Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید مقیسه رئیس ساترا توضیحاتی درباره حواشی مربوط به شبکه نمایش خانگی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، روز گذشته انتشار یک نامه از سوی رئیس سازمان نظارت بر صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به بیست نهاد رسمی کشور در میان فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی موجی از واکنش‌های مختلف را برانگخیت و برخی از نمایندگان مجلس نیز دیدگاه‌های خود در این خصوص را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پیگیری‌های خبرنگار برنا، سعید مقیسه رئیس ساترا در گف‌وگو با برنا توضیحاتی در رابطه با نامۀ منتشر شده ارائه داد که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

لغو مجوز فیلیمو و نماوا صحت ندارد

مقیسه در رابطه با شایعاتی که دربارۀ لغو مجوز فیلمو وجود دارد به خبرنگار برنا گفت: علیرغم انتشار برخی اخبار حاشیه ساز در مورد لغو مجوز سامانه نمایش ویدئوهای درخواستی (فیلیمو و نماوا) واقعیت این است که هنوز تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز پلتفرم‌های مذکور اتخاذ نشده است.

وی افزود: البته برخی  سامانه‌های نمایش درخواستی تخلفاتی داشته‌اند که منجر به کسر امتیاز ارزیابی آن‌ها شده است بنابراین اگر روند کاهش امتیاز ارزیابی آن‌ها ادامه پیدا کند و به کم‌تر از حداقل امتیاز لازم برای فعالیت برسد، اقدام قانونی لازم انجام خواهیم داد. 

رئیس ساترا تصریح کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی و نامۀ رهبر انقلاب در سال 94، نظارت و تنظیم مقررات برای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، در ابعاد مختلف از جمله ضوابط محتوایی و حفظ حریم مقدس خانواده‌ها، بر عهدۀ صدا و سیما قرار دارد، بر همین اساس ساترا برای اجرای قانون با تمام توان اقدام خواهد کرد.

تخلف سامانه‌های نمایش درخواستی (VOD) در محاسبۀ تمام بهاء قیمت اینترنت

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبۀ شورای عالی مجازی، در حال حاضر ترافیک داخلی باید با هزینۀ نیم‌بهاء برای کاربران شبکه‌های داخلی محاسبه شود بنابراین تا مادامی که این مصوبه پابرجاست هیچ سامانه‌ای حق ندارد با ترافیک تمام بهاء محصولات خود را برای کاربران به نمایش بگذارد. 

پلتفرمی که قوانین کشور را رعایت کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد

مقیسه در ادامه عنوان کرد: اگر سامانه‌های نمایش درخواستی ویدئو به مبادی فرهنگ  اسلامی ایرانی این مرز و بوم احترام بگذارند، ساترا هم  کسب و کار آن‌ها و توسعه و پایداریش را محترم می‌شمارد اما ما با پلتفرمی که ارزش‌های ایرانی اسلامی را نادیده می‌گیرد با دیدۀ اغماض برخورد نخواهیم کرد، ساترا برای انجام ماموریت خود نسبت به تلاش برای پاک بودن فضای مجازی همه تلاشش را خواهد کرد.

به زعم وی تنظیم گری و در چارچوب قرار گرفتن بخش خصوصی نه تنها ایجاد محدودیت نیست بلکه راهی است برای جلب حمایتهای دولتی برای آن‌ها تا پیشرفت بیشتری داشته باشند.

تلوبیون محتوای سالم و استاندارد در فضای مجازی ارائه می‌کند

وی در خاتمه گفت: وظیفه قانونی سازمان در دسترس قراردادن محتوای سالم برای اقشار مختلف مردم با بهره‌گیری  از انوع راه‌های ارتباطی و رسانه‌ای است که در این راستا اقدام به ایجاد تلوبیون بعنوان قدیمی‌ترین و پر مخاطب‌ترین رسانه انتشار محتوا در فضای مجازی کرده است، تلوبیون برخلاف اکثر رسانه‌های در حال فعالیت، متعلق به بخش خصوصی نیست. این پلتفرم تحت مدیریت سازمان صداوسیما قرار دارد. تمام محتوای منتشر شده در تلوبیون دارای ممیزی قبل از پخش بوده و از نظر محتوایی جزو سالم ترین رسانه های فضای مجازی کشور است. ضمن اینکه این پلتفرم برای ارائه خدمات رایگان به نهادهای دولتی پیش قدم است و افتخار دارد از راه عبور از خط قرمزهای محتوایی و به چالش کشیدن فضای پاک خانواده‌ها کسب درآمد نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون صدا و سیما مجلس شورای اسلامی مجلس جیران جبلی کلیله و دمنه شورای عالی فضای مجازی لغو مجوز پیمان جبلی نماوا تلوبیون ساترا فیلم نت رئیس ساترا مهمونی سعید مقیسه نامه رئیس ساترا فضای مجازی رئیس ساترا لغو مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان