Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه چهارمحال و بختیاری، نرجس سادات موسوی| صدای جیغ و داد بچه‌ها کلافه‌ام کرده بود تمام تمرکزم را از دست داده بودم نمی‌توانستم صدای مداح برنامه که کلی هم تعریفش را شنیده بودم به خوبی بشنوم از شدت حرص گوشه چادرم را در دستم مشت کردم و دندان‌هایم را روی هم کشیدم، دلم پر بود و چند روز لحظه‌شماری می‌کردم که حتما در برنامه شرکت کنم تا حسابی بغض فروخورده یکساله را خالی کنم اما حالا صدای بچه‌ها و شیطنت‌هایشان تمام برنامه را بهم ریخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلندتر صدا زدم "اللهم انک مجیب المضطر" که به راستی تویی که هوای بیچاره‌ها رو داری.

در همین حین بود که دیدم دختر بچه‌ای جلویم سبز شد و شروع به پهن‌کردن حصیری جلوی پایم کرد رو به آسمان نگاه کردم و گفتم: حکمتت را شکر داری می‌بینی چقدر بچه‌ها رفتن رو اعصابم حالا این یکی را دیگه کجای دلم بزارم؟

آمدم چیزی بگویم تا جمع کند و برود اما انگار خدا زد روی شونه‌ام و گفت: صبر داشته باش "فاصبر و لا تعجل "

فایده نداشت به سمت آب‌سرد کن رفتم تا شاید چند قلپ آب آرامم کند پسربچه‌ای لیوان‌های یکبار مصرف را در دستش گرفته بود و گفت: لطفا لیوانتون را نگه دارید من دوباره به شما لیوان نمیدم! خندم گرفت انگار پسربچه هم مثل من اعصاب نداشت. لپش را کشیدم و گفتم چشم قربان

خرامان خرامان برگشتم سرجایم که صدایی توجهم را جلب کرد روی حصیری که جلویم پهن شده بود پر از بچه بود که یک‌صدا خاله خاله می‌کردند ولی من هرچقدر چشم چرخاندم خاله‌ای ندیدم همه بچه بودند. تعجبم بیشتر شد جلوتر رفتم انگار خاله‌ همه بچه‌ها همان دخترکوچولویی بود که چند دقیقه پیش دیده بودم. نگاهش کردم قیافه‌اش برایم جالب بود دختری زیبا و لپ‌گلی که روسری‌اش را لبنانی بسته بود و چادرش را مرتب سر کرده بود با آرامش و متانت خاصی نشسته بود و هرچه کاغذ و مدادرنگی داشت با خود آورده بود باز هم تعجبم بیشتر شد چون معمولا بچه‌ها به سختی وسایل خود را با دیگران شریک می‌شوند.

کنارشان نشستم خاله فاطمه‌ی بچه‌ها یکی یکی بچه‌ها را کنار خود نشانده بود تا نقاشی بکشند و هدیه دریافت کنند. حالا سکوت عجیبی بر مجلس حاکم شده بود. بچه‌ها بین جمعیت حرکت نمی‌کردند و یک گوشه مشغول شده بودند حتی پسربچه‌های قلدری که از هیچ کس حرف‌شنوی نداشتند برای این که از فاطمه خانم بیسکویت بگیرند با غرور خاصی می‌گفتند یک کاغذ و مداد هم به ما بده و شروع می‌کردند به کشیدن ماشین و موتور و برای هم خط و نشان می‌کشیدند که یاماها قوی‌تر است یا کاوازاکی.

حالا صدای مداح را به خوبی می‌شنیدم و این بار با آرامش تمام خواندم "یا اسمع السامعین یا ابصر الناظرین"

دعا که تمام شد پهنای صورتم خیس اشک بود و نور آفتابی که به سمت من می‌تابید در قطرات اشک چشمانم انعکاس پیدا می‌کرد و نمی‌گذاشت اطرافم را ببینم با دستمال اشک چشمم را پاک کردم و سرم را بالا گرفتم.

فاطمه خانم را دیدم، به تمام بچه‌ها خوراکی داده بود و حالا خودش تنها شده بود با ذوق و شوق خاصی به نقاشی‌ها نگاه می‌کرد نگاهش برایم جذاب بود دوست داشتم کنارش بنشینم و از حالش بپرسم اما فرصت نداشتم فقط از او خواستم دوباره همدیگر را ببینیم و با هم گپ و گفتی داشته باشیم.

وارد که شد با لپ‌هایی گل انداخته و با حجب و حیایی دوست داشتنی سلام کرد کنارش نشستم و از حالش پرسیدم چشمانش برق زد و گفت بچه‌ها دنیای من هستند من با بچه‌ها عشق می‌کنم خنده بچه‌ها حالم را خوب می‌کند.

برایم از اولین چادر پوشیدنش گفت اینکه اولین‌بار در پنج سالگی و در حرم حضرت معصومه چادر پوشیده و با این ارثیه جاویدان تا مکه و کربلا هم رفته و تلاش می‌کند تا دوستانش نیز محجبه شوند چون حجاب زیباتر است و آدم حس خوبی پیدا می‌کند. از اینکه دوستانش در کلاس زبان حالا دارند جذب چادر می‌شوند و روسری سر می‌کنند ذوق‌زده بود.

فاطمه ۱۱ سال بیشتر ندارد اما می‌گوید رسالتش این است که بچه‌ها حال خوبی پیدا کنند او همه نقاشی‌ها را نگه داشته تا روزی مجموعه‌ای از نقاشی بچه‌ها داشته باشد. از اولین باری برایم گفت که بین صفوف نماز بچه‌ها برایش نقاشی کشیدند و از او گیره کاغذهای رنگی هدیه گرفتند و شادی بچه‌ها شگفت‌زده‌اش کرده که چقدر با چیزهای کوچک هم می‌توان شادی آفرید.

او می‌گفت از مادرم خواسته‌ام مدادرنگی و کاغذ بیشتری برایم بخرد تا بتوانم «کیف خوشحالی‌ام» را روز به روز پر و پیمان‌تر کنم و در خوشحالی کودکان بیشتری سهیم باشم.‎‌

فاطمه آنقدر پرجنب و جوش و پر انرژی بود که حال هرکسی را خوب می‌کرد؛ خاله دهه نودی قصه ما کلاس نقاشی، شنا و زبان می‌رود و دوست دارد در آینده دکتر زنان و زایمان شود  تا بیشتر به بچه‌ها نزدیک شود و نوزاد زیبای خلقت را در آغوش بکشد.

به ساعت که نگاه کردم بیش از یک ساعت بود که با فاطمه خانم گرم گفت‌وگو شده بودم و حالا یک دوست دهه نودی پیدا کرده بودم که هم‌صحبتی با او حالم را خوب می‌‌کند دهه نودی‌هایی که محکم پای کار این نظام مانده‌اند و خیلی بیشتر از برخی آدم بزرگ‌ها می‌دانند.

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: فاطمه کیانی فاطمه خانم دهه نودی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای عفاف و حجاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با حضور حافظ دانش، دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان بندرانزلی، رئیس، معاونان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با اشاره به دستورالعمل‌های مربوط به موضوع عفاف و حجاب، گفت: دستورالعملی با عنوان آراستگی و شئون رفتاری از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی واحد‌ها ابلاغ شده و در راستای این دستورالعمل، موضوع آراستگی و شئون رفتاری مورد تأکید قرار گرفته که در این بخشنامه تمامی جزئیات مربوط به اقدامات استادان، کارکنان و دانشجویان و دانشگاه در حوزه پوشش و آراستگی به تفصیل توضیح داده شد.

کریم کیاکجوری با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و تأکید بر آن در آیات و روایات، تبیین کرد: علاوه بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، این موضوع یک قانون است و ما ملزم به رعایت آن هستیم. 

وی با بیان اینکه در تمامی دانشگاه‌ها پروتکل‌های خاصی برای نوع پوشش و حجاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: حجاب یک موضوع فرهنگی است و مقوله حجاب علاوه بر موضوع فرهنگی، یک موضوع سیاسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی متذکر شد: موضوع حجاب به ابزار و دستاویزی برای کشور‌های استعمارگر و رسانه‌های آنان تبدیل شده تا از این طریق بتوانند بر کشورمان فشار وارد آورده و اتحاد ملت ایران را از بین ببرند. 

کیاکجوری به نقش دانشگاه‌ها در حوزه ترویج بحث عفاف و حجاب و رعایت آن اشاره و تشریح کرد: دانشگاه علاوه بر اینکه یک نهاد آموزشی است، یک رسالت فرهنگی نیز دارد. به عقیده من دانشگاه در حوزه فرهنگی پیشقراول و پرچم‌دار است و باید در حوزه تعلیم و تربیت، به تبیین فلسفه حجاب نیز بپردازد. 

وی به تلاش و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در راستای تبیین فلسفه عفاف و حجاب و ترویج آن اشاره و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های مربوطه که در سه مرحله برای آن تعریف شده، به صورت میدانی نیز در این زمینه فعال است و باید محیطی را مهیا کنیم که بستر و زمینه‌ساز اشاعه موضوع آراستگی و شئون رفتاری باشد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی به عضویت این دانشگاه در کارگروه عفاف و حجاب شهرستان اشاره و اضافه کرد: دانشگاه آزاد بندرانزلی در برنامه‌هایی نظیر ستاد عفاف و حجاب حضور مستمر داشته که در کارگروه عفاف و حجاب تکالیفی برای دانشگاه مشخص می‌شود و ما ملزم به رعایت آنها هستیم.

پیش از آغاز این جلسه، حاضران با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با آرمان‌های والای شهدا تجدیدمیثاق کردند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی، در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است