Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد عاشوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی، افزود: ۱۴۳ هزار کارگر و کارمند، چهار هزار و ۷۰۰ قالیباف خانگی، ۱۵ هزار کارگر ساختمانی، ۱۲ هزار راننده درون و برون‌شهری، سه هزار و ۲۰۰ کارفرما، ۵۶ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته، ۳۹ هزار طلبه، اعضای نظام‌مهندسی، نظام پزشکی، مداحان، خادمان مساجد، کسب‌وکارهای مجازی و سایر مشاغل و خانواده‌هایشان از جمله افراد تحت پوشش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان این‌که اداره کل تامین اجتماعی قم ۲۴۰ کارمند دارد، اضافه کرد: پرداخت حقوق بازنشستگی مهم‌ترین اقدام تامین اجتماعی است و بخش عمده هزینه‌های سازمان بابت این موضوع می‌باشد.

وی ادامه داد: پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت هدیه ازدواج، هزینه کفن‌ودفن، وسایل کمک پزشکی و مقرری بیمه‌شده‌ها از دیگر پرداختی‌های سازمان است.

عاشوری با اشاره به اینکه خدمات سازمان از قبل از تولد آغاز می‌شود و تا بعد از فوت ادامه دارد، بیان کرد: در استان قم در سال ۱۴۰۱، ماهیانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله پرداخت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگی و بیش از ۷۰ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان تمام هزینه‌ها را از محل درآمدی خود تامین می‌کند، افزود: اداره کل تامین اجتماعی قم سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که از محل وصول حق بیمه‌های کارفرمایی و بیمه‌شده‌ها تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: درآمد بیمه تامین اجتماعی در قم تقریبا با هزینه‌ها یکسان است و در حال حاضر در وضعیت خوبی هستیم و مشکلات حاد نداریم.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که تا پایان خردادماه امسال یک هزار و ۵۸۱ نفر در قم مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، گفت: شاغل نبودن و سوابق قانونی شرط پرداخت بیمه بیکاری است.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار فرصت شغلی در قم وجود داشت، در حالی‌که برخی کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.

به گفته وی، در استان قم ۱۴ هزار و ۵۳۳ کارگاه فعال و ۱۹۰ کارگاه نیمه فعال داریم که کارفرمایان بیمه کارگرانشان را پرداخت می‌کنند.

عاشوری گفت: از سال ۱۴۰۰، طرح تامین اجتماعی الکترونیک یا ۳۰۷۰ اجرایی شد و با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت در سازمان، از ۷۰ میلیون سفر شهری جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: صرفه‌جویی چند هزار میلیاردی در حوزه چاپ دفترچه با الکترونیکی شدن نسخ انجام شد.

وی گفت: با توجه به نگاه دولت به خانواده و جمعیت، سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای به بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان دارد و هر خانم خانه‌دار ایرانی می‌تواند با پرداخت مبلغی بیمه شود که در این راستا طرح بیمه فراگیر خانواده اجرایی شد.

عاشوری با اشاره به جزییات طرح بیمه فراگیر خانواده، افزود: در مدل الف شخص می‌تواند ماهیانه با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی، مدل ب با پرداخت ۵۸۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی و خدمات فوت و مدل ج با پرداخت ۷۵۰ هزار تومان از خدمات کامل بازنشستگی، فوت، بازماندگی و از کارافتادگی استفاده کند.

به گفته وی، امسال در استان قم بیش از ۸۰۰ خانم خانه‌دار و ۳۰۰ دانشجو از طرح بیمه فراگیر خانواده بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، تقسیط بدهی‌های واحدهای تولیدی و توقف استقراض تامین اجتماعی از بانک رفاه از جمله برنامه‌های سال جاری سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به اقدامات حمایتی در حوزه بازنشستگان، بیان کرد: کمک در حوزه بازنشستگی و مستمری‌بگیران، ایجاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی(خانه مهر)، سفرهای زیارتی بازنشستگان به مشهد، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و برقراری بیمه تکمیلی از جمله اقدامات می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: انباشت مطالبات معوق بازنشستگان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان، عدم آگاهی مردم از قوانین و مقررات که باعث خسارات زیادی به کارفرمایان و بیمه‌شده‌ها می‌شود، عدم پرداخت حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی که باعث ظلم به کارگران و دست‌اندازی به منابع بیمه می باشد از مشکلاتی است که سازمان با آن ها مواجه است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم نیز در این نشست خبری گفت: ۲۲۰ اثر از ۳۵ رسانه ملی و استانی به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی رسید که از این تعداد ۵۰ اثر شایسته داوری انتخاب شد.

محمد تلخابی افزود: از تعداد آثار راه یافته به مرحله داوری، ۱۰ اثر برتر شناخته و ۲۶ اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

دومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی دوم تیرماه جاری فراخوان شد و این جشنواره ویژه آثاری بود که در محدوده زمانی هشتم خرداد سال ۱۴۰۱ تا روز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ در رسانه‌های استانی و یا ویژه‌نامه استانی نشریات سراسری منتشر شده باشد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی قم بیمه شدگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی قم بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی قم بیمه شدگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تامین اجتماعی قم میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل