Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه انتخاب شهرداری کرج، ظهر امروز مصادف با ۲۶ تیرماه با قرائت دستور جلسه انتخاب شهردار از سوی رییس شورای شهر برگزار شد، اما روال جلسه آنطور که پیش بینی می‌شد از خط انتخاب شهردار خارج و به دیگر مسائل پرداخت شد.

گفتنی است گزینه‌های نهایی شورای شهر از میان ۱۹ گزینه غیر مشترک بررسی و اعلام شد؛ طی این نشست مقرر گشت هشت گزینه نهایی با ارائه برنامه و بررسی آن در جلسه فوق العاده به گزینه نهایی کرسی شهرداری کرج برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجله در انتخاب شهردار جایز نیست

علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا شهر، با بیان اینکه مسیر درست خروجی درست را در پی دارد، افزود: تصمیمی که از مشورت جمعی به دور باشد نتیجه درست و مثبتی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر عدم تک روی در امور، یادآور شد: تصمیم جمعی شورای شهر به هر نتیجه ای برسد نشان دهنده بلوغ سیاسی شورای شهر است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه باید با تدبیر پیش برویم و از تعجیل بپرهیزیم، ادامه داد: هنوز مفاهمه واحد و گفتگوی مشترکی در فرآیند انتخاب شهردار نداریم، معتقد هستیم مبانی درست نتیجه مثبت در پیش خواهد داشت.

سعیدی با بیان اینکه باید طبق قوانین و قاعده عمل کنیم، اضافه کرد: متاسفانه عده ای در شهر هر چه توانستند شورای شهر را می‌زنند و ما توان بازی نداریم و از ابتدا به دفاع پرداختیم، اینکه هر که به هر شیوه و با هر شخصیتی شورا را مورد نقد قرار می‌دهد توانایی شورا را می‌کاهد.

وی ساختار شورا را معیوب خواند و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نبود راس مطلوب و متاع است. راه رسیدن به اتفاق نظر و همدلی «گذشت» است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه دستور جلسه با حداقل آرا مصوب و بیان شود مثمر ثمر نخواهد بود، بیان کرد: مشکلات شورا با انتخاب شهردار برطرف نمی‌شود، شهرداری که با اکثر آرا نباشد منشا دیگر اختلافات میان شورا خواهد بود.

شفاف اعلام شود کدام عضو شورا پیگیر منافع شخصی است؟

در ادامه علی قاسمپور، سخنگوی شورای شهر کرج، در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به اینکه هشت گزینه نهایی غیر رسمی توسط رسانه‌ها در اختیار شهروندان قرار گرفت، گفت: شورا در پایان جلسه بررسی ۱۳ گزینه تصدی کرسی شهرداری کرج اجازه اعلام هشت گزینه نهایی را به سخنگو را نداد اما پس از آن شاهد اعلام گزینه‌ها به صورت غیر رسمی از سوی برخی رسانه‌ها شدیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای شهر انتخاب شهردار در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت اما باید اهمیت و حساسیت انتخاب شهردار را نیز مورد توجه قرار بدهیم و با صبر و درایت به این مهم بپردازیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: از ساحت ولی فقیه در استان عذرخواهی می‌کنم، گزارشات به شکلی به ایشان رسیده که شائبه به همراه داشته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه از شورای شهر خواهشمندم بیانات نماینده ولی فقیه را چراغ راه خود قرار دهند، یادآور شد: برای انتخاب شهردار جلسه برقرار شود و ارایه برنامه شفاف صورت بگیرد، معتقدیم بر اساس مکانیزم قانونی شهردار انتخاب شود.

وی خطاب به گزینه های شهرداری کرج، تاکید کرد: برخی اعلام کرده اند اعضای شورا از بجای خواستن برنامه از آن‌ها پیگیر مطالبات شخصی و انتصابات هستند، از این رو لازم می‌دانیم به منظور حفظ شأن و حقوق اعضای شورای شهر کاندیداها شفاف اعلام کنند، کدام عضو شورا این اقدام را کرده است؟ در غیر این صورت مکلف به عذرخواهی هستند. 

ادامه جلسه صحن علنی شورای شهر کرج به دیگر لایحه‌ها پرداختند و دیگر خبری از اعلام گزینه‌های کاندیدای شورای شهر به صورت رسمی نبود.

با توجه به اظهارات اعضای شورای شهر و حواشی مختلفی که پیرامون انتخاب شهردار کلانشهر کرج وجود دارد به نظر می‌رسد ۱۳ عضو دوره ششم شورای شهر کرج همچنان در انتخاب گزینه نهایی بلاتکلیف هستند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر شهردار کرج مدیریت شهری انتخاب شهردار انتخاب شهردار شورای شهر کرج گزینه نهایی شهرداری کرج عضو شورا گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند

رئیس شورای شهر زنجان گفت: با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شوراها نزدیک‌ترین لایه ارتباطی به مردم و از خود مردم هستند و قابلیت ایجاد ارتباط بین مردم و سه قوه را دارند.

وی افزود: در واقع شوراها نه قوه مقننه، نه مجریه و نه قضائیه هستند اما در عین حال نهادی است که بین مردم و قوای سه‌گانه واقع شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر بودجه کل شورا به اندازه بودجه‌ای نیست که به دفتر یک نماینده مجلس اختصاص پیدا می‌کند.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه شورا حتی به اندازه حق مشاوره یک پروژه شهرداری هم نیست، افزود: اگر همین سال‌جاری را در نظر بگیریم، طبق بودجه‌بندی برای شورای شهر زنجان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای حق جلسه اعضای شورا و همچنین هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین درباره حق جلسه اعضای شورای شهر نیز گفت: برای این موضوع دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است سقف حق جلسه تا ۵۰ ساعت است و از طرفی کارمندان دولت نمی‌توانند به صورت کامل حق جلسه را دریافت کنند.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه سال قبل حق جلسه اعضای شورای در حدود ۱۷ میلیون بود که به ۱۰ میلیون آن‌هم در شرایط کامل کاری کاهش پیدا کرد، گفت: حق جلسه در سال‌جاری هم هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج عضو شورا می‌توانند حق جلسه در وقت اداری بگیرند، بقیه اعضا چون کارمند هستند در وقت اداری نمی‌توانند حق جلسه بگیرند.

کد خبر 748732

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری