Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در یکشنبه (۲۶تیر)  را در ادامه می‌خوانید.

نشست مشترک مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد

 در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری استان سمنان با منصوری سرپرست دانشگاه آزاد استان سمنان که با حضور اعضای هیات علمی در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد توانمندی‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل به منظور ارائه خدمات بیشتر در استان سمنان محور گفتگو قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه، دانشگاه محور مهمی برای ترویج گفتگو و گفتمان‌سازی است و توسعه علمی با افزایش بهره‌وری به نفع همه افراد جامعه است، به ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه آمادگی دارد در بسترهای مختلف، خدمات ارزنده ای را در اختیار هم میهنان خود قرار دهد.

 منصوری مرکز تحقیقاتی ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن‌های توانمند، مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار و همچنین هسته‌های علمی، پژوهشی و آزمایشگاه‌های مجهز و مدرن را از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عنوان و تصریح کرد: این دانشگاه علاقه‌مند است تا با همه امکانات و قابلیت‌های موجود درحوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل، فعالیت علمی، آموزشی و مطالعاتی داشته و با انجام پروژه های مختلف، دارای کارکرد ملی، منطقه‌ای و استانی باشد.

ایرج کارخایی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان، ضمن ابزار خرسندی از دعوت دانشگاه آزاد اسلامی سمنان قرارگیری دانش روز و تحقیقات موثر دانشگاهی در کنار دستگاه‌های اجرایی استان را نیاز اصلی در این حوزه برای دستیابی به اهداف مقدس نظام برشمرد.

کارخائی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، بر همکاری و مشارکت این دانشگاه در برگزاری دوره‌های آموزشی و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد گفت: یکی از کارهای مهم حوزه پدافند غیرعامل فرهنگ‌ سازی است و باید در حیطه آموزش مدیران، کارکنان دولت و اقشار مردم به این مهم توجه شود.

در این  جلسه که با حضور اعضاء هیات علمی صاحب‌نظر در حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد شرکت کنندگان  به‌ ارائه، بررسی و تبادل نظر در مورد مسائل پدافند غیرعامل در استان پرداختند.

راه‌اندازی نشریه علمی تامین و توزیع پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک


ابراهیم گیوکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره آغاز فعالیت « نشریه علمی Sustainable Supply and distribution (تامین و توزیع پایدار) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک» گفت: درخواست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مبنی بر راه‌اندازی نشریه فوق در سی و هشتمین جلسه کمیسیون تعیین اعتبار نشریات حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار کرد: مجله علمیSustainable Supply and distribution (تامین و توزیع پایدار) یک فصلنامه با زبان انگلیسی است که در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اراک منتشر می شود و هدف مجله انتشار مقالات علمی و پژوهشی با رویکرد پایداری در رشته های مدیریت صنعتی (کلیه گرایش ها)، مدیریت بازرگانی در گرایش های بازاریابی، بازرگانی داخلی، بازرگانی بین الملل، تجارت الکترونیک، کارآفرینی، مهندسی صنایع، ریاضیات کاربردی و گرایش های مرتبط رشته اقتصاد با محورهای زیراست: معرفی دانش، نوآوری و فناوری های نوین در حوزه‌ زنجیره تامین و توزیع مواد، کالاها و خدمات ، بکارگیری، الگوبرداری، بومی سازی مدل ها، الگوها، روش ها و فنون تامین و توزیع کالا و مواد و ارانه خدمات با رویکرد پایداری ، معرفی جایگاه،  اهمیت و کاربرد مدیریت تامین و توزیع در سیستم های اجرایی و تصمیم گیری مرتبط با صنایع، تجارت و حمل و نقل و لجستیک ،تبیین جایگاه، تاثیر و نقش مدیریت و خدمات تامین و توزیع در مدیریت و برنامه ریزی منابع، تولید و موجودی، تجارت، لجستیک، حمل و نقل و سیاست‌های مرتبط با آن ها و تبیین ارتباط مدیریت تامین و توزیع کالاها، مواد و قطعات با سایر علوم و فنون مرتبط است.

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای بخشنامه‌های برون‌سپاری آموزش و پرورش

تفاهم‌نامه مشترک اداره‌کل آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در راستای همکاری‌های گسترده‌تر و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود منعقد شد.

تقویت و توسعه همکاری‌ها با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی و فناوری و روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیازهای اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و دانشگاه به‌منظور دستیابی به دانش مربوطه و فناوری‌های موردنیاز از محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.

همفکری در مسیر آموزش، ترویج فرهنگ، هنر و ادب و ایجاد اتاق فکر نخبگان دانشگاه و فرهنگیان در چارچوب اهداف متعالی دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش به‌منظور برطرف کردن ظرفیت‌های بومی و محلی در استان آذربایجان‌غربی نیز از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

جواد جنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی برای اجرای بخشنامه‌های برون‌سپاری وزارت آموزش و پرورش، اعزام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی دهم تا دوازدهم برای برگزاری همایش‌های پیشرفت تحصیلی و معرفی رشته‌های دانشگاهی و توانایی‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای این دانشگاه را به پژوهشگران، معلمان و شاغلان اداره‌کل آموزش و پرورش و مناطق استان خواستار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی هم بر ضرورت آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به مدارس فاقد آزمایشگاه و کارگاه برای برگزاری دروس عملی دوره دبیرستان و هنرستان تأکید کرد.

مهدی زواری بیان کرد: ارائه خدمات و امکانات ورزشی و آمادگی دانشگاه برای اعزام استادان، روانشناسی، علوم تربیتی و کارشناسان مجرب مشاوره تحصیلی برای مشاوره و هدایت تحصیلی، معرفی رشته‌های دانشگاهی، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و اولیای آنان از موارد قابل توجه در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1147930 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک دانشگاه آزاد اسلامی استان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی پدافند غیرعامل تفاهم نامه آموزش و پرورش تامین و توزیع استان سمنان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۳۳ واحد و مرکز بیش از یک‌هزار و 450 هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و یک‌هزار و ۹۰۰ کارمند یکی از بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یک‌هزار کارمند به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر‌های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تأکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است. در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفندماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به‌عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده‌های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد