Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از حرم های امامزادگان تا باغ‌ها وپارکها و اماکن معروف شیراز و مساجد محله‌های مختلف وهیات ها و گروه‌های مردمی همه با برنامه‌های متنوع سعی در بزرگداشت عید غدیر دارند.

اگر این شب‌ها گذرتان به خیابان عفیف آباد افتاده باشد، حتماً موکب دختران زهرایی و خیل عظیم دلدادگان حضرت امیرالمومنین (ع) را دیده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم‌هایی که همراه با کودکانشان دور میزها نشسته‌اند و نوجوانانی که هر کدامشان به نحوی در تلاش اند تا مهمانان لحظات خوبی را تجربه کنند.

عده‌ای ورودی موکب ایستاده و خوشامد می‌گویند، عده‌ای بین میزها با سینی‌های پرشده از شربت، هندوانه، پفیلا، سیب زمینی سرخ کرده و… در رفت و آمد و پذیرایی اند و برخی هم سوالات مهمانان را درباره بازی‌های فکری متنوعی که روی میزها گذاشته شده جواب می‌دهند، کودکانی با صورت‌های رنگی و دخترانی که با حوصله و مهربانی آنها را تشویق به بازی و نقاشی می‌کنند، تصاویر زیبایی در این موکب رقم زده است.

زهرا کشاورزی از مسئولین این مجموعه در گفتگو باخبرنگارمهر، کافی شاپ دخترانه، غرفه کودک، پذیرایی خانوادگی، غرفه هدیه اسباب بازی و درخت آرزوها، نورافشانی و سرود را بخشی از برنامه‌های جانبی این موکب برشمرد و توضیح داد: دختران زهرایی کانون فرهنگی رهپویان وصال در این دهه با کرامت طی اقدامی کم سابقه برنامه‌ای ویژه دختران تدارک دیده است که عمده برنامه‌ها توسط نوجوانان اجرا می‌شود. عاشقان حضرت امیرالمومنین (ع) هر شب، با حضور پر شکوه و استقبال از برنامه‌ها رونق بخش این محفل هستند، امید است که مورد قبول حضرتش قرار گیرد.

وی در خصوص غرفه هدیه اسباب بازی و درخت آرزوها نیز توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از اعمال سفارش شده عید غدیر هدیه دادن است ما برآن شدیم تا از این اجتماع عاشقان علی (ع) حسن استفاده کرده و این رسم قشنگ را یادآوری کنیم.

کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی سخت برخی از همشهریان این رسم مهرانگیز می‌تواند گره گشای مشکلات برخی خانواده‌ها باشد و شادی عیدانه با برآورده شدن آرزوهای فرشته‌های کوچک خانه از این موکب به تک تک خانه‌های شهر برسد.

به گزارش مهر موکب دختران زهرایی از پنج شنبه ۲۳ تیرماه در ورودی باغ عفیف آباد شیراز برپاشده و به مدت پنج شب با برنامه‌های شاد و متنوع پذیرای عاشقان اهل بیت (ع) است.

علاقمندان به برآورده کردن آرزوهای بچه‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به این موکب درشادکردن دل کودکان شهر سهیم شوند.

در شاهچراغ (ع) نیز برای این عید برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ تیر، بعد از نماز ظهر و عصر، حجت الاسلام عالی به سخنرانی می‌پردازد و بعد از نماز مغرب و عشا، حجت الاسلام سعیدی سخنرانی می‌کند و امیر عارف به مداحی می‌پردازد.

روز دوشنبه ۲۷ تیر، مصادف با روز عید غدیر، ساعت ۹ صبح خطبه این روز توسط امیر عارف خوانده می‌شود.

در عین حال سیار شهرستان‌های فارس نیز با خود را مهیای جشن عید غدیر کرده اند. برپایی موکب ها، برگزاری مراسم‌های مختلف جشن و.. در تمام شهرستان‌های فارس به چشم می‌خورد.

کد خبر 5540494

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر 1401 عید غدیر خم شیراز موکب کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه عید غدیر 1401 آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا عفاف و حجاب سنندج برنامه ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد