Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد اسکندری روز یکشنبه در جمع دهیاران شهرستان مراغه اظهار داشت: ۳ هزار و ۷۶ روستا در استان وجود دارد و سال گذشته ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی توزیع شده است.

وی با تاکید براینکه تسهیل‌گری و بسترسازی وظیفه ما است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم سعی بر این است که نگاه تحولی در مدیریت ها و دیدگاه‌ها اتفاق افتد و در این راستا قرارگاه‌های جهادی با نگاه مردمی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسکندری بیان کرد: توجه به حوزه راه، برق، گاز، آب، مخابرات، بهداشت و درمان و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اولویت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی است.

وی تاکید کرد: تمامی مشکلات ایجاد شده در روستاها به علت ضعف فرهنگی است و باید دهیاران به عنوان بازوان دولت در روستاها به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: معتقدیم روستائیان را باید توانمند کرد و برای آبادانی و عمران در روستاها ضروری است آنان را به سوی مشارکت مردمی سوق دهیم.

اسکندری اشاره کرد: برای تمامی طرح‌های که در روستاها با هدف اشتغالزایی اجرا می‌شود و به خصوص آن‌هایی که دانش‌بنیان باشند تسهیلات در نظر خواهیم گرفت.

وی به ظرفیت کشاورزی شهرستان مراغه اشاره کرد و ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی در شهرستان مراغه متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته است و از این رو اگر دهیاران و تعاونی ها به فکر درآمدزایی پایدار هستند سرمایه‌گذاران را به سمت کارخانه ها و صنایع تبدیلی سوق دهند.



رویکرد دولت سیزدهم توسعه و آبادانی روستاها است
معاون استاندارآذربایجان‌شرقی و فرماندارویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در طول ۴۳ سال گذشته خدمات ارزشمندی از سوی انقلاب اسلامی در روستاها انجام شده و در ادامه مسیر دولت سیزدهم با رویکرد توسعه و آبادانی روستاها به میدان آمده است.

داود اسدیان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در طول سالیان گذشته عدم توزیع عادلانه امکانات در روستاها بوده و از این رو در دولت سیزدهم توزیع عادلانه امکانات و برنامه‌ریزی برای جبران کاستی‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی در خصوص سامانه ستاد هم افزود: این سامانه باید به صورت آزمایشی ابلاغ می‌شد و نه دستوری و تاکیدی که متاسفانه در اجرای پروژه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده و انتظار می‌رود امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۳ هزار و ۷۶ روستا است که از این تعداد ۳۴۹ تعداد روستا فاقد سکنه و ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است.
همچنین یک هزار و ۹۴۲ روستا در استان دارای دهیار هستند که از این تعداد ۲۷۴ نفر دهیار تمام وقت و یک هزار و ۶۶۸ دهیار پاره وقت می باشند و ۲ هزار و ۷۲ روستا دارای شورای اسلامی با ۵ هزار و ۶۹۳ نفر عضو شورا در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۲ نفر زن هستند.



برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه توسعه روستایی اعتبار سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه توسعه روستایی آذربایجان شرقی مراغه توسعه روستایی اعتبار سازمان شهرداري ها و دهياري ها آذربایجان شرقی شهرستان مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی وجود دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح