Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا نادر فلاحی روز یکشنبه در نشستی صمیمی با خبرنگاران در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: شهر اردبیل در اجلاسیه عضو کشورهای اکو در خجند تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب و در این راستا ستاد استانی به ریاست استاندار تشکیل شده است و ستاد ملی نیز در تهران به ریاست وزیر میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه اردبیل در میان ۱۰ استان به این توفیق دست یافته است، افزود: ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دارای ۶ کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری، زیرساخت و توسعه شهری، علمی فرهنگی و اجتماعی، بازاریابی تبلیغات و امور بین الملل، تدارکات و پشتیبانی و امنیتی، انتظامی و نظارت بر عملکرد است و هدف از این رویداد برندسازی ظرفیت های گردشگری، حرکت برای رفع نواقص زیرساخت های گردشگری و تبیین ارزش و اهمیت تاریخی اردبیل است.

وی به تهیه شدن لوگو اردبیل ۲۰۲۳ از سه سال قبل در استان اشاره و تاکید کرد: مجموعه های تولیدی استان، امسال باید در تولیدات خود آرم و نشان این رویداد را درج کنند و مطالبه عمومی برای تشریح جایگاه گردشگری اردبیل و جلب همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف شکل گیرد.

فلاحی امکان دسترسی ظرف یک ساعت به دریا و جنگل‌های هیرکانی، نوار مرزی و چشمه‌های گوارا، وجود بیش از ۲ هزار پایگاه تاریخی جهانی، ۷۰ نوع صنایع دستی، ۲۵ هزار تخت رسمی پذیرش مهمان و گردشگر، هتل آبدرمانی، اکوکمپ، واحدهای اقامتی متعدد، ۱۵ موزه، واحدهای بومگردی چوبی، جنگلی، سنگی، خشتی، نمدی، ترکیبی و تلفیقی، پل های معلق و پیست های اسکی را از ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری استان اردبیل برشمرد.

به گفته او استان اردبیل به عنوان پایلوت و مرکز گردشگری هیجانی و زمستانی کشور شناخته می‌شود و این شهر به واسطه این قبیل داشته ها و زیرساخت ها به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در خصوص بزرگداشت هفته اردبیل از ۲۵ تیرماه نیز گفت: این اداره کل در این راستا جز همکاری و پشتیبانی، وظیفه خاصی ندارد و این مناسبت استانی به لحاظ تعدد شهرستان های استان در یک دهه برگزار می شود و هر شهرستان در یک روز، برنامه های متنوعی برگزار می کند.

فلاحی افزود: در سال های گذشته "روز ملی اردبیل" گرامی داشته می‌شد و بعدها در شورای فرهنگ عمومی کشور به روز شیخ صفی الدین اردبیلی تغییر یافت و در تقویم رسمی کشور درج شد و هر روز هفته اردبیل به یکی از شهرستان‌های این استان اختصاص یافت و یک روز نیز به همین نام و مناسبت در تهران برگزار می شود.

او مراد از هفته یا دهه اردبیل را تحکیم وحدت و تبیین نقش این استان در ایجاد وحدت جغرافیایی و مذهبی در کشور در دوره صفویه دانست و افزود: در کنار این مناسبت، نباید از رویداد جهانی اردبیل ۲۰۲۳ غفلت شود و اعتبار ملی این مناسبت امسال تامین خواهد شد و از اعتبارات استانی نیز به همین امر اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت در استان شود و بی شک اگر این مهم تحقق یابد، در بخش های مختلف استان تاثیرات مثبت و ماندگاری خواهد داشت.

در اجلاس هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در خجند تاجیکستان ، شهر ساری در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب شده بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری صنایع دستی استان اردبیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل ایرانگردی جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری صنایع دستی استان اردبیل گردشگری صنایع دستی استان اردبیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل ایرانگردی جهانگردی استان اردبیل میراث فرهنگی اردبیل ۲۰۲۳ صنایع دستی زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی زمین مورد نظر در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در اردبیل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: توسعه متوازن فضای‌های فرهنگی و آموزشی لازمه تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه های عمومی تأمین خواهد شد.

وی افزود: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری، یکی از مطالبات دانش آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: در راستای رفع نیازمندی‌های حوزه سرانه کتابخانه های عمومی پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و زمین مورد نیاز تأمین خواهد شد.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه عمومی استان اردبیل نیز از گفتگو با خیر کتابخانه ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی بعد از تحویل زمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش بینی می‌شود طی یک تا دو سال آینده بتوانیم کتابخانه‌ای شایسته در این نقطه از شهر افتتاح کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره مند شوند.

رضاقلیزاده یادآور شد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استانداردهای فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است و رسیدن به این استانداردها مستلزم افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل قرار دهد و در خصوص تأمین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

کد خبر 748498

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است