Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سیاست‌گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز برنامه راهبری و نظارت مصوبه تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲ در این شورا خبر داد و گفت: این شورا بر نحوه برگزاری آزمون نهایی و استاندارد با نظام تصحیح الکترونیک در آموزش و پرورش و نحوه برگزاری کنکور به صورت دو بار در سال و اعتبار داشتن نتیجه آن تا دو سال در سازمان سنجش نظارت و راهبری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جلال موسوی در پی ابلاغ مصوبه کنکور از سال ۱۴۰۲ که روز گذشته با امضای رئیس جمهور به منظور اجرایی شدن ابلاغ شد، در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این که این مصوبه که توسط بالاترین سطح یعنی قوه مجریه ابلاغ شده است، از سوی آموزش و پرورش و سازمان سنجش لازم الاجرا است، گفت:  مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و تمامی ارگان‌ها و نهادها و سازمان‌ها موظف به اجرای آن هستند و مصوبه شورا در خصوص تغییرات کنکور نیز این حکم را دارد، بنابراین اجرای آن از سال آینده قطعی است.

مدیر کل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر این‌که برنامه راهبری و نظارت بر اجرای مصوبه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی آغاز می‌شود، افزود: بخشی از بندهای مصوبه تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی پس از پایان دوره متوسطه توسط وزارت آموزش و پرورش و بخشی از آن نیز توسط سازمان سنجش آموزش کشور باید اجرایی شود. در همین راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه راهبری و نظارت بر اجرای مصوبه را بر عهده دارد که به‌زودی آن را اجرایی خواهد کرد.                                                       

مدیرکل سیاست‌گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهای آموزش و پرورش در راستای اجرای مصوبه فوق برگزاری آزمون نهایی و استاندارد با نظام تصحیح الکترونیک است. در این زمینه راهبری و نظارت‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر آزمون استاندارد از سوی شورا انجام خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: آزمون نهایی دانش‌آموزان باید با استاندارد لازم برگزار شود، در همین زمینه آموزش و پرورش موظف است آیین‌نامه اجرایی آن را تصویب و به منظور اطلاع داوطلبان از فرایند برگزاری آزمون ابلاغ کند تا آنها در جریان فرایند برگزاری آزمون قرار بگیرند.

وی همچنین ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور نیز دو وظیفه اصلی را برای اجرای مصوبه اخیر شورا بر عهده دارد که یکی از این وظایف برگزاری کنکور به صورت دو بار در سال است و دوم این‌که نتایج این آزمون هم باید تا دو سال اعتبار داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: برای این که سازمان سنجش بتواند دو بار در سال آزمون برگزار کند و نتایج آن هم تا دو سال اعتبار داشته باشد، باید این آزمون از یکسری استانداردهای لازم برخوردار باشد و این طور نباشد که یک آزمون سخت و یک آزمون راحت برگزار شود و نمرات داوطلبان در دو آزمون متفاوت باشد که ما در این خصوص جلساتی را با سازمان سنجش آموزش کشور به‌زودی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل سیاست‌گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: ما در راستای تصویب مصوبه و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی تا به حال جلساتی را با نمایندگان مجلس برگزار کردیم و این مصوبه دقیقا در راستای قانون مجلس که به حذف تدریجی کنکور اشاره می‌کند، تصویب شده است؛ بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه)" مصوب ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ را که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ و هفدهم خردادماه ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ برای اجرا ابلاغ کرد.

سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

وزارت آموزش و پرورش نیز موظف است نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان اقدام کند، به گونه‌ای که برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی از سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ و به بعد همه فارغ‌التحصیلان دارای سوابق تحصیلی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییرات کنکور 1402 کنکور سراسری سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی درصد با تاثیر قطعی راهبری و نظارت برگزاری آزمون آموزش و پژوهش آموزش و پرورش سازمان سنجش اجرای مصوبه سال تحصیلی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، تولید نمره کل سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه و ترمیم نمره  برای متقاضیان ورود به آموزش عالی، از امروز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی آغاز شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت نمایند.

وی ادامه داد: مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است.

 زارعی گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی نمایند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

زارعی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.orgوارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید نمایند.

گفتنی است سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی پنجاه‌درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال1402 و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی 30 اردیبهشت تا 29 خردادماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود