Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عملیات اجرایی ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با جمعیت بیشتر از ۱۰ دانش آموز  در قالب طرح «شهید رضا پناهی» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی برگرفته از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه‌های گسترده‌ای را به منظور ایمن سازی مدارس و مناسب سازی و ساماندهی فضای کالبدی محیط‌های آموزشی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» که مطالعات آن سال گذشته آغاز شد، حذف یا ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور با جمعیت بیش از۱۰ دانش آموز تا پایان سال۱۴۰۱؛ هدف گذاری شده است. که در اقدامی جهادی و با همکاری نهادها، بنیادها و موسسات خیریه از جمله بنیاد برکت و… فاز عملیاتی آن انجام می‌شود.

در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰دانش آموز که به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس با ۳۱استان کشور برگزار شد، «معصومه حمامی اصل» مادر شهید دانش آموز «رضا پناهی» نیز حضور داشت، که به عنوان سفیر این طرح مدرسه‌سازی و محرومیت زدایی معرفی شد.

در مراسم آغاز طرح «شهید رضا پناهی» ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مسئولان بنیاد برکت و بنیاد علوی و سازمان‌های بسیج سازندگی، دانش آموزی و فرهنگیان، جمعی از خیران، جهادگران و معاونان و مشاوران وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

پیش‌تر و در سال ۱۳۹۸، مدارس خشت و گلی نیز از فضاهای آموزشی کشور حذف و با مدارس ایمن جایگزین شد.

برچسب‌ها مدارس یوسف نوری بازگشایی مدارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یوسف نوری بازگشایی مدارس مدارس یوسف نوری بازگشایی مدارس ساماندهی مدارس رضا پناهی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم آموزش و پرورش را کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می‌شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستا‌ها دایر است و پراکندگی روستا‌ها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود.
۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش