Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@18:14:58 GMT

راهنمای خرید تیرآهن هاش

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۴۹۳۶

راهنمای خرید تیرآهن هاش

تیرآهن یکی از ملزمات فولادی در ساخت بنا محسوب می‌شود. معمولا از این پروفیل در ساختمان و سوله سازی استفاده می شود ولی در برخی پروژه‌های صنعتی نظیر ساخت تجهیزات سنگین و ماشین‌آلات بزرگ نظامی نیز کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از نگین فولاد، این محصول به واسطه شکل پروفیل از استحکام بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربردهای متنوع سبب استاندارد سازی این محصول شده است.  

انواع تیرآهن

اگر به صورت کلی این مقطع فولادی را در نظر بگیریم IPE ، IPN و IPB سه نوع استاندارد این محصول به شمار می آید که از نظر شکل مقطع و وزن تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این محصول در گریدهای ST37 و ST44 و ST52 تولید می‌شود. IPE به تیرآهن ساختمانی معرف است و از نمای جانبی شبیه به حرف I بزرگ است. INP نیز همانند IPE است با این تفاوت که بال آن هرچه به سمت بیرون کشیده می شود نازک‌تر می‌شود و به تیرآهن بال شیب دار معروف است. IPB به صورت H لاتین دیده می‌شود و به تیرآهن هاش و تیرآهن بال پهن شناخته شده است. طول بال در IPE از جان کوتاه‌تر است و در H بال و جان یک اندازه هستند.

تولیدکنندگان تیرآهن هاش

در ایران تنها شرکت ذوب آهن اصفهان‌هاش IPB طبق استاندارد ملیISIRI 14484  در سایزهای 14،16،18 و 20 تولید می‌کند. هاش به صورت وارداتی نیز موجود است که عمدتا از کشورهای روسیه، ترکیه و اسپانیا وارد می‌شود. سایز 14 تیرآهن IPE دارای وزن 155 کیلوگرم است و تیرآهن هاش 14 وزنی معادل 296 کیلوگرم دارد. هاش مقاومت بیشتری نسبت به انواع  IPE دارد هر چند هر دو با روش Hot Rolling تولید می‌شوند. به دلیل بزرگ‌تر بودن سطح مقطع تیرآهن بال پهن از سایرین می‌توان از آن به عنوان ستون و یا تکیه گاه عمودی استفاده کرد.

نکات مهم در خرید تیرآهن هاش

انجام هر کاری نیاز به تجربه و تخصص دارد و اگر اصول مهم را در خرید کردن را رعایت کنید به بهترین نتیجه دلخواه خواهید رسید. در زیر به مهمترین نکات در هنگام خرید تیرآهن اچ اشاره می کنیم:

رنگ

آهن در مجاورت رطوبت و هوا دچار تغییر رنگ می‌شود. معمولا مقاطع فولادی که در انبارهای دپو نگهداری می‌شوند، به دلیل روباز بودن تغییر رنگ می‌دهند. اگر این تغییر رنگ سطحی باشد و ناشی از باران‌های موسمی و فصلی باشد، خللی در کیفیت محصول ایجاد نمی‌کند. اما اگر این تغییر رنگ همراه با خوردگی فلزی و زنگ زدگی نفوذ کرده باشد، دچار عیوب شده که از استحکام آن کاسته می‌شود. عموما مشکی و خاکستری پر رنگ طیف‌های نرمال رنگ تیرآهن هستند.

وزن

هاش به دو صورت سبک وزن HEA و سنگین HEB تقسیم‌بندی می‌شود. وزن یکی از شاخصه‌های اصلی تعیین قیمت است که در هنگام خرید می‌بایست با توجه به نقشه و اعلام نیاز مهندس سازه نسبت به خرید اقدام کرد. برای مثال هاش سبک سایز 16 دارای وزن 364 کیلوگرم است و در مقابل هاش 16 سنگین 511 کیلوگرم وزن دارد.

برگ آنالیز

در کنار هر محصول برای معرفی و اطمینان خریدار از ویژگی‌های آن، کاتالوگ و یا بروشوری حاوی جزئیات مهم عرضه می‌شود. در هنگام خرید هاش نیز تولیدکننده برگه‌ای تحت عنوان گواهی آنالیز ارایه می‌دهد که شامل مشخصات ابعادی، درصد عناصر تشکیل دهنده، آزمایشات کشش، خمش و کرنش می‌شود. تولیدات متفرقه و بدون مارک فاقد این گواهی هستند.

قیمت هاش

قیمت مقاطع فولادی به صورت روزانه اعلام می‌شود. بهترین روش خرید هاش مراجعه به فروشندگان معتبر است که بی‌واسطه محصول خود را به فروش می‌رسانند. اگر نیاز استعلام قیمت هاش دارید می‌توانید با شرکت نگین فولاد السا به شماره 02144448200 تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های مشاورین مجرب این مجموعه بهره‌مند شوید. خرید از کارخانه، ارسال به تمام نقاط ایران، خدمات برشکاری، سوراخکاری، خم، تهاتر و ... از دیگر اقداماتی است که این شرکت در راستای جلب رضایت شما مشتریان گرامی در دستور کار دارد. جهت اطلاعات بیشتر به تارنمای شرکت به نشانی https://neginfoolad.ir مراجعه فرمایید.

با ما در تماس باشید!

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت تیرآهن انواع تیرآهن تیرآهن هاش تغییر رنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل