Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:55:06 GMT

یادواره کشوری شهدای جهادگر در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۲۶۸۸

یادواره کشوری شهدای جهادگر در قم برگزار می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی اخلاصمند مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در دفتر خبرگزاری فارس قم برگزار شد، از هم‌افزایی دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده حرکت‌های جهادی استان خبر داد.

وی لازمه تقویت گروه‌های جهادی را حمایت و پشتیبانی از آنان دانست و تصریح کرد: متولی اصلی حمایت‌ از گروه‌های جهادی نهادهایی چون حوزه علمیه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سپاه هستند که صرفاً با نگاه حمایتی و تقویت‌کننده از گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیام ۹ بندی مقام‌ معظم رهبری در سال ۹۸ اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی با تاکید بر گفتمان‌سازی حرکت‌های جهادی در جامعه، انعکاس هنرمندانه حرکت‌های جهادی را از این گروه‌ها درخواست کردند.

اخلاصمند گفت: تعداد ۷۸۰ گروه ثبت‌شده در سامانه بسیج سازندگی استان قم وجود دارد که در حدود ۴۰۰ گروه فعالیت عمومی و تخصصی مستمر در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی، علمی، کشاورزی و ... دارند.

وی افزود: در تابستان ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ گروه جهادی اردوهای یک تا ۱۴ روزه در محله خود و روستاهای محروم استان‌های ایلام، کرمانشاه، کرمان، لرستان، مازندران و قم برگزار می‌کنند.

وی به برگزاری برنامه‌های جهادی منتسب به دهه ولایت اشاره کرد و افزود: با کمک قرارگاه‌ها و گروه‌های جهادی ۱۷ هزار بسته معیشتی بین محرومین روستاها و حاشیه شهر توزیع می‌شود.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: یادواره و کنگره شهدای جهادگر استان قم در تاریخ ۹ لغایت ۱۱ مرداد ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

وی گفت: با هدف تقویت نیروهای جهادی دو دوره تخصصی «رسم خدمت» مخصوص مسئولین شوراها و قرارگاه‌های جهادی و دوره «رسم هجرت» موسوم به «کوله‌پشتی رسانه» برای رابطین رسانه گروه‌های جهادی به‌منظور تولید محتوای رسانه‌ای در این هفته برگزار می‌شود.

اخلاصمند همچنین از تشکیل ستاد اربعین در بسیج سازندگی قم خبر دادو اضافه کرد: این ستاد برای اولین‌بار به‌منظور خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به زائرین اباعبدالله‌الحسین(ع) در استان قم، مرز مهران و دو موکب در مسیر نجف تا کربلا برنامه‌ریزی شده‌است.

حمیدرضا طلوعی مسئول شبکه‌سازی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قم نیز در این نشست از برگزاری پویش «شکوه بیعت» با محوریت هیئت محبین اهل‌بیت در ایام دهه امامت و ولایت خبرداد و افزود: این پویش با مشارکت هیئات، مساجد و گروه‌های جهادی شکل گرفته است که در آن نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اقلام غذایی تهیه و نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان توسط گروه‌های جهادی جمع‌آوری شده است. هم چنین پیش بینی می‌کنیم ۱۱۰هزار پرس غذای گرم در روز غدیر توسط هیئات، گروه‌های جهادی و مساجدی که به این پویش پیوستند؛ طبخ و توزیع شود.

وی افزود: در حین این برنامه‌ها اجتماعات مذهبی و کاروان‌های شادی خودرویی وپیاده و نیز موکب‌هایی در شهر و روستاها برپا شده‌است که جشن روز غدیر را با شکوه بیشتری برگزار کنند.

انتهای پیام/78032

منبع: فارس

کلیدواژه: معیشتی حرکت های جهادی گروه های جهادی بسیج سازندگی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهید حجازی، اولین نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور استان انجام شد.


سرهنگ مسعود پهلوان افزود: برای برگزاری این یادواره ۸ کارگروه تخصصی با موضوعات فرهنگی، هنری، حفظ و نشر آثار، فضای مجازی و رسانه، بانوان و خانواده، جوانان و نخبگان، اقشار و اداری و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

در این نشست سخنرانان ضمن تبیین برنامه های یادواره، نام و یاد سردار حجازی جانشین سپاه قدس که سه سال پیش دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

 

یادواره شهدای ترور زیر مجموعه کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که اسفند امسال در مشهد برگزار خواهد شد.


در خراسان رضوی یک هزار و ۵۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب خون خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • یادواره شهدای رودشتی
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی