Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مسلم نوروزی امروز در دیدار کارکنان و رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با امام جمعه به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: تعداد ۷۸ مرکز غیردولتی به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی مانند کودکان کار خیابانی، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد ۶۰ نفر پرسنل و کارکنان بهزیستی و تعداد ۳۵۰ نفر شاغل در مراکز دولتی تحت پوشش بهزیستی به تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار از جامعه هدف بهزیستی خدمت ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۵ میلیارد تومان بصورت اعتبار به جامعه هدف هزینه شده است، بهزیستی ماهانه ۳ میلیارد تومان به عنوان مستمری به ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به چهار مرکز شبانه‌روزی و ۱۱ مرکز روزانه نگهداری از معلولان که مجموعا حدود ۲هزار و ۳۰۰ نفر را حمایت می‌کنند، پرداخت شده است.

نوروزی گفت: برای حوزه‌های دیگر مانند معیشت، درمان، تامین جهیزیه، ازدواج، تحصیل، حمایت‌های بیمه‌ای و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش این ارگان نیز مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت کمک‌های بلاعوض پرداخت شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۱۱۰ نفر مددجو بهزیستی که یا معلول بوده و یا زن سرپرست خانوار بودند، مبلغ ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده و برای این افراد اشتغال پایدار ایجاد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد تومان کمک‌ خیرین و یا مردم در قالب مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شد و بیش از ۳۰۰ قلم کالای پزشکی مانند تشک مواج، ویلچر، عصا، تخت بیمارستانی، سمعک و غیره در قالب کمک بلاعوض غیرنقدی به ارزش ۲ میلیارد تومان تهیه و به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های جامعه هدف قرار گرفت.

وی تقویت مشارکت‌های مردمی را از انتظارت بهزیستی برشمرد و گفت: منابع مالی و اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای جامعه هدف ما نبوده و انتظار داریم خیرین و مردم عزیز در حد توان خود ما را در کمک به این جامعه هدف یاری کنند.

نوروزی با اشاره به ساختمان فرسوده اداره بهزیستی شهرستان بیان کرد: این ساختمان بیش از ۶۰ سال قدمت داشته و ساختار اداری مناسب نداشته و فضای مناسب برای تجهیز امکانات لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف را ندارد، اگر نظام مهندسی بتواند همکاری بیشتری با ما داشته باشد می‌توانیم ساختمان اداره را در دو طبقه با کمک خیرین و منابع دولتی احداث کنیم.

* فرهیختگان توجه ویژه‌ای به مددجویان بهزیستی داشته باشند
امام جمعه گنبدکاووس گفت: انتظار داریم جامعه فرهیختگان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی که افراد نیازمند خاص هستند توجه ویژه کرده و در صدر ضرورت خدمت این افراد را اولویت قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: افراد معتمد و شناخته باید اتصالی بین این جامعه هدف و مردم، خیرین و افراد متمکن ایجاد کنند تا آنها با اگاهی و شناخت از نحوه زندگی و مشکلات این افراد نیازمند، کمک‌های بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: کارکنان بهزیستی با سخت‌ترین شرایط به جامعه هدف خود خدمت می‌دهند و ما قدردان خدمات این عزیزان بوده و در هرجا لازم باشد حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه گنبدکاووس هفته بهزیستی اداره بهزیستی شهرستان میلیارد تومان جامعه هدف تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد