Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ابلاغی برای تولید بذر گندم آبی و دیم ۹ هزار و ۱۴۲ تن و بذر جو آبی هزار و ۹۳۲ تن تعیین شده که پیش بینی می‌شود برنامه ابلاغی به طور کامل محقق شود.

میزان برنامه ابلاغی تولید بذر گندم آبی در طبقات پرورشی۳، مادری و گواهی شده ۵ هزارو ۶۱۴ تن بوده که تاکنون ۶ هزار و ۶۲۴ تن خریداری شده که نسبت به برنامه ابلاغی بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا برنامه ابلاغی تولید بذر گندم دیم در طبقات ۳گانه ذکرشده ۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده که تاکنون نزدیک به ۶۵۹ تن (۱۹درصد) خرید در طبقات یادشده انجام و همچنین ۸۴۷ تن گندم آذر ۲ و باران (مرغوب) خریداری شده که کماکان برنامه خرید در گندم دیم ادامه دارد.

همچنین برنامه ابلاغی جو آبی در طبقات سه گانه ذکرشده  هزار و۹۳۲ تن بوده که تاکنون هزار و ۸۴۰ تن خریداری و ۹۵درصد برنامه ابلاغی محقق شده است.

در سال جاری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید بذر مورد نیاز استان به ۵ شرکت تولید کننده بذر در سطح استان تخصیص یافته که براساس پیگیری‌های انجام شده ۲ شرکت تسهیلات یاد شده را به مبلغ بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در حال دریافت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تولید بذر تسهیلات سرمایه برنامه ابلاغی بذر گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود