Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:57:16 GMT

چالش‌های تعطیلی تنها مرکز اوتیسم دزفول

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۱۸۷۹

چالش‌های تعطیلی تنها مرکز اوتیسم دزفول

به گزارش ایرنا تنها مرکز درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم دزفول اخیرا در حالی تعطیل شده که هیچ مرکز جایگزینی برای نگهداری بیماران در این شهرستان وجود ندارد.
پدر یکی از این بیماران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پسر ۱۲ ساله‌ام به علت اختلال رشد و بیش فعالی سال‌ها تحت پوشش مرکز اوتیسم دزفول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامرضا نوذری‌فر با بیان اینکه بیماران تحت پوشش این مرکز پیشرفت‌هایی نیز داشته‌اند، افزود: مدیر مرکز اخیرا به علت مشکلات اقتصادی استعفا کرد که متاسفانه بهزیستی دزفول نیز بدون درنظر گرفتن جایگزین با این استعفا موافقت و مجوز مرکز را باطل کرد.
اکنون که این مرکز تعطیل شده خانواده کودکان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
پدر این بیمار اوتیسمی با انتقاد از اینکه بهزیستی پاسخ مناسبی درخصوص این موضوع نداده است،گفت: بهزیستی مجوز راه اندازی این مرکز را صادر کرده و اکنون که مدیر آن درخواست استعفا داده بهزیستی می‌بایست تا جایگزینی مدیر جدید صبر و سپس مجوز مرکز موردنظر را لغو می‌کرد. 
نوذری‌فر با اشاره به مشکلات کودکان اوتیسمی افزود: خانواده این کودکان با مشکلات زیادی روبرو هستند که تقاضا می‌شود مسوولان به این موضوع ورود کنند.
با وجود خیران فراوان در حوزه‌های مختلف در شهرستان دزفول هیچ نیکوکاری به این موضوع ورود نکرده و خانواده‌ها در این وضعیت اقتصادی در خرید پوشک بیماران هم مانده‌اند؛ نیاز است مکانی برای نگهداری بیماران مبتلا به اوتیسم در راستای کاهش مشکلات خانواده‌های آنها در نظر گرفته شود.
 پدر این کودک مبتلا به اوتیسم که به علت هزینه‌های درمان فرزندش مجبور شده خانه و مغازه خود را نیز به فروش برساند، بیان کرد: در حال حاضر مستاجر هستم و از پس مشکلات روزمره‌ام نیز  برنمی‌آیم.
به گفته وی مبلغ مستمری پسرش که توسط بهزیستی پرداخت می‌شود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است که کفاف تهیه پوشک را هم نمی‌دهد در حالی که این کودکان ماهانه باید هزینه‌های زیادی بابت دارو، درمان و نگهداری پرداخت کنند.
رئیس اداره بهزیستی دزفول نیز در این باره گفت: مرکز اوتیسم دزفول یک مرکز خصوصی بود که مدیر آن به علت برخی مشکلات استعفا داد.

سعید ایثاری با بیان اینکه مسوول جدید مرکز اوتیسم دزفول انتخاب و معرفی شده است، افزود: منتظر دریافت مجوزهای لازم هستیم و امیدواریم تا مهرماه این مرکز با مدیریت جدید راه اندازی شود.
طبق برآورد صورت گرفته حدود ۶۰ کودک مبتلا به اوتیسم در شهرستان دزفول ‌وجود دارد. 
انتظار می‌رود مسوولان مربوطه قبل از موافقت با استعفا برای مدیران چنین مراکزی که جایگزینی در دزفول ندارند تمامی جوانب را سنجیده و تصمیم گیری بهتری داشته باشند تا خانواده‌های درگیر با این بیماری دچار مشکل نشوند.
همچنین از نیکوکاران نیک اندیش شهرستان دزفول تقاضا می‌شود با راه اندازی چنین مراکزی باری از دوش خانواده‌های درگیر با اوتیسم بردارند و بیماران مبتلا به اوتیسم را از کمک‌های خود دریغ نکنند.

اوتیسم یک اختلال نافذ رشد است؛ بعضی از پزشکان برای اوتیسم از واژه اختلال حواس استفاده می‌کنند چراکه دامنه دقت این بیماران پایین و علائم آنها متفاوت است.
اوتیسم در بعضی بیماران به ویژه افراد دارای علائم خفیف یا چند معلولیتی ممکن است تشخیص داده نشود.
بیش از هفت هزار پرونده تحت پوشش مددجویی و توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دزفول قرار دارد.

برچسب‌ها دزفول خوزستان اوتيسم سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول خوزستان اوتيسم دزفول خوزستان اوتيسم سازمان بهزیستی کشور مبتلا به اوتیسم شهرستان دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد