Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در جلسه هم اندیشی با حضور تجار و صادرکنندگان استان اظهار کرد: صادرات محصولات و کالاهای تولید داخل نقطه اتکای کشور می باشد و در همین راستا یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان بخصوص استاندار محترم استفاده بهینه از مزیت مرز و توسعه صادرات استان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، عبدالحمید سرتیپی در جلسه هم اندیشی با حضور تجار و صادرکنندگان استان گفت: صادرات محصولات و کالاهای تولید داخل نقطه اتکای کشور می باشد و در همین راستا یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان بخصوص استاندار محترم استفاده بهینه از مزیت مرز و توسعه صادرات استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رسیدن به نتیجه و رتبه مطلوب در صادرات بخصوص محصولات تولیدی صنعتی و کشاورزی استان مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات استان را با همکاری بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و صادر کنندگان احصاء و از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.

سرتیپی تصریح کرد: یکی از برنامه های ادارکل صنعت، معدن وتجارت استان تسهیل و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان هست که پس از احصاء موانع و مشکلات موجود برای مرتفع ساختن موانع از ظرفیت رایزنهای تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجی در استان و استانداری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حوزه صنعت، معدن و صنوف تولیدی برای تولید بیشتر و بهتر باید شرایط رقابت پذیری در بازار های داخلی و خارجی را داشته باشیم و یکی از مولفه های رقابت پذیری در بازارهای جهانی صادرات است که برای انجام صادرات و حضور پر قدرت در بازار های جهانی علاوه بر تولید کالای با کیفیت بالا باید صادرات خود را نیز توسعه دهیم.

سرتیپی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ۳ ماهه نخست سال جاری صادرات بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون کیلو گرم انواع کالا به ارزش نزدیک به ۷۲۷ میلیون دلار، استان آذربایجان غربی را به رتبه چهارم کشوری از لحاظ صادرات رسانده است.

در پایان این جلسه مسائل و مشکلات صادر کنندگان بصورت تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صادرات توسعه تجارت توسعه صادرات صمت آذربایجان غربی صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی