Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@01:54:53 GMT

نامه قاتل نخست‌وزیر ژاپن منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۲۱۸۳

نامه قاتل نخست‌وزیر ژاپن منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند «تتِسویا یاماگامی»، فردی که نخست‌وزیر پیشین ژاپن را ترور کرد، روز قبل از حادثه، نامه‌ای به یکی از منتقدان «کلیسای اتحاد» فرستاده و از قصد خود برای قتل «شینزو آبه» خبر داده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «کیودو» این فرد منتقد که در وبلاگ خود مطالب انتقادآمیزی درباره گروه کلیسای اتحاد منتشر می‌کند، می‌گوید روز چهارشنبه متوجه نامه شده، یعنی ۵ روز پس از ترور نخست‌وزیر سابق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیسای اتحاد گروه مذهبی در ژاپن است که یاماگامی در اعترافات اولیه‌اش گفته به خاطر هواداری و حمایت شینزو آبه از این گروه، او را ترور کرده. وی درباره انگیزه اصلی خود مدعی شده مادرش کمک‌های مالی زیادی به این گروه کرده و در نتیجه ورشکسته شده و او برای انتقام، شینزو آبه را ترور کرده است.

متن کامل نامه یاماگامی که تاریخ ۷ ژوئیه بر روی آن ثبت شده، در رسانه‌های ژاپنی منتشر شده است. در بخشی از این نامه آمده: می‌دانم که رقت‌انگیز و اسفناک است، آبه دشمن اصلی نیست، اما او یکی از مهمترین هواداران کلیسای اتحاد است.

یاماگامی در نامه خود ضمن تشریح کمک‌های مداوم مادرش به این گروه مذهبی و در نهایت ورشکستی و از هم‌پاشیدگی خانواده‌اش نوشته است: دوست دارم همه مقامات و رهبران (کلیسای اتحاد) را به قتل برسانم. می‌دانم غیرممکن است. وی همچنین افزود: دیگر به این فکر نمی‌کنم که پیامدهای قتل آبه چه خواهد بود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن روز جمعه ۱۷ تیر در شهر «نارا» هنگامی که در حال سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی بود، با شلیک گلوله تِتِسویا یاماگامی به قتل رسید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شینزو آبه ترور شینزو آبه نخست وزیر شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری