Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:48:58 GMT

پاتوق فلافل خورهای حرفه ای تهران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۰۳۳۹

پاتوق فلافل خورهای حرفه ای تهران کجاست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری‌آنلاین؛ سال‌ها پیش زمان حکومت صدام، برخی از ایرانیان ساکن عراق، اموال‌شان در این کشور ضبط و از آنجا اخراج شدند. این افراد که به آنها معاودین (رانده شده) می‌گویند به ایران آمده و بیشترشان در جنوب شرقی تهران، شهر ری در جایی به نام دولت‌آباد ساکن شدند. آنها رفته رفته رستوران و فروشگاه‌های بزرگ در این محدوده راه انداختند که حالا محل حضور آنها یکی از نقاط گردشگری پایتخت است و افراد بسیاری را جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار ایرانی‌ها، گردشگران کشورهای سوریه، لبنان، عراق و بحرین هم زمانی‌که به ایران می‌آیند، حتما به محله دولت‌آباد سر می‌زنند تا لذت همنشینی با برادران عرب زبان خود را از دست ندهند.

پاتوق خارجی‌ها

دولت‌آباد از محله‌های شهرری در جنوب شرقی تهران در جوار ۲ بزرگراه آزادگان و امام علی(ع) قرار دارد؛ محله‌ای قدیمی با خیابان‌های دلباز و سرسبز و ساکنانی از اقوام مختلف؛ ترک، لر، کرد و... اما قومیت غالب افراد اینجا عرب‌هایی هستند که زمان صدام از عراق آمده، تجارت‌شان را راه انداخته‌ و همین‌جا هم ساکن شده‌اند. عرب‌های معاود در کوچه مروی پایتخت هم کسب و کار موفقی دارند، ولی عمده سکونت‌شان در محدوده دولت‌آباد است و آن را با هیچ جایی در تهران عوض نمی‌کنند.

دیدن مردان دشداشه‌پوش، دیوارنوشته‌های عربی، تابلوهای مغازه‌ها به ۲ زبان عربی و فارسی و گفت‌وگوهای مردم به زبان عرب، به هر تازه‌واردی می‌گوید که در دولت‌آباد با فرهنگ متفاوتی روبه‌رو شده است.

در این میان بلوار قدس معروف‌ترین بلوار دولت‌آباد شهرری است که بیشتر فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها همین‌جا وجود دارد. قدم زدن در این بلوار کم از قدم زدن در خیابان‌های نجف، کربلا، کاظمین و بغداد ندارد؛ فلافل و سمبوسه‌های عربی، شاورما و شیرینی‌های اصل لبنانی را در دولت‌آباد می‌توانید پیدا کنید. نزدیک به ۱۳۰ فلافل‌فروشی در دولت‌آباد فعالیت می‌کند. از مزه فلافلی‌های این محدوده که هر چه بگوییم کم است.

اگر می‌خواهید فلافل با طعم ومزه اصیل عربی بخورید حتما باید به دولت‌آباد بروید و یک ساندویچ فلافل سفارش دهید با سس‌ مخصوص که فقط رستوران‌داران این راسته می‌دانند چه چیزهایی را با هم ترکیب کنند تا فلافل را به معنی واقعی فلافل کند!

بفرمایید چای گس

عرب‌های ساکن دولت‌آباد که الان ۴۰ سالی از حضور و زندگی‌شان در ایران می‌گذرد و بیشتر خود را ایرانی می‌دانند تا عراقی، هنوز اقوامی در کشور عراق دارند که برای سرزدن به آنها به اینجا می‌آیند و شاید همین یکی از دلایل اصلی فعالیت تعداد زیاد آژانس‌های هوایی در دولت‌آباد است که وظیفه جابه‌جایی میهمانان عرب را به ایران بر عهده دارند. آگهی اجاره سوئیت و منزل هم بر درو دیوار زیاد دیده می‌شود.

عرب‌های محله دولت‌آباد چای را غلیظ‌تر از تهرانی‌ها می‌نوشند در ۲ مزه تلخ و شیرین در استکان‌های دور طلا، ابتدا یک قاشق مرباخوری شکر درون استکان می‌ریزند و بعد روی آن چای سیاه اضافه می‌کنند که طعم خوشایندی دارد.

هر فردی با حضور در این محدوده می‌تواند غذاهای خاص مانند کبّه، ماریا، فلافل، کنجدی و انواع باقلوای لبنانی، کنافه، دهین را  امتحان کند و یک چای غلیظ عربی هم بنوشد.

منبع: همشهری آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر فلافل فروشی اخبار عمومی اخبار مرتبط تفریح پولدار‌ها در این خیابان تهران چه بود؟ ۱۴۰۱/۴/۲۶ گرما به اوج می رسد ۱۴۰۱/۴/۲۶ فصل بعدی عصر جدید لو رفت + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۶ تست شخصیت: یک کریستال انتخاب کنید و فال امروزتان را بخوانید ۱۴۰۱/۴/۲۶ آخرین ویدیو ها فروش موادغذایی فاسد شده با تغییر تاریخ انقضا! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۵۷ سردار آزمون و دوستای خارجی اش در استخر لاکچری شیشه ای! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۷ سکانس پربازید از لحظه اعدام رضا گلزار! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۳ روایت مریم امیرجلالی از تجربه ۵ ماه اقامتش در کانادا + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۲ کیک عجیب جشن تولد حامد آهنگی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۰:۰۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۰۰ قیمت جدید لپ تاپ لنوو چند؟ (جدول مشخصات) ۱۰:۵۸ واکنش تند علی کریمی به اقدام جنجالی رامبد جوان + عکس ۱۰:۵۷ فروش موادغذایی فاسد شده با تغییر تاریخ انقضا! + فیلم ۱۰:۵۷ تفریح پولدار‌ها در این خیابان تهران چه بود؟ ۱۰:۵۵ مخاطب ۱۰ درصدی اغلب سریال های تلویزیون! ۱۰:۵۴ گرما به اوج می رسد ۱۰:۴۷ سردار آزمون و دوستای خارجی اش در استخر لاکچری شیشه ای! + فیلم ۱۰:۳۸ پزشکیان: می گفتید برجام بد است خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید ۱۰:۳۰ نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران راه اندازی می شود ۱۰:۲۱ قیمت های داغ سال ۲۰۲۳ با اقدامات بانک های مرکزی سرد می شوند ۱۰:۰۴ نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۰۱ شناسایی و رفع چالش های حوزه فناوری اطلاعات کشور با حمایت بانک رفاه کارگران ۱۰:۰۰ آپارتمان‌های ۱۵۰ متری شمال تهران چند؟ ۰۹:۵۹ بایدن ممکن است استیضاح شود! ۰۹:۵۵ قانون رتبه بندی معلمان به هیأت تطبیق مصوبات مجلس رسید ۰۹:۴۳ اتهامات دروغین درباره برنامه صلح آمیز ایران و چشم پوشی از بزرگترین زرادخانه هسته‌ای منطقه در اسرائیل، نشانه بزرگ نفاق آمریکاست ۰۹:۳۱ شورای نگهبان اجازه نداد مسیر ریل‌گذاری کشور در قانون اساسی و شرع مقدس منحرف شود ۰۹:۳۱ حمایت یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی شکسته شد؟ / تکرار داستان دیروز ۰۹:۳۰ جهش ۱۱ درصدی اتریوم! ۰۹:۱۴ زمان گشایش نمادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد ۰۹:۰۳ محدودیت های ترافیکی عید غدیر چیست؟ ۰۸:۳۹ فصل بعدی عصر جدید لو رفت + فیلم ۰۸:۳۶ با این نوشیدنی فشارخونتان را نرمال کنید ۰۸:۱۱ وجود جادوگر در تیم ملی تایید شد! ۰۸:۰۷ حسابرس سود «ونوین» را بالا برد ۰۷:۵۳ آداب و اعمال شب و روز عید غدیر + دعای حاجت و نماز عید غدیر ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر به درگهان قشم چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۷:۰۸ تست شخصیت: یک کریستال انتخاب کنید و فال امروزتان را بخوانید ۰۳:۲۸ اولین عکس از نوزاد اسطوره ورزش جهان ۰۲:۱۱ تست شخصیت: کارتی که از رازهای آینده خبر می دهد ۰۲:۰۱ لو رفتن نام سرمربی تیم ملی + فیلم ۰۱:۵۷ دعای رفع بلا از امامان و معصومین ۰۱:۳۴ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ ۰۱:۲۳ خون زنان سالم تر است یا مردان؟ ۰۱:۰۸ برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟ ۰۰:۵۳ فاجعه در سرویس های بهداشتی + فیلم ۰۰:۳۹ اگر به سویه های جدید اومیکرون مبتلا شدیم چه بخوریم؟ + فیلم ۰۰:۳۴ حرکت باورنکردنی مالک یک خودروی لوکس در تهران + فیلم ۰۰:۰۲ مشکل سرعت پایین سامانه یکپارچه به زودی برطرف می شود ۲۳:۵۸ عادتی که باید فوری ترک کنید ۲۳:۴۵ همسرداری به سبک حضرت زهرا (س) ۲۳:۲۹ پاکسازی کبد با یک رژیم ۵ روزه ۲۳:۱۷ تخریب گنبد مسجد امام اصفهان به اسم مرمت! + عکس ۲۳:۱۶ کاهش سریع سایز کمر با رژیم ۴ روزه ۲۳:۱۰ «سایه» به خانه بازگشت ۲۳:۰۶ افشاگری باورنکردنی فردوسی پور از اتفاقات اردوی قطر ۲۳:۰۴ چطور کودک چشم رنگی داشته باشیم؟ ۲۳:۰۰ از دستچین بهترین های سینما تا گشت و گذار در دنیای مزه ها ۲۲:۵۱ انتظاراتی که خانم ها از همسر خود دارند ۲۲:۴۰ افتتاح خط تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو در کلیبر اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فلافل فروشی اخبار عمومی دولت آباد ۱۴۰۱ ۴ ۲۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله مأموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور مأموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور مأموران شده بودند، اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدند و در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تاکنون یک مالباخته متهمان را شناسایی کرده و سارقان برای کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

کد خبر 6092098

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود