Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از مخالفت دولت انگلیس با بازگرداندن تبعه ایرانی محبوس در زندان انگلیس انتقاد کرد و خواستار آزادی فوری وی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌المل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن انتقاد از مخالفت انگلیس با بازگرداندن "ریچارد جان" تبعه ایرانی مسیحی که در انگلیس زندانی است، گفت: این تبعه ایرانی که بنا بر برخی ادعاهای وارده علیه وی حدود 20 سال است در زندان به سر می‌برد، اما حتی یک روز نیز وی را به مرخصی نفرستاده‌اند و حتی برای معالجه بیماری، با اعزام او به بیمارستان تخصصی حفاظت شده نیز مخالفت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آقای جان به هیچ وجه از شرایط مطلوبی در زندان برخوردار نیست و از دریافت خدمات پزشکی و سلامت نیز محروم است. هرچند وزارت امور خارجه کشورمان تاکنون پیگیری‌هایی برای بهبود شرایط وی و بازگشت به ایران انجام داده، اما متأسفانه طرف انگلیسی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه تأکید کرد: آقای جان به منظور آزاد شدن از زندان و به امید دیپورت شدن و بازگشت به ایران حتی تابعیت انگلیسی را سالیان قبل از خود سلب کرده است، اما وزارت دادگستری انگلیس به بهانه اینکه آزادی وی می‌تواند برای جان اتباع انگلیسی خطرناک باشد، با این درخواست مخالفت کرد.

غریب‌آبادی با ابراز تعجب از چنین تصمیمی گفت: معلوم نیست بعد از بازگرداندن وی به ایران، چگونه اتباع انگلیسی تهدید خواهند شد؟! اکنون این انگلیس است که جان این تبعه ایرانی را تهدید کرده است!

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه با اشاره به وضعیت نامساعد آقای جان، رفتار غیرانسانی با وی در زندان و همچنین حسن نیت اخیر ایران در قضیه دو ایرانی محکوم دارای تابعیت مضاعف، از دولت انگلیس خواست به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشد و هرچه سریع تر این تبعه ایرانی را آزاد و به ایران بازگرداند.

"نازنین زاغری" تحویل دولت انگلیس شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضائیه زندان ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضائیه تبعه ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل

به گزارش تابناک، بنابر  اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در  این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه ‌گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

 

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل