Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ثابتی‌ مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۴حلقه چاه فاقد مجوز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور قضایی طی حدود چهار ماه گذشته  مسدود شده است.

وی اضافه  کرد: بستن چاههای غیرمجاز نقش مهمی در جلوگیری از افت آبهای زیرزمینی دارد و در اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب، عملیات انسداد چاههای غیرمجاز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت:امور آب ناحیه سبزوار از سال ۱۳۹۴ تاکنون عملیات انسداد هزار و ۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز را  انجام داده و در این مدت بیش از هشت میلیون متر مکعب آب از این طریق صرفه‌جویی شده است.

ثابتی مقدم افزود: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی ۱۰۰ درصد چاههای دارای پروانه کشاورزی این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این اقدام بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

امور آب ناحیه سبزوار ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را زیر پوشش دارد که ۱۸ درصد منابع آب استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب سبزوار کشاورزی خوشاب ششتمد جغتای داورزن جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب سبزوار کشاورزی صرفه جویی در مصرف آب سبزوار کشاورزی خوشاب ششتمد جغتای داورزن جوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!