Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم گرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه مواد مخدر اولین فراوانی جرم در زندان‌های استان است، ولی بیشتر معتادان برای تامین هزینه مواد مصرفی دست به سرقت می زنند.

وی تصریح کرد: اکنون ۲ هزار نفر در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت خراسان شمالی تحمل حبس می کنند که بیشر این زندانیان را جرائم مربوط به مواد مخدر تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی در مورد فرایند متادون درمانی افزود: تمامی مددجویان زیر پوشش متادون درمانی قرار می گیرند و معتادان با دیگر برنامه های تشویقی مجبور به ترک مواد مخدر می شوند.

وی بیان کرد: متادون رایگان در زندان های خراسان شمالی برای ترک اعتیاد تجویز می شود و به تدریج با کاهش دارو، مصرف مواد نیز به صفر می رسد.

اشتغال ۸۰ درصد زندانیان

گرجی با بیان اینکه اینک ۸۰ درصد زندانیان خراسان شمالی مشغول به کار هستند، گفت: اشتغال شماری از آنها در خارج از زندان و تعدادی نیز در واحدهای کارگاهی زندان است.

وی اظهار داشت: تنها بخشی از مددجویان ناتوان و مسن زندان های خراسان شمالی از دایره اشتغال خارج هستند.

گرجی با بیان اینکه ایجاد اشتغال زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد افزود: زندانیانی که شرایط کار در بیرون از زندان را داشته باشند در کارگاه های بخش خصوصی، بخش خدماتی و مشارکت با شهرداری مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی افزود: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد زندانیان خراسان شمالی مرد هستند، افزود: از این تعداد؛ سه درصد از زندانیان را زنان تشکیل می دهند و در بند نسوان بجنورد تحمل حبس می کنند و مابقی نیز مرد هستند.

گرجی یادآور شد: ۶۸ درصد از مددجویان زندان های خراسان شمالی متاهل هستند که متاسفانه خانواده های این افراد بعد از زندانی شدن سرپرست خانوار دچار مشکلات و آسیب های مختلف می شوند.

۷۶ درصد زندانیان بی سواد و زیر دیپلم

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: ۷۶ درصد از مددجویان زندان های خراسان شمالی بی سواد و زیر دیپلم و ۱۷ درصد دارای مدرک فوق دیپلم تا دکتری هستند.

وی افزود: همچنین ۷۲ درصد مددجویان زندان های این استان بین ۲۶ تا ۴۵ سال سن دارندکه این افراد باید به نوعی در محیط های کاری از جمله کارخانه ها و سایر حوزه ها مشغول به کار باشند که متاسفانه به دلایل مختلف در زندان ها گرفتار شده اند.   

گرجی اظهار داشت: اگر اصلاح و تربیت زندانیان از حوزه زندان ها فراتر رود و خانواده ها، اقوام و کارفرمایان پس از آزادی، زندانی را به گرمی پذیرا باشند، نرخ بازگشت به زندان بسیار کاهش خواهد یافت.

وی بر حمایت تامین معیشت خانواده تاکید کرد و افزود: تلاش می شود تا خانواده های زندانیان از نبود سرپرست دچار مشکل معیشتی نشوند و بخشی از حقوق مددجویان به دست خانواده ها می رسد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بجنورد سازمان زندان‌ها خراسان شمالی اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان زندان ها خراسان شمالی بجنورد سازمان زندان ها خراسان شمالی اعتیاد زندان های خراسان شمالی درصد زندانیان خانواده ها مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ این زندانیان با جرائم مالی غیراز کلاهبرداری ، نفقه، مهریه و دیه غیرعمد  دوران محکومیت خود را در زندان می گذراندند .
با کمک خیران گرمساری در روزهای آینده ۱۵ نفر زا زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش  خانواده های  خود برمی گردند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان