایط «فوق‌العاده» تحمیل شده با همه‌گیری کرونا، مصرف کرد و ما باید بپذیریم که تقاضا با سیاست ضد چرخه‌ای افزایش یافته است.

سری مولیانی همچنین عنوان کرد: دو سال پیش ما سعی کردیم اقتصاد را از سقوط عرضه و تقاضا به دلیل همه‌گیری نجات دهیم با این حال، از آن زمان بهبود تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بانک مرکزی اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط کاهش ۵.۴ درصدی دارایی های خارجی بانک مرکزی / بدهی ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی بانک ها به… ۱۴۰۱/۴/۲۲ افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟ / بازنشستگان نگران نباشند ۱۴۰۱/۴/۲۵ احتمال حذف مصاحبه از شروط صدور مجوزهای کسب و کار ۱۴۰۱/۴/۲۵ حقوق کدام بازنشستگان ١٠ درصد افزایش می یابد؟ ۱۴۰۱/۴/۲۵ حقوق کارمندان را پایین‌تر از قانون کار داده‌اند! ۱۴۰۱/۴/۲۴ اپیزود سیزدهم اقتصادینو؛ بروبچه های شیکاگو (بخش اول) ۱۴۰۱/۴/۲۴ آخرین ویدیو ها کیک عجیب جشن تولد حامد آهنگی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۰۰ فصل بعدی عصر جدید لو رفت + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۸:۳۹ لو رفتن نام سرمربی تیم ملی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۲:۰۱ آواز جذاب لوله کش با معرفت عصر جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۱:۵۰ فاجعه در سرویس های بهداشتی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۰:۵۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۲۱ قیمت های داغ سال ۲۰۲۳ با اقدامات بانک های مرکزی سرد می شوند ۱۰:۰۴ نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۰۱ شناسایی و رفع چالش های حوزه فناوری اطلاعات کشور با حمایت بانک رفاه کارگران ۱۰:۰۰ آپارتمان‌های ۱۵۰ متری شمال تهران چند؟ ۰۹:۵۹ بایدن ممکن است استیضاح شود! ۰۹:۵۵ قانون رتبه بندی معلمان به هیأت تطبیق مصوبات مجلس رسید ۰۹:۴۳ اتهامات دروغین درباره برنامه صلح آمیز ایران و چشم پوشی از بزرگترین زرادخانه هسته‌ای منطقه در اسرائیل، نشانه بزرگ نفاق آمریکاست ۰۹:۳۱ شورای نگهبان اجازه نداد مسیر ریل‌گذاری کشور در قانون اساسی و شرع مقدس منحرف شود ۰۹:۳۱ حمایت یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی شکسته شد؟ / تکرار داستان دیروز ۰۹:۳۰ جهش ۱۱ درصدی اتریوم! ۰۹:۱۴ زمان گشایش نمادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد ۰۹:۰۳ محدودیت های ترافیکی عید غدیر چیست؟ ۰۸:۳۹ فصل بعدی عصر جدید لو رفت + فیلم ۰۸:۳۶ با این نوشیدنی فشارخونتان را نرمال کنید ۰۸:۱۱ وجود جادوگر در تیم ملی تایید شد! ۰۸:۰۷ حسابرس سود «ونوین» را بالا برد ۰۷:۵۳ آداب و اعمال شب و روز عید غدیر + دعای حاجت و نماز عید غدیر ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر به درگهان قشم چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۷:۰۸ تست شخصیت: یک کریستال انتخاب کنید و فال امروزتان را بخوانید ۰۳:۲۸ اولین عکس از نوزاد اسطوره ورزش جهان ۰۲:۱۱ تست شخصیت: کارتی که از رازهای آینده خبر می دهد ۰۲:۰۱ لو رفتن نام سرمربی تیم ملی + فیلم ۰۱:۵۷ دعای رفع بلا از امامان و معصومین ۰۱:۳۴ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ ۰۱:۲۳ خون زنان سالم تر است یا مردان؟ ۰۱:۰۸ برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟ ۰۰:۵۳ فاجعه در سرویس های بهداشتی + فیلم ۰۰:۳۹ اگر به سویه های جدید اومیکرون مبتلا شدیم چه بخوریم؟ + فیلم ۰۰:۳۴ حرکت باورنکردنی مالک یک خودروی لوکس در تهران + فیلم ۰۰:۰۲ مشکل سرعت پایین سامانه یکپارچه به زودی برطرف می شود ۲۳:۵۸ عادتی که باید فوری ترک کنید ۲۳:۴۵ همسرداری به سبک حضرت زهرا (س) ۲۳:۲۹ پاکسازی کبد با یک رژیم ۵ روزه ۲۳:۱۷ تخریب گنبد مسجد امام اصفهان به اسم مرمت! + عکس ۲۳:۱۶ کاهش سریع سایز کمر با رژیم ۴ روزه ۲۳:۱۰ «سایه» به خانه بازگشت ۲۳:۰۶ افشاگری باورنکردنی فردوسی پور از اتفاقات اردوی قطر ۲۳:۰۴ چطور کودک چشم رنگی داشته باشیم؟ ۲۳:۰۰ از دستچین بهترین های سینما تا گشت و گذار در دنیای مزه ها ۲۲:۵۱ انتظاراتی که خانم ها از همسر خود دارند ۲۲:۴۰ افتتاح خط تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو در کلیبر ۲۲:۳۸ خوشحالی هم می تواند عامل مرگ باشد! ۲۲:۳۵ هورمونی که نمی‌گذارد مغز شما در شب بخوابد ۲۲:۲۱ علت «سفت شدن کباب تابه ای» چی میتونه باشه! ۲۲:۲۰ شرایط فروش خودرو دایون Y۵ اعلام شد ۲۲:۱۶ لحظه تماشایی و منحصر به فرد تولد یک مار کبری + فیلم ۲۲:۱۳ کرونا دوباره اوج می گیرد؟ + فیلم ۲۲:۱۰ گاف های تمام نشدنی بایدن ۲۲:۰۸ وضعیت کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد ۲۲:۰۷ ترفند آرایشی برای بلند و پرپشت شدن مژه ها اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی نشست گروه ۲۰ همه گیری بانک ها ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال

امتداد - دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، قیمت دلار در بازار آزاد که در روزهای اخیر روند کاهشی داشت، طبق مشاهدات میدانی از بازار با تغییر جهتی کوتاه، معامله شد.

براساس گزارش‌های میدانی، دلار دوباره به کریدور ۶۰ هزار تومان برگشت و با نرخ ۶۰ هزار تومان خرید می‌شد. البته این شرایط بازار در حالی بود که در روز یک‌شنبه هفته جاری قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان هم برگشته بود.

با وجود اینکه معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان می‌کنند، اما با توجه به آرامش سیاسی و نبود سیگنال افزایشی در بازار ارز،‌ رشد تقاضا را می‌توان دلیل افزایش قیمت دلار دانست. به نظر می‌رسد قیمت دلار در مقابل برگشت به کریدور ۵۰ هزار تومانی مقاومت دارد و به‌راحتی از کریدور ششم دست نمی‌کشد.

خبرهای جدید ارزی در راه است

اما در میانه وضعیت نوسانی بازار، از بانک مرکزی خبر آمد که گشایش‌های جدید ارزی در راه است. کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی اعلام کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشورها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

در این شرایط، دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.

فرهاد رمضان با تاکید بر نقش موثر سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل بازار ارز در داخل کشور، گفت: بعد از اجرای سیاست‌هایی که بانک مرکزی با شروع سال جدید در پی گرفته بود، از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد این بودیم که قیمت ارز در بازار غیررسمی و آزاد شروع به ریزش کرد.

رمضان ادامه داد: در حالی که در روزهای اخیر ما کاهش چشمگیری را در قیمت‌های بازار غیررسمی کشور شاهد بودیم هر برگ اسکناس دلار، درهم و یورو به عنوان ارزهای پرتقاضا هر روزه توسط مرکز مبادله ارز و طلا مورد مبادله قرار می‌گیرد و همچنین در بازار حوالجات ارزی یا همان بازار نیما همین شرایط را شاهد هستیم به طوری که کماکان نرخ ارز تخصیصی بانک مرکزی برای واردات انواع کالاها تقریبا در محدوده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان دارد.

دبیرکل جامعه صرافان ایران در مورد دلایل ریزش قیمت دلار در روزهای گذشته تصریح کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در حوزه اطلاع‌رسانی و همچنین سیاستگذاری‌هایی که از دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته در پیش گرفته بود و با ورود مرکز مبادله ارز و طلای ایران در زمینه تامین اسکناس بازار و عرضه ارزهای حواله‌ای بانک مرکزی که منشا آن شرکت‌های صادرات‌محور بودند،‌ قیمت در بازار غیررسمی دلار با کاهش مواجه شد که چشمگیر هم بود و تحلیل تحلیلگران و فعالان بازار ارز بر این است که این رویه ادامه دارد.

رمضان یادآور شد: از آنجا که بازار ارز و طلا تقریبا یکدیگر را همپوشانی می‌کنند و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر دوطرفه است،‌ مزایده‌های هفتگی‌ای که در مرکز مبادله در خصوص عرضه سکه و شمش طلا انجام می‌شود می‌تواند به میزان بسیار موثری جلوی ‌التهابات و انتظارات تورمی در بازار ارز را بگیرد. از طرفی همانطور که اشاره شد در بازار نیما هم میانگین قیمتی ارزها تخصیصی بانک مرکزی به شرکت‌های واردکننده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است بنابراین قاعدتا باید قیمت کالا و خدمات نشأت گرفته از این قیمت باشد در نتیجه این عوامل قیمت‌های بالاتر از این نمی‌تواند پذیرفته باشد و قاعدتا قیمت‌ها خود را با نرخ‌های بانک مرکزی هماهنگ می‌کند لذا پیش‌بینی می‌شودتا پایان سال آهنگ کاهش قیمت ارز و خروج از التهابات هیجانی را شاهد باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟