Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ولیعهد سعودی را یک شخصیت خودشیفته و کینه‌توز خواند که از زور بیش از حد برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت العهد، مقامات آمریکایی همواره از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی انتقاد کرده و او را ظالم می‌خوانند، بسیاری از نویسندگان آمریکایی نیز از امتیازهای رایگانی که جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان به بن سلمان داد، ابراز تعجب کردند، آنها بر این باورند که او اگر به تعهدات خود درباره محاکمه عربستان بابت جنایات ضد بشری‌اش پایبند بود، می توانست دستاوردهای زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا جان برنان، مدیر پیشین سیا در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای "MSNBC" آمریکا درباره سفر بایدن به خاورمیانه و تصمیمش برای دیدار با بن سلمان پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی به دست چهره‌های نزدیک به او در سال ۲۰۱۸، گفت: اگر هنوز در دولت بودم، سفر بایدن به عربستان را در صورتی که شامل دیدار با بن سلمان بود به دلیل کارنامه وحشتناکش در حوزه حقوق بشر و نه فقط در رابطه با خاشقجی تایید نمی‌کردم، در حال حاضر دو فرزند سعد الجبری (رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان) هم گروگان او هستند.

برنان در ادامه تاکید کرد: بن سلمان یک شخصیت خودشیفته و بسیار کینه‌توز دارد و از زور بیش از حد برای خاموش کردن هر ندای سیاسی در عربستان استفاده می‌کند.

مدیر پیشین سیا گفت: بر این اساس بایدن علاقه‌ای به دیدار با بن سلمان ندارد اما روسای جمهور برای گرفتن تصمیمات سخت انتخاب می‌شوند و روشن است که بایدن این تصمیم ناراحت‌کننده را برای رفتن به عربستان گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: محمد بن سلمان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو پس از هت‌تریک؛ حس فوق‌العاده‌ای دارم

کریستیانو رونالدو پس از هت تریک در دیدار برابر الوحده در لیگ حرفه‌ای عربستان پیامی منتشر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی النصر با انتشار پستی در صفحه اجتماعی خود به پیروزی 6 بر صفر در هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای عربستان برابر الوحده واکنش نشان داد.

رونالدو نوشت: من احساس فوق‌العاده‌ای دارم، به لطف تیم و هواداران!

پیروزی 6 گُله النصر با هت‌تریک رونالدو

در این دیدار کریستیانو رونالدو با هت‌تریک، پیروزی قاطعی را برای تیمش به ارمغان آورد.

تیم فوتبال النصر ریاض در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • رونالدو پس از هت‌تریک؛ حس فوق‌العاده‌ای دارم
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق