Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز یکشنبه در این آیین با تأکید بر اینکه در نیازهای اولیه انسان بعد از خوراک، مهمترین نیاز پوشاک است، گفت: نوع پوشاک و لباس در فرهنگ ایرانی، سابقه چندین هزار ساله دارد.

مسعود ویژه با بیان اینکه امروزه دیگر لباس تنها یک پوشش نیست بلکه یک رسانه محسوب می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از پیام‌ها، اعتراضات و دیگر موارد در قالب پوشش بیان می‌شود و در سال‌های اخیر دشمنان انقلاب اسلامی با تکیه بر این مسأله، حوزه پوشاک را مورد هجمه قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه گردش مالی بسیار بالایی که در حوزه مد و لباس دنیا شاهد آن هستیم نشان از اهمیت بسزای این موضوع دارد؛ خاطرنشان کرد: فرهنگ در بخش‌های مختلف یک سطح ظاهری دارد که در چهارچوب رفتار نمود پیدا می‌کند و یک لایه عمیق که به اصول و مبانی مربوط می‌شود.

وی افزود: دشمن به دنبال تغییر باورها و ارزش ها است، بنابراین باید از کارهای سطحی به سمت کارهای عمقی حرکت کنیم.

ویژه تشکیل کارگروه مد و لباس ایرانی اسلامی را یکی از اقدامات تاثیرگذار در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: به طور قطع در مقایسه با کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی با هزینه میلیاردها دلار برای صنعت مد و لباس، رقابت دشوار است؛ اما ما هم در این سرزمین با داشتن الگوها و فرهنگ اصیل ارزشمند می‌توانیم با بهره‌گیری از آن، برای فرهنگ‌سازی اقدام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره‌های مد و لباس نباید فقط به ارائه طرح منحصر شود، بلکه باید طرح‌های فاخر به تولید انبوه برسد؛ تصریح کرد: استان همدان در این زمینه ظرفیت قابل توجهی دارد و نتیجه تلاش فعالان این عرصه در جامعه باید نمود پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص برگزاری جشنواره مد و لباس استان گفت: فراخوان جشنواره مد و لباس استان همدان زمستان سال منتشر و در مهلت مقرر بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۷۰ طرح به مرحله داوری رسید.

ویژه با بیان اینکه این جشنواره با موضوع  طراحی مانتو اجتماع و مناسبتی بانوان برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۰ کارگاه در حاشیه این جشنواره برنامه‌ریزی شده که با حضور اساتید برجسته حوزه مد و لباس برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این آیین با بیان اینکه بحث مد، نوگرایی و زیبایی جویی در فطرت همه انسان‌ها قرار دارد؛ گفت: اگر در قرآن کریم به دنبال مصداق این موضوع بگردیم، متوجه خواهیم شد که چقدر آیات کلام الله مجید زیباست و بسیاری از نیازهای طبیعی و فطری را پاسخ داده است.

حسن رضانیا مد را الگو گرفتن تفسیر کرد و گفت: قرآن کریم هم توصیه می‌کند که از پیامبر الگو بگیرید، پیامبری که زیباترین پوشش را استفاده می کردند.

وی با قدردانی از تلاش مدیرکل و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای برگزاری جشنواره مد و لباس، ابراز امیدواری کرد از سرمایه‌های غنی و کهن حوزه مد و لباس برای معرفی به نسل جوان بهره بگیریم.

رضانیا با تأکید بر اینکه باید از ایده‌های نو و ابتکاری جوانان، دختران و بانوان در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی بهره بگیریم، گفت: همدان باید در این زمینه بدرخشد و این ظرفیت را هم داریم که در طراز کشوری قرار بگیریم، بنابراین پیشنهاد می کنم خانه‌های خلاقیت و ایده پردازی در استان راه‌اندازی شود تا از ظرفیت جوانان در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا؛ در پایان این آیین نفرات برگزیده معرفی و تجلیل شدند که در بخش طراحی مانتوی اجتماع بانوان، «زهرا زندی» به خاطر ارایه اثر گندم رتبه نخست، «فاطمه خلجی جو» به خاطر ارایه اثر سارو و اثر گروهی «اکبر یگانه» و «نرگس والا مقام» به خاطر ارایه اثر گلسا رتبه دوم مشترک و «سمیه بختیاری» به خاطر  ارایه اثر لیلیوم و  «فرناز عالمی» به خاطر ارایه اثر نگار جامه، رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

در بخش مانتوی مجلسی و مناسبتی بانوان نیز هیات داوران هیچ یک از آثار ارایه شده را حائز کسب رتبه نخست ندانست و «مینا شکری» به خاطر ارایه اثر باباطاهر رتبه دوم و «لیلا خانجانی» به خاطر ارایه اثر روژان و «میترا لطیفی» به خاطر ارایه اثر میترا رتبه سوم مشترک را به دست آوردند.

در بخش ویژه عفاف و حجاب نیز «پگاه توکل پاک» به خاطر ارایه طرح چادر محلی، «نگار شورینی» به خاطر ارایه طرح دراپه و «سمیه طیبی منصور» به خاطر ارایه طرح مانتوی عبایی و پوشش اسلامی تقدیر شدند.

«مبینا امیدی» به خاطر ارایه طرح نیل در بخش طراحی لباس اجتماع نوجوان؛ «فاطمه شریفی مقدم» به خاطر ارایه طرح مناسب در بخش پارچه سازی، «زهرا رستمی» و «زهرا جهانی» به خاطر ارایه طرح میخک (پوشش راهنمایان گردشگری استان همدان)، «فاطمه محمدی» به خاطر ارایه آثار پژوهشی در حوزه پوشش های ایرانی اسلامی، «اکبر یگانه» به خاطر ارایه طرح پوشش کادر درمان و «فاطمه غلامی» به خاطر ارایه طرح در بخش طراحی لباس اجتماع نوجوان تقدیر شدند.

همچنین از بانوی نمونه «عذرا مونسیانی»، پیشکسوت عرصه مد و لباس استان و «بهزاد جعفری» مدیر فروشگاه حجاب برتر به عنوان تولید کننده برتر در زمینه پوشاک اسلامی تجلیل شد.

برچسب‌ها مد و لباس شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مد و لباس شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مد و لباس شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جشنواره مد و لباس حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، حسین محمدیان گفت: این نمایشگاه با هدف ارایه‌ی فرصت‌های سرمایه گذاری استان‌های مختلف از روز شنبه، هشتم تا چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت ماه درتهران دایر است و گیلان نیز دراین نمایشگاه یک غرفه‌ی ۵۰ متری در اختیار دارد تا فرصت‌های سرمایه گذاری استان را معرفی و ارایه کند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه در نمایشگاه امسال سه زنجیره‌ی ارزش از گیلان را رونمایی خواهیم کرد، افزود: نوغان، نساجی و پوشاک – محصولات کشاورزی – گردشگری سه زنجیره ایی هستند که در نمایشگاه اکسپوی امسال در تهران معرفی میشود.
وی افزود: علاوه بر این سیمای اقتصادی گیلان در این نمایشگاه به تصویر کشیده می‌شود وفرصت‌های سرمایه گذاری استان در قالب ۲۰ فرصت بزرگ با بیش از ۹۰ همت (۹۰ هزار میلیارد تومان) به معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
محمدیان همچنین تصریح کرد: علاوه بر این ۲۰ سرمایه گذاری بزرگ، صد فرصت سرمایه گذاری دیگر استان نیز برای جذب بخش خصوصی به گیلان معرفی خواهد شد.
بیش از ۱۸۰ مجموعه‌ی اقتصادی از کشور‌های مختلف در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور موسوم به اکسپو ۲۰۲۴ درتهران شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر