Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران در نشست با فعالان اقتصادی این استان که به میزبانی اتاق بازرگانی صورت گرفت، فعالان اقتصادی را در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دانست و گفت: در پی عارضه یابی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان به صورت عملیاتی هستیم.

به گزارش ایران آنلاین، سیدمحمود حسینی پور تصریح کرد: حضور فعالان اقتصادی در شرایط مختلف کشور به عنوان بازوان دولت، سبب شد تا بتوانیم بر توطئه‌ های اقتصادی دشمن فائق بیاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران یکی از عوامل عقب نگه داشته شدن استان را "فساد" عنوان و اظهار کرد: یکی از تصمیمات عمده ما در چنین نشست هایی این است که موانع را از پیش پای تولیدکنندگان برداریم و گلوگاه های فساد را با کمک فعالان اقتصادی، ببندیم.
حسینی پور با تاکید بر اینکه مازندران باید به هاب صادراتی کشور تبدیل شود، افزود: به همین دلیل، سیاست فعال سازی بنادر استان را استارت زدیم و یکی از اقدامات، آن است که هر سه بندر استان به زودی لایروبی شوند.
وی بیان کرد: به نقطه ای می رسیم که دیگر بندر امیرآباد جوابگوی حجم واردات و صادرات نیست و باید کشتی ها را به دیگر بنادر استان بکشانیم و از سوی دیگر نیز باید نگاهمان به بازارهای منطقه و سهم و نقش مازندران و کشور در این بازارها از طریق بنادر استان باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد : باید سند آمایش تولیدات و شهرک کشاورزی را در استان ایجاد کنیم؛ مگر از هلند چه کم داریم که حجم بالایی از تولیدات آنها، صادراتی است. لذا صادرات ما باید سامان پیدا کند.

حسینی پور با بیان اینکه ما دیگر نمی توانیم به سبک سنتی و گذشته کار کنیم و باید نگرش و طرحی نو در صادرات داشته باشیم، افزود: پس از تحولات منطقه، کشورهای زیادی خواستار تعامل تجاری با ایران شدند و به کشورمان نیاز پیدا کردند و برای ورود به این بازارها، فعالان اقتصادی می توانند با حضور خوب خود برای کشور تحول اقتصادی ایجاد کنند.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه دولت نیز وظایفی دارد و دیگر زمانی برای از دست دادن فرصت ها نداریم، دستور داد که هفته آینده همین جلسه در استانداری با حضور دستگاههای مربوطه برگزار و کار به صورت عملیاتی دنبال شود به طوری که مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در همان جلسه حل شود.

وی تاکید کرد: باید بخش گردشگری و معادن استان نیز از ظرفیتهای اقتصادی استفاده کنند، چرا که معادن مهمی در مازندران داریم که به خوبی بهره برداری نشدند و در حوزه گردشگری به ویژه در گردشگری دریایی نیاز به برنامه های اقتصادی داریم که بخشی از آن در حال انجام است.
حسینی پور با اشاره به اینکه فرودگاه ساری به هواپیماهای بلندپیکر مجهز شده است، افزود: هفته گذشته نیز مجوز هوایی فرودگاه رامسر را گرفتیم و پروازهای خارجی را راه می اندازیم.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه در حوزه صادرات نباید به همین 10 – 12 کشور اکتفا کنیم، تاکید کرد که باید ظرفیتهای استان را خوب ببینیم، حوزه صادرات را با احصا موانع صادرکنندگان تقویت کنیم به طوری که یک رقابتی بین کشورهای طرف تجاری برای کالاهای ایرانی ایجاد شود.

 رفع مشکلات 

در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، بیان داشت: در حوزه صادرات دو دسته مشکل داریم که بخشی از آن ملی و بخشی دیگر داخلی است که در بخش داخلی و استانی مشکلات را دسته بندی و جمع بندی می کنیم و برای رفع آنها با همکاری مسوولان به نتیجه می رسیم.
عبداله مهاجر دارابی ادامه داد: اما بخشی دیگر از مشکلات باید در سطح ملی و حتی فراملی با حمایت رئیس جمهور و وزرا، و از طریق تعامل با سایر کشورها با هدف تسهیل در تجارت، حل شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت های مهم گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی استان برای ما بسیار مهم است و در هر کدام از بخشها سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته ولازم است برای استمرار فعالیت ها، بخش خصوصی مورد حمایت مسوولان در سطح استانی و ملی، قرار بگیرند.فعالان اقتصادی انتظار دارند که خروجی جلسات، رفع مشکلات باشد

در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، بیان داشت: در حوزه صادرات دو دسته مشکل داریم که بخشی از آن ملی و بخشی دیگر داخلی است که در بخش داخلی و استانی مشکلات را دسته بندی و جمع بندی می کنیم و برای رفع آنها با همکاری مسوولان به نتیجه می رسیم.
عبداله مهاجر دارابی ادامه داد: اما بخشی دیگر از مشکلات باید در سطح ملی و حتی فراملی با حمایت رئیس جمهور و وزرا، و از طریق تعامل با سایر کشورها با هدف تسهیل در تجارت، حل شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت های مهم گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی استان برای ما بسیار مهم است و در هر کدام از بخشها سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته ولازم است برای استمرار فعالیت ها، بخش خصوصی مورد حمایت مسوولان در سطح استانی و ملی، قرار بگیرند.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه جلسات زیادی برای رفع موانع تولید برگزار می شود که انتظار تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما رفع این مشکلات است، از پیشنهاد استاندار مازندران برای کار عملیاتی با حضور تولیدکنندگان و دستگاههای مربوطه استانی را یک گام موثر و مورد رضایت فعالان اقتصادی عنوان کرد.

تعهدات ارزی، معاملات بانکی، سرمایه در گردش، بروکراسی های اداری، تسهیل تجارت، بی ثباتی نرخ ارز، زیرساخت های حمل و نقل، استفاده از ظرفیت بنادر استان به ویژه امیرآباد، شناسنامه دار شدن صادرکننده، تاکید بر صادرات محور شدن محصولات از یک سو و قوانین خلق‌الساعه در حوزه صادرات از سوی دیگر که به ممنوعیت صادرات در برخی اقلام می انجامد، ازجمله مهمترین چالش هایی بود که در نشست فعالان بخش خصوصی مازندران با نماینده عالی دولت در استان مطرح شد.

همچنین بخش خصوصی مازندران، استفاده از ظرفیت بنادر استان به ویژه امیرآباد و تسریع در صدور مجوزهای گمرکی و همکاری در خصوص ترخیص به موقع کالا را خواستار شدند..

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی مازندران استاندار مازندران فعالان اقتصادی حوزه صادرات اتاق بازرگانی بنادر استان بخشی دیگر حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای باشد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه بهره‌مند شوند. - اخبار اقتصادی -

ولی اله منصوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تولید طی یکسال گذشته اظهار داشت: مطمئنا حمایت از تولید جزو اهداف اصلی اقتصادی دولت و بانک مرکزی است که در یکسال اخیر هم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بودیم، اما معتقدم که هنوز کافی نیست و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی 3.2 همت تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به تازگی خبرهایی از تمهیدات ویژه بانک مرکزی برای حمایت از «شرکت‌های دانش بنیان» در سال جاری منتشر شده که جای خوشحالی و امیدواری است. گویا شبکه بانکی در قالب قانون بودجه سال جاری مکلف شده به میزان 3.2 همت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد که این تصمیم، قابل تحسین است.

این فعال اقتصادی افزود: بانک مرکزی در سال گذشته نیز گام های مثبت و بزرگی در این حوزه برداشت؛ بطوریکه شبکه بانکی بیش از 230 همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل رشد 61 درصدی را نشان می دهد. این موضوع نشانگر نگاه ویژه دولت و بانک مرکزی به شرکت های دانش بنیان است که باید تا حد توان و امکان از آن حمایت شود.

منصوری با تاکید بر لزوم حمایت عادلانه از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در فرایند تامین منابع ارزی گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. در واقع تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای صورت گیرد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه از این شرایط بهره ببرند. هر چند دولت سیزدهم همواره بر اجرای عدالت تاکید و تلاش دارد؛ اما باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که فرایند تامین و تخصیص ارز کاملا عادلانه تقسیم و اجرایی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: بی‌تردید فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار واقعی با رویکرد کمک به اقتصاد کشور وارد میدان شده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند. در نتیجه حالا که این تلاشگران اقتصادی آماده کمک به روند تولید و تجارت کشور هستند، دولت و بانک مرکزی هم باید سرعت و جدیت بیشتری در روند تخصیص و تامین ارز رسمی و دولتی به آنها داشته باشد تا در نهایت شاهد رشد و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی