Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی احسان خیشوند یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: وارد پیک جدید کرونا شدیم و روند افزایشی از ابتدای هفته اخیر در کشور شروع شده و در نهاوند نیز روند ابتلاء صعودی است.

وی با بیان اینکه این روزها، افزایش مراجعه و افزایش بستری در مراکز درمانی و پایگاه جامع سلامت را شاهد هستیم، اضافه کرد: در دو بیمارستان نهاوند ۱۳ نفر بستری کرونایی داریم و ۲ نفر در بخش آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی. یو و ۲ نفر نیز در بخش اطفال بستری هستند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند ادامه داد: شهرستان نهاوند هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و ۶ شهر دیگر استان در شرایط زرد قرار دارند.

خیشوند در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: سوئه جدید کرونا چرخش پیدا کرده که خوشبختانه در بحث مرگ و میر کاهشی است ولی سرایت پذیری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: با استفاده از ماسک، انجام واکسیناسیون، رعایت فاصله گذاری و انجام شیوه نامه می‌توانیم از این پیک و از این شرایط خارج شویم.

خیشوند، در خصوص آمار واکسیناسیون گفت: در شهرستان نهاوند در جمعیت بالای ۱۲ سال ۸۸ درصد واکسن نوبت اول، ۷۶ درصد نوبت دوم، ۳۶ درصد نوبت سوم انجام شده است که در رده سنی بالای ۱۲ سال از میانگین استانی پایین‌تر هستیم.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: هم مراسم پیش رو و سپس بازگشایی مدارس را داریم که شهروندان باید مراقب این بیماری باشند.

این مسئول با بیان اینکه ترجیحاً مراسم‌ها باید در فضای باز برگزار شوند و اگر در فضای بسته است فاصله فیزیکی رعایت شود؛ ادامه داد: چون در شرایط آبی قرار داریم نمی‌توانیم محدودیتی اعمال کنیم ولی اگر شرایط زرد و نارنجی شود طبق شیوه نامه عمل می‌شود.

خیشوند با تاکید بر اینکه تهویه و گردش هوا در مکان برگزاری مراسمات و ضدعفونی مکان‌های برگزاری بسیار مهم است، اظهار کرد: توصیه می‌شود به سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از حضور در مراکز بسته تا جای ممکن خودداری کنند.

کد خبر 5540720

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند ویروس کرونا فرمانداری نهاوند کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه عید غدیر 1401 آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا عفاف و حجاب سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد