Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:13:32 GMT

درخشش ۲ دانش‌آموز مشهدی در المپیاد جهانی ریاضی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۴۴۹۶

درخشش ۲ دانش‌آموز مشهدی در المپیاد جهانی ریاضی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال در المپیاد ریاضی ۶ شرکت‌کننده از کشورمان شرکت کردند. تیم المپیاد ریاضی کشور موفق به کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره جهانی شد که چهار نفر از این دانش‌آموزان از شهر تهران و ۲ نفر از شهر مشهد بودند.

سید امیر شوشتری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه المپیادهای جهانی هر سال با حضور ۱۱۰ کشور برگزار می‌شود، درباره موفقیت دانش‌آموزان خراسان رضوی در این دوره از برگزاری المپیاد جهانی ریاضی اظهار کرد: در این دوره مهران طلایی دانش‌آموز پایه یازدهم مدرسه هاشمی‌نژاد سه توانست مدال برنز سال گذشته خود را به مدال طلا تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مبین رضوی دانش‌آموز پایه یازدهم از مدرسه هاشمی‌نژاد یک نیز توانست در المپیاد جهانی نروژ مدال نقره کسب کند. در مجموع تیم جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد توانست رتبه هشتم جهان را کسب کند.

وی با اشاره به تاریخچه کسب مدال‌های طلا توسط خراسانی‌ها در مسابقات جهانی ادامه داد: خراسان رضوی بعد از ۱۶ سال توانست مدال طلای خود را تکرار کند. اولین مدال طلای خراسان رضوی در سال ۱۳۷۴ توسط مرحوم رضا صادقی در کانادا کسب شد. در سال ۱۳۸۶ کسب این مدال توسط سید حسام فیروزی تکرار شد و امسال هم مهران طلایی مموفق به کسب این مدال شد. در حال حاضر خراسان رضوی بعد از تهران رتبه دوم در کسب مدال‌ها را دارد.  

مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی افزود: یکی از وظایف آموزش‌وپرورش و سمپاد یا سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و همچنین شناسایی و تربیت نخبگان دانش‌آموز و جوان برای شرکت مسابقات و المپیادهای جهانی است. در خراسان رضوی ۱۰ الی ۱۲ دانش‌آموز در المپیادهای سمپاد شرکت می‌کنند. تا زمان برگزاری مسابقات جهانی این دانش‌آموزان طی چندین مرحله غربالگری می‌شوند.

شوشتری تصریح کرد: تابستان هر سال با دعوت از دانش‌آموزان مدال‌آور کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلفی با حضور اساتید برتر آغاز شده و تا زمان برگزاری آزمون نخست دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها آماده و فیلتر می‌شوند.

وی عنوان کرد: هدف ما در مجموعه سمپاد کسب مدال نیست بلکه شناسایی و افزایش دانش علمی دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند از تابستان سال نهم مطالعات خود را کامل کنند. زمانی که وارد مقطع متوسطه دوم شدند، آن زمان امکان حضور در المپیادها و مسابقات جهانی را خواهند داشت.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری