Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عباسعلی اویسی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: سازمان بهزیستی علاوه بر وظایف اولیه همزمان با پیچیده تر شدن روابط اجتماعی و ایجاد معضلات متناسب با این پیچیدگی اجتماعی رسالت های جدیدی بر عهده گرفته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان در چهار حوزه تخصصی خدمات خود را در سراسر استان ساماندهی می کند که یکی از آنها حوزه خدمات و پیشگیری است که در چهار دفتر خدمات مشاوره و روانشناختی، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دفتر پیشگیری از معلولیت ها و دفتر پیشگیری از اعتیاد، درمان و بازتوانی خدمات ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه توانبخشی نیز در ذیل چهار دفتر خدمات انجام می شود که سرویس های متعدد و متنوعی را به جامعه هدف خود که افراد معلول هستند، ارائه می دهد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در حوزه توانبخشی که از سال های قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد توانبخشی مبتنی بر جامعه است که براساس آن ۱۸ هزار معلول شهری و ۱۴ هزار معلول روستایی از برنامه های توانبخشی خدمات دریافت می کنند.

اویسی گفت: همچنین در ۱۲ مرکز خدمات توانبخشی به صورت شبانه روزی و روزانه به جامعه هدف خدمات ارائه می شود که بخشی از این خدمات به صورت مستمر به حدود ۴۰ هزار معلول ارائه می شود.

وی ادامه داد: به بیش از ۶۵ هزار معلول نیز خدمات غیر مستمر در این مراکز ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه فعالیت های فراپزشکی نیز برای توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی و معلولینی که در خانواده های خود ساماندهی می شوند  خدمات ارائه می شود و هیچ معلول ضایعه نخاعی در استان نداریم که حق پرستاری دریافت نکند.

وی اظهار داشت: حوزه معاونت ویژه ای نیز وجود دارد که ساماندهی بانوان سرپرست خانوار و فرزندان و آسیب دیدگان را برعهده دارد و در حوزه معاونت امور اجتماعی هم اینک حدود ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار به صورت مستمر تحت پوشش قرار دارند.

اویسی ادامه داد: در حوزه اجتماعی بخش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اورژانس ۱۲۳ است که به صورت سیار در مسائل اورژانسی جامعه در حوزه اجتماعی ورود کرده و هم اینک در ۱۶ شهر استان این اورژانس فعال است و برای بقیه شهرهای سیستان و بلوچستان نیز درخواست کرده ایم که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

وی گفت: حوزه شیرخوارگاه نیز بر امر ساماندهی و مدیریت شیرخوارگان که به هر دلیلی مراجعه می کنند فعالیت می کند و در بازه سنی ۲ تا ۶ سال نیز کودکان در مراکز ساماندهی و سرپرستی می شوند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: بازه سنی ۶ تا ۱۲ سال نیز در مراکزی که غالبا غیردولتی هستند نگهداری می شوند و فرزندانی که به هر دلیل بدسرپرست، بی سرپرست و دچار اعتیاد هستند در این مراکز ساماندهی می شوند و دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به صورت جداگانه نگهداری می شوند که معمولا برای دخترانی که به هر دلیلی تا سن ۲۵ سالگی در این مراکز نگهداری شوند خدمات ارائه می شود اما پسران بعد از سن سربازی با کمک هزینه ای که سازمان ارائه می دهد ترخیص می شوند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه معاونت انجام می شود ساماندهی دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب می باشد که برای این کار مراکز ویژه ای ایجاد شده است.

اویسی ادامه داد: اقدام مهم دیگر سازمان بهزیستی کار برای کودکان معتاد است زیرا متاسفانه سن اعتیاد پایین آمده و کودکان نیز درگیر این مسئله  شدند و یکی از چالش های جدی که حتی کشور با آن مواجه بوده مساله اعتیاد کودکان است. 

وی گفت: سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان از سال ۹۳ اولین و پیشروترین سازمان در مجموعه سازمان های بهزیستی کشور بوده که به موضوع درمان اعتیاد کودکان ورود کرده و امسال ابلاغیه ای ارسال شد که مراکز درمان اعتیاد ویژه کودکان ساماندهی شود و یکی از اقدامات خوبی که سازمان بهزیستی در طی این سال ها انجام داده ساماندهی این افراد است که یک مرکز در زابل و ۲ مرکز در زاهدان برای این منظور راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: خیلی از این کودکانی که در این مراکز ترک کرده اند هم اینک مشغول شغل و حرفه ای هستند و برخی دیگر نیز در حال خدمت سربازی می باشند و همچنان با مرکز همکاری دارند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دیگر بهزیستی دخالت در خودکشی ها، همسرآزاری ها و غیره است که خوشبختانه مداخلات خوبی تاکنون از سوی این سازمان صورت گرفته و توانسته تا حد زیادی آسیب ها را کاهش دهد.

اویسی گفت: یکی از حوزه های دیگر که فرابخشی است و همه حوزه ها با آن کار می کنند، حوزه هماهنگی موسسات غیردولتی، اشتغال و مشارکت های مردمی است که همه مراکز غیردولتی و موسسات غیردولتی در این بخش ساماندهی می شوند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری سازمان بهزیستی ظرفیت ایجاد اشتغال خود را در سال جدید با تعهدی که در خصوص تامین اعتبارات حمایتی داشته به ۴۰۰ درصد رشد رسانده و اعتبارات امسال نسبت به سال های قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه چشم انداز خوبی در حوزه اشتغال این سازمان متصور هستیم و امیدواریم با توانمندسازی مددجویان به اهداف مورد نظر برسیم.

وی ادامه داد: سال قبل ۶۹۴ واحد مسکونی به مددجویان و توانخواهان استان تحویل داده شد و امسال نیز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن در دست احداث است و تمامی مددجویانی که در طرح نهضت ملی مسکن نامنویسی کردند در این طرح جانمایی خواهند شد و سازمان نیز از آنان حمایت خواهد کرد و آورده اولیه مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد صفر شده و مددجویان در ابتدا هزینه ای پرداخت نمی کنند.

اویسی گفت: سازمان بهزیستی و اهدافی که این سازمان دنبال می کند به لحاظ تعدد و حجم آنقدر زیاد است که این سازمان و اعتبارات آن به تنهایی کفایت نمی کند و انتظار داریم سازمان های دیگر و خیرین برای حمایت از جامعه هدف به کمک این سازمان بیایند که البته تاکنون به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یافته ایم و انتظار داریم همچنان شرکای کاری خوبی در استان در حوزه خیرین پیدا شود.

وی افزود: در تلاشیم تا جامعه هدف بهزیستی با کمترین مشکل مواجه شوند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان زاهدان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان سازمان بهزیستی کشور سیستان و بلوچستان زاهدان سازمان بهزیستی کشور مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان سازمان بهزیستی خدمات ارائه ارائه می شود هزار معلول جامعه هدف سال نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان فعالیت دارد.

روح‌الله خدابنده‌لو در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان و با شش خودرو، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، افکار و اقدام به خودکشی و دیگر موارد با کارشناسان تماس بگیرند، گفت: سال گذشته بیش از ۴۶۰۰ تماس با ۱۲۳ درباره موارد مذکور گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به روند فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: پس از دریافت گزارش موارد مربوطه کارشناسان اورژانس اجتماعی برای انجام مداخلات تخصصی در محل حضور پیدا کرده‌اند و در صورت نیاز با در دست داشتن دستور قضائی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات مددکاری، روان‌شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در صورت نداشتن امکان بازگشت به خانواده فرد نیازمند به مراکز بهزیستی ارجاع می‌شود، افزود: پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی یا نگهداری موقت است که به صورت خودمعرف یا ارجاع از طریق مراجع قضائی و انتظامی صورت می‌گیرد.

کد خبر 751401

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت