Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@21:35:52 GMT

سقوط هواپیمای اوکراینی حامل ۱۲ تن مواد منفجره؛ ۸ نفر کشته شدند+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۲۳۸۳

سقوط هواپیمای اوکراینی حامل ۱۲ تن مواد منفجره؛ ۸ نفر کشته شدند+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش فارس، سقوط یک فروند هواپیمای باری در یونان دست کم 8 کشته برجا گذاشت. اینکه این هوپیما متعلق به چه کشوری بوده چندان روشن نیست.

براساس گزارش عرب نیوز، هواپیمای آنتونوف-12 روز شنبه از شهر «نیس» در صربستان عازم امان پایتخت اردن بوده است. اما مقامات اردنی گفته‌اند که این هواپیما متعلق به اوکراین بوده است و تنها قرار بوده برای سوخت گیری در این کشور توقف کند و سپس عازم بنگلادش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی منابع دیگر نیز می‌گویند که این هواپیما اوکراینی اما در اجاره یک اپراتور یونانی بوده است. 

این هواپیما در 40 کیلومتری فرودگاه بین الملی «کاوالا» در غرب یونان سقوط کرده است. دقایقی قبل از سقوط خلبان به «کنترلر ترافیک پروازی» این فرودگاه اطلاع داده بود که یک نقص فنی در موتور هواپیما مشاهده کرده است و مجبور به فرود اضطراری است. خلبان هواپیما را به سمت فروگاه کاوالا هدایت کرده اما هرگز به این فرودگاه نرسید. 

آنتونوف-12 یک هواپیمای باری روسی 4 موتوره متعلق به دوران شوروی است.

رسانه‌های یونانی گزارش داده‌اند که این هواپیما هشت خدمه داشته و حامل 12 تن مواد خطرناک اغلب انفجاری بوده است و به اهالی منطقه که در نزدیکی محل سقوط سکونت دارند گفته شده به دلیل انتشار مواد سمی در خانه بمانند. 

با این حال مقامات محلی می‌گویند که از محموله و تعداد خدمه این هواپیما اطلاعات دقیقی ندارند. 

براساس گزارش عرب نیوز، متخصصان هوانوردی عازم محل سقوط این هواپیما که بین دو روستا است شده‌اند تا جزئیات بیشتری درباره علت سانحه به دست بیاورند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

نادیا زکالوند: چندی پیش تمساحی که از محل زندگی خود دور شده بود در باند فرود نیروی هوایی مک‌دیل سرگردان شده و سپس جلوی ارابه فرود یکی از هواپیماها جا خوش کرده بود.

کارکنان این فرودگاه، عکس این تمساح ۳ متری را که جلوی پرواز هواپیما را گرفته بود در صفحه «فیس‌بوک» خود منتشر کردند و سپس تلاش خود را برای جابه‌جا کردن تمساح از باند فرود و سپس انتقال آن به بیرون از فرودگاه نشان دادند. این تمساح از رودخانه «هیلس‌باروف» که نزدیک فرودگاه قرار دارد به فرودگاه آمده بود.

کارکنان این فرودگاه گفتند، «با تلاش و جهد بسیار سرانجام توانستیم جدیدترین پرسنل دندان‌تیزمان را از جلوی ارابه فرود هواپیما کنار بزنیم.»

آنها این تمساح را که روی آن نام «الویس» گذاشته بودند از فرودگاه به محل زندگی خود منتقل کردند.

منبع:

upi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900711

دیگر خبرها

  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند