Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از سفر به جده و فلسطین اشغالی، به سئوال یک خبرنگار درباره قتل هولناک جمال خاشقجی و رابطه ولیعهد سعودی با آن پاسخ کوتاهی داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک معارض سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر ویدئوی کوتاهی از جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از سفر به عربستان و فلسطین اشغالی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئوی کوتاه، خبرنگاری از بایدن سئوال می‌کند که عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی سعودی گفته است که نشنیده که رئیس جمهور بایدن، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به داشتن مسئولیت در قتل خاشقجی(روزنامه نگار مشهور سعودی که به طرز فجیعی در کنسولگری حکومت سعودی در استانبول به قتل رسید)متهم کند، آیا این اظهارات درست است و شما چنین اتهامی را مطرح نکرده‌اید؟ که بایدن در پاسخ قاطعانه گفته  است : هرگز.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی به فاکس نیوز  گفته بود : « جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدارش با « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نگفت که او مسئول قتل « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی است.

عادل الجبیر افزود : «من  این عبارت خاص را نشنیدم. رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش  متعهد به حقوق بشر است، از زمانی که بنیانگذاران این کشور قانون اساسی را نوشتند این بخشی از دستور کار هر رئیس‌جمهور آمریکاست».

 جو بایدن پس از دیدار با  مقامات سعودی در روز جمعه بیست و چهارم تیر به خبرنگاران گفت که موضوع قتل جمال خاشقجی  را با محمد بن سلمان  مطرح کرده است.

جوبایدن سرانجام با ورود به کاخ ملک سلمان و پسرش و نشست جداگانه با بن سلمان و وزیران همراهش به همه ادعاهای پر سر و صدای قبلی خود درباره ولیعهد سعودی و نقش او در ترور هولناک جمال خاشقجی و حتی ادعای عدم دیدار جداگانه با ولیعهد سعودی به عنوان متهم اصلی و ردیف اول این جنایت پشت پا زد. بایدن پیشتر مدعی پیگیری ترور هولناک خاشقجی و بازخواست مقصران این جنایت شده بود که با دیدار امروز خود با بن سلمان بار دیگر این حقیقت را اثبات کرد که برای غربی‌ها به ویژه آمریکا، ادعاهای دفاع از انسانیت و ارزش‌های انسانی و دموکراسی تنها جنبه تبلیغاتی و فریب افکارعمومی دارد و در واقعیت تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد، منافع مادی و نفت ارزان عربستان است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان خاشقجی گیت جوزف بایدن بن سلمان خاشقجی گیت جوزف بایدن ولیعهد سعودی جمال خاشقجی رئیس جمهور بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟