Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل دینی عید غدیر را عیدالله الاکبر خواند و تصریح کرد: این عید میثاق در آسمان ها و زمین است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر آنکه روز غدیر را بزرگ داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم ابطحی با بیان این عبارت موکد معصومین(ع) در باب لزوم قدردانی شیعیان نسبت به ولایت امیرالمومنین(ع) گفت: «خدا را شاکریم که ما را از جمله ولایتمداران امیرالمومین(ع) قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی درباره شاخص های زندگی علوی اظهار کرد: «مهم ترین مطلب ؛ اهمیت روز غدیر و جایگاه عید سعید غدیر و زندگی تحت ولایت حضرت علی(ع) است.»

حجت الاسلام ابطحی عید غدیر را عید الله الاکبر خواند و تصریح کرد: «این عید میثاق در آسمان ها و زمین است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر آنکه روز غدیر را بزرگ داشت.»

وی ادامه داد: «از امام صادق(ع) پرسیدند آیا مسلمین عیدی جز روز جمعه دارند که حضرت فرمودند عیدی است که از همه مهم تر است؛ آن روزی که پیامبر خدا (ص)، امیرالمومنین(ع) را معرفی کردند و آن عید سعید غدیر است.»

حجت الاسلام ابطحی لزوم بزرگداشت عید غدیر را متذکر شد و افزود: «هدف و رسالت امیرالمومنین(ع) را باید در جامعه زنده نگاه داریم و در این راستا زنده نگاه داشتن عید غدیر، مهم ترین وظیفه است.»

وی با بیان این مطلب توضیح داد: «پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال رسالت خود و از همان روز نخست، خلافت و جانشینی امیرالمومنین(ع) را بیان فرمودند و در جای جای قرآن نیز [این مسئله موکدا آمده است].»

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: «در سال آخر عمر پیامبر(ص) حضرت به این مسئله اشاره کردند و فرمودند هر کس می تواند با من همراه شود. در این میان جبرائیل چندین بار نازل شد و فرمود ای پیامبر ما آنچه از ناحیه خدا به تو نازل شده را به مردم برسان که اگر نرسانی گویا رسالت خود را به سرانجام نرساندی.»

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این مطلب، اینگونه نتیجه گرفت که غدیر معادل است با 23 سال رسالت نبی مکرم اسلام و در ادامه بیان کرد: «پیامبر(ص) قریب 3 ساعت خطبه ای در برابر 120 هزار نفر جمعیت قرائت فرمودند و لذا از وظایف ماست که خطبه غدیر را در میان خود ترویج کرده و آن را بخوانیم و حفظ کنیم.»

حجت الاسلام ابطحی مهم ترین فراز این خطبه را ناظر بر عبارت "من کنت مولا و هذا علی مولا" برشمرد و افزود: «اصل ماجرای غدیر قابل انکار نیست. مرحوم علامه امینی(ره) زحمات بسیاری کشیدند و آثار شاعرانی که در طول تاریخ ماجرای غدیر را ذکر کردند را گردآوری نمودند. بسیاری از این شاعران از شیعیان حساب نمی شوند و لذا اصل ماجرای غدیر را نمی توان انکار کرد اما کسانی که با مکتب امیرالمومنین(ع) زاویه داشتند، پیام غدیر را کمرنگ و از کلمه مولا سو استفاده کردند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام صادق پیامبر اکرم زمین شیعیان قرآن حجت الاسلام ابطحی امیرالمومنین ع عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد

حسینعلی خدری ضمن تبریک روز معلم به معلمان دلسوز جامعه اسلامی گفت: جایگاه معلم در دین مبین اسلام بسیار بالا است به‌گونه‌ای که می‌شود به جمله بزرگ‌مرد دین اسلام امام علی علیه‌السلام بسنده کرد «اگر کسی مرا یک جمله بیاموزد مرا بنده خودکرده است»، بار‌ها پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «برای کسب علم به دورترین نقطه دنیا یعنی چین سفر کنید و علم را بیاموزید، آن را در جامعه خود اجرا کنید» همچنین تأکید داشتند ایرانیان برای کسب علوم مختلف دنیا را فتح خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: چه‌بسا ما آنچه را که پیامبر و اسلام و قرآن گفته است با صراحت و محکمی می‌بینیم و به آن پی می‌بریم تفکر سلمان فارسی در جنگ‌ها اگر نبود چه‌بسا بارهاوبار‌ها مبارزان دین اسلام شکست می‌خوردند، اگر جامعه فرهنگی ایثارگر، شهادت‌طلب، عاقل، آگاه و تابع اسلام باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • سوپرمن شدن پس از پرسپولیس/ استقلال زیر آسمان آبی شهر
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی