Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:22:17 GMT

کارخانه اسیدکلریدریک رفسنجان جابجا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۰۹۴۳

کارخانه اسیدکلریدریک رفسنجان جابجا می‌شود

حسین رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید از کارخانه تولید اسید کلریدریک رفسنجان افزود: این کارخانه ۲ محصول بی سلفات سدیم و اسید کلریدریک را از ماده اولیه اسید سولفوریک تولید می کند.

وی اظهار داشت: کارخانه اسیدکلریدریک رفسنجان در زمینی استیجاری به مساحت پنج هزار مترمربع راه اندازی شده که با عوامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رایزنی و قرار شد این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی منتقل و در آن جا زمینی به میزان یک هکتار واگذر شود تا طرح توسعه ای این کارخانه نیز اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر در این واحد مشغول به کار هستند بیان کرد: همچنین قرار شد ۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز از سوی اداره صنعت، معدن و شهرستان رفسنجان به صاحب این واحد واگذار شود تا بتواند طرح توسعه ای را به منظور تولید بیشتر و اشتغالزایی برای تعدادی از افراد بیکار به اجرا درآورد.

وی خاطرنشان کرد: ماده اولیه این دو محصول اسید سولفوریک و نمک است که اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و نمک آن از اصفهان تأمین می شود.

ابوالفضل اکبری مدیر این واحد تولیدی نیز گفت: در این محموعه دو محصول بی سولفات سدیم و اسید کلریدریک تولید می شود که اسید کلریدریک در زمینه ضدعفونی کننده و اسیدشویی و بی سولفات سدیم نیز در زمینه مواد شوینده و کود شیمیایی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: فعالیت این واحد از سال گذشته آغاز شده و محصولات تولید شده علاوه بر اینکه نیاز مصرفی داخل شهرستان را پوشش می دهد به کرمان، یزد، زاهدان، بندرعباس، تهران، سمنان، گرمسار و خوزستان ارسال می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها واحد تولیدی کرمان رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی کرمان رفسنجان واحد تولیدی کرمان رفسنجان اسید کلریدریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • غذای پزشکی تولید شد
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند