Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت وضعیت سلامت حجاج ایرانی در سرزمین وحی را مطلوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سلامت حجاج برقرار است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایران آنلاین، سیدعلی مرعشی اظهار داشت: در حج ۱۴۰۱ با توجه به کاهشی که در تعداد زائران اتفاق افتاد می توان گفت که تعداد مراجعین سرپایی به مرکز درمانی تغییر معنا داری نداشته و تعداد بستری ها نیز  ۴۰۰ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت عمومی و سلامت زائران را در حال حاضر مطلوب توصیف کرد و افزود: برعکس حج سالهای گذشته، در حج امسال بیمار وقوف اضطراری نداشتیم و تمامی بیماران ایرانی برای انجام مناسک خود وقوف اختیاری داشتند. 

مرعشی از نظر بیماری های تنفسی نیز وضعیت را در حج امسال بهتر دانست و افزود: سه بیمار عمل جراحی قلب باز داشتند که حالشان خوب است و یک مورد به کاروان منتقل شده و دو مورد هم در بیمارستان دوره درمان خود را می گذرانند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط ما در حج به نسبت درصدی که هموطنان در ایران مبتلا هستند بهتر است و امیدواریم که تا پایان عملیات حج، موضوع درمان زائران روان دنبال شود. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین به فوت یک زائر دیگر در بیمارستان سعودی اشاره کرد و گفت : تاکنون سه نفر از زائران ایرانی در عملیات حج ۱۴۰۱ فوت کردند. 

انتهای پیام/

 

 

 


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند