Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های این استان در طول یک هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۳۶ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: 174 بیمار مبتلا به کرونا تا پایان هفته گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که این آمار در هفته قبل از آن 128 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین آمار مراجعه به مراکز 16 ساعته استان همدان در هفته گذشته 4.1 درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس و بیمارستان ها 107 درصد افزایش یافته که این آمار نشان دهنده افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان همدان است.

استاندار همدان افزود: روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان موجب تغییر رنگ بندی شهرستان های تابعه شده به نحوی که براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی از مجموع 10 شهرستان تابعه استان همدان، 6 شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته اند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: در ماه‌های اخیر با باور پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از ماسک هستیم که به منظور توجه افراد به شیوه نامه های بهداشتی باید مدیران پیشگام شده و به عنوان الگوی  رعایت اصول بهداشتی عمل کنند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی اساس روند نهار ویروس کرونا و ترویج و تثبیت این این فرهنگ در جامعه است.

استاندار همدان با اشاره به مناسبت های پیش رو همچون عید غدیر و بازگشت حجاج افزود: با توجه به عدم رعایت دقیق نکات بهداشتی در برخی از کشورها و پایین بودن میزان تزریق واکسن، ضمن رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در جامعه همزمان با این ایام، وضعیت بهداشتی حجاج در فرودگاه نیز باید به دقت رصد و کنترل شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: باید نسبت به دریافت تست از حجاج و قرنطینه مبتلایان احتمالی به کرونا اقدام شود چرا که در صورت آلوده بودن یکی از آنها احتمال شیوع ویروس افزایش چشمگیری می یابد.

به گفته وی، براساس دستورالعمل ها باید از 70 درصد ظرفیت اماکن سربسته در شهرستان های با  رنگ زرد استفاده شود و  ارائه خدمات و ورود افراد بدون ماسک به اماکن دولتی نیز باید حتما کنترل شود.

استاندار همدان: اعتبار خوبی برای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه در نظر گرفته شد1300 هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان تامین شد

استاندار همدان بر ضرورت تزریق دُز سوم و چهارم واکسن به ویژه برای سالمندان و بیماران تاکید کرد و گفت: در شرایط و با توجه رنگ بندی کرونایی حاکم بر استان باید 70 درصد ظرفیت اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی، رستوران ها، سالن های پذیرایی و هتل ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس استفاده شود.

همدان وارد پیک هفتم کرونا شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه این استان وارد پیک هفتم کرونا شده است اظهار داشت: از هفته گذشته روند افرایشی کرونا در استان آغاز شده و آمار بیماران سرپایی و بستری افزایش چشمگیری داشته است.

فاطمه ترکمان اسدی با تاکید بر اینکه می‌دانم مردم از پیک‌های کرونا، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند، تصریح کرد: اما در حال حاضر تنها راه در امان ماندن از این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مردم هرچه زودتر واکسن بوستر را دریافت کنند، تصریح کرد: میزان پوشش واکسیناسیون افراد 5 تا 12 سال بسیار پایین است.

ترکمان اسدی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 12 سال بسیار کند پیش می‌رود، گفت: این موضوع فقط مربوط به همدان نیست و در کل کشور اینگونه است.

وی با بیان اینکه زیر سویه‌های امیکرون درگیری‌های جدی تری در کودکان ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: خانواده‌ها هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه لیست مراکز واکسیناسیون و ساعات فعالیت آن در سایت علوم پزشکی اعلام شده است، گفت: علاوه بر مراکز تجمیعی در برخی مراکز خدمات جامع سلامت هم تزریق می‌شود.

ترکمان اسدی با بیان اینکه اگر کسی دچار علائم مشکوک به کرونا شد باید به مراکز 16 ساعته و مراکز شبانه روزی مراجعه کند افزود: با مراجعه به مراکز تحت پوشش، امکان انجام تست پی سی آر رایگان و ویزیت بیمار وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در پیک قبلی انجام تست کرونا را محدود کردیم، اظهار داشت: اما الان به تناسب شرایط همه موارد مشکوک ویزیت و در صورت نیاز تست بدون محدودیت گرفته می‌شود.

ترکمان اسدی با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: هرچه مواجه افراد با دیگران بیشتر باشد امکان ابتلا هم تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان استاندار همدان ترکمان اسدی استان همدان هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی