Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئیس‌زاده امروز آیین کلنگ زنی ساختمان مرکزی نظام پزشکی زنجان به مزیت‌های شهر زنجان به لحاظ نیروی انسانی اشاره و اظهار کرد: از هر طرف به این شهر نگاه کنید می‌درخشد چرا که این دیار زادگاه بزرگ مردانی در عرصه‌های مختلف از فلسفه، عرفان، پزشکی تا هسته‌ای و در عصر حاضر دیار غواصان دریادل و شور و شعور حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل نظام پزشکی راه‌کار ایرانیان در حال حاضر را برای عبور از مشکلات تلاش دانست و افزود: برای پیشبرد امور باید خالصانه و بی‌منت تلاش کرد پیگیری امور شد تا سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی زنجان یکی از جامع‌ترین و فعال‌ترین سازمانها در سطح کشور محسوب می‌شود، افزود: این سازمان همه تلاش خود را برای پیشبرد امور انجام داده است.

رئیس‌زاده به مسائل مطرح شده در مورد پزشکان اشاره و تصریح کرد: همه مطالب مطرح شده هم که درست باشد باید صحبت‌های طرف مقابل یعنی پزشکان را هم شنید.

رئیس کل نظام پزشکی تعرفه‌گذاری درست به موقع و به روز را یکی از علل اصلی بروز مشکل در این حوزه دانست و گفت: یادمان باشد آسیبی که مداخله گرانه غیر مجاز به سلامت جامعه وارد می‌کنند بسیار بیشتر از قصور پزشکی روی‌داده در فعالان رسمی آن است.

وی تاکید کرد: تا وقتی هزینه اقدامات غیر مجاز حقیقی نشود نمی‌توان جلوی تخلفات را گرفت چرا که حداکثر مجازات این تخلفات در حال حاضر 10 میلیون تومان است.

رئیس زاده به مشکلات موجود در زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات پزشکی اشاره و تاکید کرد: با وجود همه کمبودها در این حوزه دستاوردهای پزشکی ایران با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و در حال حاضر امور پزشکی و درمان ایران حتی آموزش نیازی برای اعزام نیرو به خارج از ایران ندارد.

رئیس کل نظام پزشکی دستاوردهای کشور در حوزه پزشکی را حاصل زحمات جامعه پزشکی و حمایت مسؤولان در همه امور از جمله آموزش دانست و گفت: یکی از راهکارهای کمک به حل مشکلات موجود در این عرصه ساماندهی اقتصاد سلامت است از قضا بانیان این مشکلات هم فقط پزشکان نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه‌ها منابع خود را به درستی مدیریت نمی‌کنند که یکی از عوامل بروز مشکل در حوزه درمان محسوب می‌شود، ادامه داد: عدم مدیریت درست منابع و تعارض منافع موجب سرشکن شدن مشکلات این حوزه بر سر پزشکان شده است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه مشکلات موجود در اقتصاد سلامت موجب بی‌رغبتی پزشکان برای تلاش و ورود در عرضه تخصص مثلاً جراحی اطفال شده است، ادامه داد: یکی از نگرانی‌ها این است که تا چند سال آینده به دلیل کاهش اعتماد مردم به جامعه پزشکی افزایش ظرفیت‌های بی‌حساب و کتاب و کاهش سطح آموزش، با کمبود متخصص در برخی از نیازهای پزشکی مواجه شویم که این موضوع موجب سوق بیماران به خارج از کشور با هزینه‌های سرسام آور خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بررسی مشکلات امور مربوط به درمان و پزشکان نباید خلط مبحث شده و همه مشکلات را بر گردن جامعه پزشکی سرشکن کرد، بلکه باید همه مسؤولیت خود را در این حوزه بپذیرند.

رئیس‌زاده ادامه داد: حجم عظیمی از معضلات جامعه پزشکی ناشی از  ساختارهای بیمه‌ای و اقتصاد سلامت است هرچند تعهد حرفه‌ای و اخلاقی پزشک ایجاب می‌کند که منافع بیمار بر هر امور دیگر اولویت داشته باشد.

رئیس کل نظام پزشکی با تاکید بر پیچیده بودن مسائل مربوط به اقتصاد سلامت ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا ضمن پیشرفت بر اساس علم روز امور هم به درستی مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور مشکلات زیادی دارد ولی ما هم ثابت کردیم که مرد روزهای سخت هستیم، تاکید کرد: ما معتقدیم خدای ما از این مشکلات آگاه و بزرگتر از این مشکلات است.

در پایان این مراسم از پزشکان قدیمی و خوش سابقه شهر زنجان حسین بابایی، امامی و کریمی تجلیل شد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل نظام پزشکی محمد رئیس زاده تعرفه پزشکی رئیس کل نظام پزشکی اقتصاد سلامت جامعه پزشکی حال حاضر رئیس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر اظهار کرد: کارگران چرخ‌های تولید را به گردش در می‌آورند و جا دارد از تلاش این قشر تقدیر کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید با مشارکت مردم در سال‌جاری تاکید دارد که جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ مردم است.

وی جهش تولید را بیانگر استفاده از ظرفیت خدادادی، معادن، صنایع دینی، احیای مرز دانست و گفت: کارگران همواره در سن جوانی نمی‌مانند باید در وقت پیری و بازنشستگی از آنها حمایت شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: کارگران در زمان جنگ ایثار و فداکاری کردند و خداوند ۳۴ هزارسال پیش در مورد توسعه شهری و روستایی تاکید داشته و قرآن بر توسعه و پیشرفت و عمران تاکید دارد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز دشمنان دین و اسلام کشور ما و اقتصاد مارا مورد هدف قرار داده‌اند و باید با حمایت از کارگران و سرمایه گذاران اقتصاد کشور را ارتقا داد.

وی اعلام کرد: به اندازه ای که امنیت کشور مهم است امنیت معیشت مردم نیز مهم است و باید به این مهم توجه شود.

ماموستا رستمی اذعان کرد: باید کشور را با تولید پیش ببریم و تحریم دشمنان را با تلاش جهادی خنثی کنیم.

کد خبر 6093024

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان