Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی سه فقره حکم تفتیش از مراکز غیر مجاز نگهداری از روستاهای اطراف شهرستان کامیاران، ۲۲ قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

 سامان سیفی در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در سه مرکز نگهداری در روستاهای کامیاران، مأموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از اطمینان کامل از صحت موضوع، اقدام به کشف و ضبط کبک ها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأموران طی بازرسی و تفتیش از مراکز غیر مجاز نگهداری، تعداد ۲۲ قطعه کبک، ۲۰ عدد قفس چوبی، ۱۵ دسته دام زنده گیری پرندگان و ۳ شبکه نگهداری کبک را کشف و ضبط کردند و پرونده متخلفین پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
سیفی خاطرنشان کرد: کبک های اسیر شده از دست افراد سودجو رهایی یافتند و بعد از تیمارداری و اطمینان دامپزشک متخصص از سلامتی کبک ها، در زیستگاه های طبیعی ویژه به دامان طبیعت بازگشتند.
کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال ها۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.
کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی بزرگ تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپرها ادامه دارد و فاکتوری برای شناسایی آنها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا

تیمی از محققان از جوراب‌هایی با فناوری پیشرفته رونمایی کرده‌اند که نحوه راه رفتن افراد را با هدف کاهش خطر قطع پا و انگشتان پا به دلیل دیابت کنترل می‌کند.

محققان می‌گویند که جوراب الکترونیکی که در بیمارستان دانشگاه ملی Chonnam در کره جنوبی ساخته شده است، حاوی حسگری است که تشخیص می‌دهد آیا فشار زیادی به قسمت‌هایی از پای بیمار که در معرض خطر ابتلا به زخم (عوارض دیابت) هستند وارد می‌کند یا خیر؛ زخم‌هایی که ممکن است به زخم‌های عفونی و قانقاریا تبدیل شوند.

تیم تحقیقاتی توضیح داد که سطوح بالای قند خون ممکن است منجر به آسیب به رگ‌های خونی و اعصاب از جمله رگ‌های پا شود. تخمین زده می‌شود که تقریباً ۱۵ درصد از دیابتی‌ها در مقطعی از زندگی خود دچار زخم پا می‌شوند.

تیم تحقیقاتی توضیح داد که پایین جوراب دارای یک حسگر نوار قلب است که می‌تواند جریان خون را در هر نقطه از بدن با ردیابی قدرت انقباضات قلب اندازه گیری کند.

متخصصان می‌گویند که بیماران دیابتی فشار بیشتری به ناحیه متاتارس و فشار کمتری به پاشنه پا وارد می‌کنند. این نوآوری می‌تواند به بیماران آموزش دهد که چگونه راه رفتن خود را تغییر دهند تا فشار روی قسمتی از پا که مستعد زخم است کاهش یابد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که بازآموزی راه رفتن می‌تواند به بهبود جریان خون و عملکرد عصبی در پای بیماران دیابتی کمک کند.

نتایج کارآزمایی در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد.

منبع: دیلی میل

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • پایان انتظار برای سفر به سرزمین وحی