Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:30:28 GMT

«غدیر» قوام بخش بنای مکتب و مایه سروری امت اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۱۴۶۳

«غدیر» قوام بخش بنای مکتب و مایه سروری امت اسلام است

حجت الاسلام مجید گشول در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خدای سبحان عنایتی فراوان داشت که حدیث و ماجرای «غدیر خم» علنی و آشکار باشد، تا زبان‌ها و نقل‌های راویان پیوسته بر مدار آن بچرخد، تا آنکه حجت و دلیلی آشکار برای حمایتگر بزرگوار دینش حضرت امام علی (ع) شود.

وی با یادآوری اینکه خداوند ابلاغ این مأموریت را هنگامی به پیامبرش داد، که همراه جمعیت انبوهی از حج اکبر بازمی گشت، تاکید کرد: پیامبر خدا (ص) نیز در حالی این دعوت را ابلاغ کرد که توده‌های وسیعی از مردم از شهرها و آبادی‌های مختلف بر گرد او بودند و فرمان داد تا جلو رفتگان برگردند و عقب ماندگان برسند، آن گاه پیام را به همه گوش‌ها رساند و به حاضران فرمان داد تا به غایبان برسانند، تا همگان راوی این حدیث باشند، در حالی که حاضران بیش از صد هزارنفر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کوار بیان کرد: خداوند به این مقدار بسنده نکرد، بلکه در این باره آیاتی نازل فرمود، تا پیوسته و با گذشت روز و شب، تلاوت شود، تا مسلمانان هر لحظه به یاد این ماجرا باشند و راه و پیشوایی را که باید به او روی آورند و دین خود را از او فرا گیرند، بشناسند.

حجت الاسلام گشول خاطر نشان کرد: غدیر خبری بود که قوام بخش بنای مکتب و مایه سروری امت اسلام بر امت‌های دیگر و سیطره حکومت اسلام بین خاور و باختر شد.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر شهرستان کوار یادآور شد: اگر امروز در جامعه به مصالح امت می‌اندیشیدند و راه روشن هدایت را می‌بینند و می‌پذیرند به خاطر همین هدف بود که امامان (ع) پیوسته یادآور این واقعه بودند و برای اثبات امامت امیرالمؤمنین (ع) به آن احتجاج و استدلال می‌کردند.

وی ابراز کرد: خود حضرت امیر (ع) نیزدر طول حیاتش به آن استدلال می‌کرد و در اجتماعات و جلساتی که مردم دور هم بودند، از کسانی که در صحنه غدیر حضور داشتند، می‌خواست که آن را بازگو کنند و شهادت دهند، همه اینها به این جهت بود که داستان غدیر، علی رغم گذشت دوران‌ها و سال‌ها، همچنان شاداب بماند.

حجت الاسلام گشول گفت: از این رو حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام به پیروان خود دستور می‌دادند که روز غدیر را عید گرفته، دور هم جمع شوند، به یکدیگر تبریک و شادباش گویند، تا آن حادثه بزرگ یاد شود.

امام جمعه کوار عنوان کرد: در روز غدیر، شیعیان در کنار مرقد مقدس علوی، اجتماع شکوهمندی دارند که بزرگان قبایل و چهره‌های برجسته شهرهای دور و نزدیک، برای گرامیداشت این خاطره گرامی جمع می‌شوند و به نقل از پیشوایان دین، زیارت بلندی را روایت و تکرار می‌کنند که متضمن دلایل امامت و حجت‌های استواری از قرآن و حدیث در اثبات خلافت و به ویژه حدیث غدیر است.

کد خبر 5540406

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر 1401 شهر کوار دهه امامت و ولایت کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل عفاف و حجاب خراسان رضوی شیوع کرونا مشهد عید غدیر 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!

بازیگر پرکار تلویزیون در دهه 90 در گفتگو با روزنامه شرق گفت: اگر با تلویزیون کار کنم و بعد در جمع همکارانم بگویم که سر فلان کار برای تلویزیون هستم، به گونه بدی با تعجب من را بازخواست می‌کنند که چرا تلویزیون؟!   متأسفانه برخی افراد غیرمنعطف که اهل گفتمان هم نیستند، مدیریت بخش‌هایی از رسانه ملی را بر عهده دارند که نمی‌شود امیدی به تعامل داشت.   خیلی سال است که در تلویزیون کم‌رنگ شده‌ام و علتش هم این بوده که احساس می‌کردم وقتی سر کاری می‌روم، علاوه بر اینکه دیگر چیزی به من اضافه نمی‌شود، یک چیزی هم از هنر و توانایی‌ام کم می‌شود!   الان من پسرم را می‌برم مهدکودک، خانم‌های مهد به من می‌گویند نروی تلویزیون کار کنی‌، تلویزیون این دروغ را گفته، آن کار را انجام داده و... . این در نهایت برای همه ما اتفاق بد و نامطلوبی است که رسانه ملی‌مان را  در این وضعیت ببینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عکس/ حدیث نصب شده در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • حدیث روز | با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!