Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رضایی در نشست کارگروه ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با عنایت به اینکه ثبت نام دانش آموزان از بنیادی‌ترین مسائل پیش روی ما در زمان فعلی است، به منظور نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شیوه نامه‌ای به واحد‌های اداری و آموزشی استان کرمان ابلاغ شده است.

او می گوید: بدین منظور نمونه برگ‌های نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با هدف تجهیز ستاد‌های ثبت نام به ابزار‌های استاندارد برای اعمال نظارت جامع و نهادینه کردن اصل رعایت حقوق والدین و دانش آموزان در قالب این شیوه نامه تنظیم و ملاک عمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان گفت: در این فرایند، بازرسان ستاد در هنگام مراجعه به شهرستان‌ها و مدارس نسبت به تکمیل فرم نظارت بر ستاد ثبت نام منطقه و نمونه برگ نظارت بر روند ثبت نام در مدارس اقدام و علاوه بر آن حداقل سه فرم نظر سنجی از اولیا حاضر در مدرسه و یا با تماس تلفنی با اولیایی که فرزندان خود را ثبت نام کرده اند، تکمیل و سپس نتایج نظر سنجی را همراه بند‌های نمونه برگ نظارتی برای رصد ناظران وزارتی در قسمت فرم‌های اطلاعاتی سامانه نظارت به نشانی http://nezarat.medu.ir ثبت می کنند.

او می گوید: به منظور نظارت همگانی و رعایت حقوق والدین، اولیای دانش آموزان با شرکت در نظر سنجی می توانند در نظارت همگانی بر ثبت نام مشارکت کنند.

رضایی می گوید:  با توجه به راهنمای نظارت بر فرایند ثبت نام، فایل آموزشی ساخت QR کد نظر سنجی از اولیا به شهرستان‌ها و مناطق ارسال و مقرر شده است، فایل بیان شده برای تمامی مدیران مدارس ارسال و مدیران نیز نسبت به ساخت QR درکوتاه ترین زمان، اقدام و این موضوع به اولیای اطلاع رسانی شده و در محل ثبت نام  در معرض دید اولیا نصب شود.

او گفت: ستاد ثبت نام منطقه در خصوص امکان دریافت نظرات والدین از طریق QR کد نظر سنجی نصب شده در محل ثبت نام در مدارس و یا بخش نظارت همگانی در سامانه پاسخگویی به شکایات از راه های مختلف، نظیر: تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در فضا‌های مجازی (سامانه شاد) اقدام می‌ کند. 

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان می گوید: میزان مشارکت والدین در نظر سنجی‌های ثبت شده از طریق QR کد یا سامانه پاسخگویی به شکایات از مولفه‌های اصلی ارزیابی عملکرد مناطق در امر نظارت بر فرایند ثبت نام تلقی می‌شود و در بازه‌های زمانی مناسب، نتایج ارزیابی‌های مقطعی انجام شده و به اطلاع شهرستان‌ها و مناطق استان خواهد رسید.

به گفته او بدین منظور برنامه بازدید از سوی کارگروه استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان تهیه و تنظیم و به واحد‌های اداری و آموزشی استان ارسال شده است و براساس این برنامه، ضمن بازدید از شهرستان‌ها و مناطق و تکمیل فرم‌های نظارتی ویژه ادارات و مدارس، فعالیت‌ها ارزیابی می شود و بازخورد لازم داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموزان آموزش و پرورش بر ثبت نام دانش آموزان شهرستان ها نظر سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموز در یزد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و نهمین یادواره شهدای دانش آموز و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد در یزد برگزار می‌شود.      این مراسم معنوی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد واقع در کوچه حنا، انتهای خیابان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • کسب ۱۲۹ رتبه توسط دانش آموزان در جشنواره نوجوان سالم
  • جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • جشنواره خوارزمی، جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • (تصویر) تصویری از کادوی دانش آموزان عشایر به معلمشان
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد